iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Sms'en vanuit het buitenland. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/83871-sms-vanuit-buitenland.html)

Macbookto 03-02-11 00:26

Sms'en vanuit het buitenland.
 
Eerder had ik een prepaid telefoon en kon je sms'en vanuit het buitenland. Je was alleen wat eerder door je beltegoed heen, dan in Nederland.
Hoe zit dat nu met een T-Mobile abonnement?
Ik heb 150/150. In Nederland gaat het per sms, maar hoe gaat dat in het buitenland? Sms'en vanuit het buitenland zal duurder zijn. Hoe berekent men dat?

Dragon 03-02-11 07:41

Op de site van T-Mobile vind je de tarieven.

Guest-20180925190238 03-02-11 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 636373)
Sms'en vanuit het buitenland zal duurder zijn. Hoe berekent men dat?

T-Mobile berekent dat voor jou. De kosten zijn afhankelijk van het land/zone van waaruit de sms verzonden wordt.

Zelf kan je daar niets aan berekenen. Voor de iPhone abonnementen zijn de kosten duidelijk weergegeven op de T-Mobile webpagina. Overigens, alle kosten die je met een iPhone abonnement in het buitenland maakt vallen onder "overige kosten" en worden niet van de bundel afgeboekt.

Macbookto 03-02-11 10:29

Ik vind die site zo onoverzichtelijk. Tsss, dat klinkt niet zo leuk, dat het vanuit je overige kosten betaald wordt. Ik zou zeggen: bereken voor een sms uit het buitenland 2x een sms. Dat lijkt me dan eerlijker. Je zult vier weken in het buitenland zitten en dan heb je niets aan je 150 minuten sms.

Gaat beltegoed ook uit de overige kosten? Kan ik beter een prepaid telefoon meenemen naar het buitenland!

rvanhusen 06-02-11 18:43

Gewoon in het buitenland een een sim kopen bel en sms je een stuk goedkoper.

Hebben wij in indonesie ook gedaan. Sim gekocht bij Telkomsel met internet. Je betaald een stuk minder dan met je Nederlandse sim in het buitenland te bellen en sms'en.

Je moet natuurlijk wel een simlockvrij toestel hebben maar dat is nu geen probleem meer.

Macbookto 19-02-11 23:53

Dan zou ik hem inderdaad moeten unlocken. Maar als je een sim in het buitenland koopt, heb je natuurlijk een ander tel.nr. ook weer lastig.

rvanhusen 19-02-11 23:56

even sms sturen naar mensen die je nummer echt nodig hebben en als voordeel dat je ook niet gebeld wordt dor mensen die je niet wilt spreken in je vakantie.

en toestel kan nu makkelijk simlockvrij worden gemaakt

Macbookto 20-02-11 00:02

Snelle reactie!
Van dat zelf unlocken houd ik niet zo, ik zal dan maar eens langs The PHone House gaan.
Ik zit nu diverse draadjes te lezen en zie dat sommige mensen zeggen: alleen dataroaming uit is voldoende. Anderen zeggen weer: nee je moet ook instellingen van je Provider uitzetten.
Kun je Wi-Fi dan wel aan laten staan? Hoe weet je anders of je gratis kunt internetten in een hotel?

iphoneEd 20-02-11 00:19

Dataroaming uitzetten en Wi-Fi aan. Van hotel krijg je inlogcode. Als je die ingevoerd hebt kan je internet op via Wi-Fi van hotel.

Macbookto 21-02-11 15:25

Aha, dus Wi-Fi kan ik gewoon altijd open laten staan en locatie voorziening kan dus aan blijven staan.
Kortom: Aan
Wi-Fi
Locatievoorziening
bluetooth
Uit:
Data roaming
3G
Mobiele data
Berichtgeving om geen meldingen en pushes te ontvangen.

Dus als ik dit alles instel, kom ik niet voor extra kosten te staan?

wouter1981 21-02-11 15:41

Dataroaming UIT is voldoende. De rest die je uit wil zetten is zinloos...

En de tarieven van het T-Mobile iPhone abonnement staan HIER.

Macbookto 21-02-11 16:40

Kijk hier kan ik zo weinig mee: Voor bellen en Sms’en in, naar en vanuit het buitenland en het gebruik van betaalde servicenummers gelden andere tarieven en aanvullende voorwaarden. Deze kosten worden apart in rekening gebracht.

Wat moet ik me dus hier bij voorstellen. Je zit eindeloos te zoeken en komt niet veel verder. Ze kunnen toch gewoon zeggen bijv. sms'en vanuit het buitenland = 0.25 ct. Dan weet ik wat. Nu nog niets

wouter1981 21-02-11 16:47

Je moet wel iets verder kijken dan je neus lang is.... Kijk even op pagina 3.

Macbookto 21-02-11 16:57

Ha, ik zag alleen die twee pagina's maar. Maar..... dan moet je weer op gaan zoeken wat nu precies zone 1 en zone 2 is. Kunnen ze dat er nu niet even bij zetten. Heb ergens via googelen al gevonden dat bijv. Oekraine onder het dure tarief valt: 1.25 en Hongarije en Griekenland 0.46 cent. Pff, best duur 50 cent voor een sms vanuit Oekraine.

wouter1981 21-02-11 17:00

Klikkerdeklik

T-Mobile.nl:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.