iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Geen EDGE abonnement in het buitenland (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/8983-geen-edge-abonnement-buitenland.html)

Pierre 08-03-08 14:55

Geen EDGE abonnement in het buitenland
 
Ik ben afgelopen donderdag met de trein naar Zwitserland gereden. In Nederland werkt mijn iPhone perfect met GPRS en Wi-Fi. In Duitsland aangekomen krijg ik echter de melding dat ik geen EDGE abonnement heb:(. Dat heb ik natuurlijk ook niet met mijn Nederlandse KPN abonnement, maar GPRS werkt in Nederland wel. Doorreizend naar Zwitserland heb ik uiteindelijk bijna 10 verschillende Telecom providers in Duitsland en Zwitserland kunnen selecteren. In alle gevallen krijg ik geen verbinding.

Nu dacht ik dat EDGE een uitbreiding bovenop GPRS was. Dat zou dus helemaal geen probleem voor mijn iPhone moeten zijn. Dat vind ik ook bevestigd door mijn SIM kaartje in mijn QTEK 8500 te stoppen; die werkt prima met dat kaartje en gebruikt gewoon GPRS is Duitsland (voor email en internet).

Waarom werkt mijn iPhone hier niet?

Overigens heb ik afgelopen week hetzelfde in België vastgesteld; ook daar werkt mijn iPhone niet met GPRS/EDGE.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn iPhone met mijn KPN SIM in het buitenland aan het werk krijg met GRPS of EDGE?

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Pierre

pclahsen 08-03-08 15:30

GPRS
 
@ Pierre:

Standaard staat data-roaming in het buitenland uitgeschakeld in je instellingen van de iPhone. Data-roaming kost je nl. heeeeeeeel veel geld (zoek ook even op dit forum). In het buitenland moet GPRS i.p. wel werken als je deze optie inschakelt maar verwacht wel een hoge rekening als je thuis komt.

Pierre 08-03-08 16:07

Data-roaming in het buitenland stond ingeschakeld. Dat heb ik gecontroleerd.
Zou het uitgeschakeld staan, dan wordt overigens ook geen melding getoond dat EDGE niet mogelijk is.

De hoge rekening valt wel mee: mijn werkgever heeft global roaming ivm pushmail bij KPN gecontracteerd tegen een zeer aantrekkelijk tarief. Het betreft dus ook zakelijk gebruik en geen prive-gebruik. Hoewel ik moet toegeven dat het gebruik van de iPhone in dit kader een behoorlijk prive-component in zich draagt ;-)

BakkerFL 12-03-08 20:53

Pierre,
Ik had hetzelfde probleem in Frankrijk. Data-roaming staat aan maar dan meldt de iPhone dat de EDGE instellingen niet zijn ingevoerd. Het gaat om:
APN
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Wat moet ik hier invullen??
Ik heb een KPN abonnement.
Groet,
Frank

Jelke 12-03-08 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BakkerFL (Bericht 80813)
Pierre,
Ik had hetzelfde probleem in Frankrijk. Data-roaming staat aan maar dan meldt de iPhone dat de EDGE instellingen niet zijn ingevoerd. Het gaat om:
APN
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Wat moet ik hier invullen??
Ik heb een KPN abonnement.
Groet,
Frank

Wiki GPRS
https://forum.iculture.nl/f1/ip...1820-gprs.html

Pierre 12-03-08 22:21

Lijkt te werken
 
Ik heb zojuist de info ingevoerd voor KPN.
In Nederland (thuis) blijft GPRS in ieder geval goed werken. Ik heb daarom goede hoop dat dit inderdaad de oplossing is die ook in het buitenland gaat werken. Zaterdag ga ik naar Duitsland en ga het proberen. Ik zal het resultaat in ieder geval hier bevestigen.

Allemaal bedankt voor zover.

Pierre 20-03-08 22:13

Yes; vandaag in Duitsland geweest en het werkt.
Jongens, bedankt voor de goede support.

Groetjes,
Pierre

BAS22 04-05-08 11:19

Hallo daar,

Net een week naar Wales geweest en kreeg ook de melding.
Bedankt voor de tips. Net ingevoerd en over een paar weken naar Zwitserland.
Hopen dat het ook bij mij werkt!
Alvast bedankt!!

Groet, Bas

paulT 14-08-10 11:10

Ik ben 4 weken aan het zoeken geweest waarom ik geen internet had in België en FrankrijkNu ben ik er achter dat je voor telfort de apn user en ww moet invullen.(resp. internet / telfort / telfort )
Na een paar sites en wat email (verbruik 8,9 MB ontvangen en 1,1 versuren) was mijn limiet voor het buitenland ingestelde data (€50,00) OP!!!!
Dus dat kost €5,00 per MB !!!!!!
Is dit legaal stelen???? @#$!!!(&??@@!!!!!
Van mