iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Facetime op Curacao (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/84791-facetime-op-curacao.html)

Pierreantillen 13-02-11 23:09

Facetime op Curacao
 
Weet iemand of face time op Curacao werkt? Ik heb van alles geprobeert. Het blijft hangen op: wachten op activering. Ik heb gezien dat dat soms uren kan duren, maar twee dagen is wel erg lang.

Chai99 14-02-11 15:54

Zodra je Iphone verbinding maakt met een hotspot zal ie het moeten doen. Ik zit op Iguana Cafe lekker te Facetimen.

Pierreantillen 15-02-11 00:30

Hallo chai99. Bedankt voor de informatie. Facetime op curacao moet dus lukken. Ik heb connectie met Wi-Fi, maar nog steeds: wachten op activering. Kan je me doorgeven met welke provider je zit te face timen? Gebruik je toevallig ook Skype met video voor iphone? Video doet het namelijk ook niet. De spraak werkt wel perfect.

Chai99 15-02-11 14:25

Je facetime werkt overal ter wereld waar een Wi-Fi verbinding beschikbaar is. Is niet afhankelijk van provider. Ik heb toevallig vodafone maar hij werkt alleen via Wi-Fi hoor. Zet je facetime wel aan he !

Pierreantillen 16-02-11 01:52

Facetime activeren
 
Ben bij iemand geweest die hier meer verstand van heeft. Ze zegt dat ondanks de Wi-Fi verbinding de chip hier wel degelijk mee te maken.immers: Hoe kunnen sommige providers er extra voor rekenen? De iphone 4.1 schijnt hier geen probleem te zijn. De iphone 4.2.1 schijnt niet gesupport te worden. Ze verwacht eind deze week een crack op de markt om dit toch voor elkaar te krijgen. Het schijnt dat de video van skype het dan ook doet. Even afwachten maar. Ik hou jullie op de hoogte:)

debroei 16-02-11 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierreantillen (Bericht 642616)
Ben bij iemand geweest die hier meer verstand van heeft. Ze zegt dat ondanks de Wi-Fi verbinding de chip hier wel degelijk mee te maken.immers: Hoe kunnen sommige providers er extra voor rekenen? De iphone 4.1 schijnt hier geen probleem te zijn. De iphone 4.2.1 schijnt niet gesupport te worden. Ze verwacht eind deze week een crack op de markt om dit toch voor elkaar te krijgen. Het schijnt dat de video van skype het dan ook doet. Even afwachten maar. Ik hou jullie op de hoogte:)

Als ik dit lees denk ik klok en klepel verhaal? De persoon wie je geďnformeerd heeft slaat er ook maar Een slag naar.
Wanneer je belt met FT maakt ie wanneer je dit doet via een mobiel nummer maakt ie verbinding via gsm ,zodra de verbinding is opgezet ga je verder met Wi-Fi.
Als je belt via een mailadres Heb je dit niet.
Een crack zal wel een jailbreak mee bedoelt worden.
Die is er al maar die heb je niet nodig om te facetimen.
Je moet wel FaceTime aanzetten op je telefoon om het te kunnen gebruiken.
Skype en FaceTime zijn 2 verschillende zaken.

Chai99 16-02-11 12:48

Op de Apple site of de iPhoneclub bv staat heel duidelijk te lezen hoe Face Time werkt dus die persoon met meer verstand zal er goed aan doen wat forums te lezen eer jou verkeerde info te geven.

Pierreantillen 23-02-11 08:35

Voorlopig nog steeds geen facetime. Is is er niemand die het probleem kan oplossen? Er moet toch iemand zijn die weet wat wachten op activering van facetime inhoudt? Ik heb nu twee iphone 4.2.1 met hetzelfde verhaal. Skype met video werkt hier op curacao ook niet. Teminste niet bij mij. De 4.1 schijnt geen probleem te hebben. Ik heb in deze hele forum geen enkele nuttige informatie kunnen vinden. Mischien toch omdat ik hier op curacao zit met waardeloze provider UTS die mischien het inbelnummer blokt? Ik ben daar ook nog geweest. Hadden nog nooit van facetime gehoord.Ze zouden me nog wel bellen.(week geleden).laat ze maar weer lekker onder de boom gaan liggen met een polartje.

WDS001 23-02-11 13:29

Bij Instelligen -> Telefoon is Facetime ingeschakeld?

Pierreantillen 23-02-11 23:41

Facetime inschakelen is juist het probleem: ik krijg alleen maar: wachten op activatie

pclahsen 24-02-11 09:39

Hallo Pierre,

Laat je niet verwarren door goedbedoelde adviezen hier: Facetime werkt via Wi-Fi, maar kan alleen maar geactiveerd worden als je een werkende telefoonverbinding hebt. Facetime gebruikt nl je telefoonnr om jou te identificeren! Mensen die Facetime gebruiken weten dit ook want het is in je adressenboek gekoppeld aan telefoonnrs en niet aan een IPadres of zoiets.

Voor het activeren van Facetime dien je dus een goede provider te hebben, en dien je de meest recente provider update in iTunes geinstalleerd te hebben (!) door te syncen met iTunes.

Daarnaast is in een aantal landen voor het activeren vereist dat je moet kunnen sms-en, kortom hiervoor moet je ook de instellingen goed ingevoerd hebben in je iPhone. Met name in de USA lukte het hierdoor veel mensen zonder een sms-abo bij AT&T niet om Facetime te activeren.

In een aantal landen, bijv, Saudi-Arabie, is Facetime geblokkeerd via de telefoon providers (alweer een aanwijzing dat het niet puur een Wi-Fi verhaal is), maar daar zijn jailbreak oplossingen voor.

Als je alles geprobeerd hebt schijnt dit mgl. ook nog een oplossing te zijn: SIM card er een kwartier uithalen en weer terugplaatsen.

Veel succes en je kan er natuurlijk altijd een koel Polartje erbij drinken ;)

Groet, Pieter




Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierreantillen (Bericht 645435)
Facetime inschakelen is juist het probleem: ik krijg alleen maar: wachten op activatie


Pierreantillen 25-02-11 04:38

Facetime op Curacao
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 645481)
Hallo Pierre,

Laat je niet verwarren door goedbedoelde adviezen hier: Facetime werkt via Wi-Fi, maar kan alleen maar geactiveerd worden als je een werkende telefoonverbinding hebt. Facetime gebruikt nl je telefoonnr om jou te identificeren! Mensen die Facetime gebruiken weten dit ook want het is in je adressenboek gekoppeld aan telefoonnrs en niet aan een IPadres of zoiets.

Voor het activeren van Facetime dien je dus een goede provider te hebben, en dien je de meest recente provider update in iTunes geinstalleerd te hebben (!) door te syncen met iTunes.

Daarnaast is in een aantal landen voor het activeren vereist dat je moet kunnen sms-en, kortom hiervoor moet je ook de instellingen goed ingevoerd hebben in je iPhone. Met name in de USA lukte het hierdoor veel mensen zonder een sms-abo bij AT&T niet om Facetime te activeren.

In een aantal landen, bijv, Saudi-Arabie, is Facetime geblokkeerd via de telefoon providers (alweer een aanwijzing dat het niet puur een Wi-Fi verhaal is), maar daar zijn jailbreak oplossingen voor.

Als je alles geprobeerd hebt schijnt dit mgl. ook nog een oplossing te zijn: SIM card er een kwartier uithalen en weer terugplaatsen.

Veel succes en je kan er natuurlijk altijd een koel Polartje erbij drinken ;)

Groet, Pieter

Hallo Pieter,

Bedankt voor je informatie. Zo te zien heb je het bij het rechte eind. Ik vermoed dat mijn provider het waarschijnlijk onbewust tegen houd daar ze nog geen eens van facetime hebben gehoord. Op de jailbreak na heb ik alles geprobeert. Waarschijnlijk lukt het hier met Digicel wel of met firmware 4.1.
Is er bekent hoe de iphone precies de facetime activeert? Is het een inbelnummer die mischien niet door mijn provider geaccepteert wordt?
Wat me ook opviel is dat toen ik op nummerherkenning drukte, daar ik uit jou verhaal vermoede dat dit aan moet staan dat deze bleef hangen.:eek:
Ik heb opnieuw opgestart en nu staat nummerherkenning wel op aan, maar de knop is vaag blauw. Betekent dit iets???Ik zal morgen in iedergeval de andere provider even proberen.:(

pclahsen 25-02-11 09:57

Hallo Pierre, ik zou zeker een goede provider proberen dan (liefst eentje waarbij je nu kunt sms-en). Misschien is het wel zo dat, eenmaal geaktiveerd via een goede provider, je Facetime geaktiveerd blijft, ook al switch je naar een andere provider/andere simcard. De nummerherkenning kan ik zo niks zekers van zeggen, maar dat zou best met je provider te maken kunnen hebben, bijv. dat deze service bij je provider/via je SIMcard niet in te stellen is. Hoe Facetime precies geaktiveerd wordt weet ik niet, zal met een soort SMS-data-achtige message naar je iPhone zijn waar je verder niets van 'ziet'.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pierreantillen (Bericht 645725)
Hallo Pieter,

Bedankt voor je informatie. Zo te zien heb je het bij het rechte eind. Ik vermoed dat mijn provider het waarschijnlijk onbewust tegen houd daar ze nog geen eens van facetime hebben gehoord. Op de jailbreak na heb ik alles geprobeert. Waarschijnlijk lukt het hier met Digicel wel of met firmware 4.1.
Is er bekent hoe de iphone precies de facetime activeert? Is het een inbelnummer die mischien niet door mijn provider geaccepteert wordt?
Wat me ook opviel is dat toen ik op nummerherkenning drukte, daar ik uit jou verhaal vermoede dat dit aan moet staan dat deze bleef hangen.:eek:
Ik heb opnieuw opgestart en nu staat nummerherkenning wel op aan, maar de knop is vaag blauw. Betekent dit iets???Ik zal morgen in iedergeval de andere provider even proberen.:(


Pierreantillen 26-02-11 01:21

Het is gek. Met geen van de providers werkt het. Indien je eenmaal in het buitenland geactiveert bent werkt het ook. Met firmware 4.1 werkt het ook. Helaas kon ik daar niet toe downgraden. Hallo apple, wordt is wakker en pas die firmware 4.2,1 is aan. Zijn er ook apple experts op deze site die dit probleem kunnen oplossen of vinden we alleen maar uit hoe we een iphone moeten aanzetten? Sorry, maar ik raak hier langszamerhand wel gefrustreert van. Ik probeer al twee weken faxetime aan de gang te krijgen. Heb het zelfs met de nieuwste jailbreak voor 4.2.1 geprobeert. Niks helpt. Mischien even naar NL activeren en terug naar Curacao.? ik begin aardig spijt van mijn aankoop te krijgen.De 3g was net zo goed! Kom apple, niet slapen en maak het in orde.

kkristel 25-04-11 02:54

Hi Pierre,

Ik zit op Sint Maarten, heb ook UTS en ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de i-phone 4 net. Ook bluetooth doet het niet. Zucht, en ik weet nog niet eens hoe ik moet jailbreaken. Ik ga hier iemand vragen met meer i-phone ervaring of zijn facetime werkt en zo ja hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft. Je leest als ik een oplossing heb.
Trouwens in de handleiding staat wel:

Voor de FaceTime-videogespreksfunctie van de iPhone-software (“FaceTime”) is een internetverbinding vereist. Deze functie is mogelijk niet in alle landen en regio’s beschikbaar


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.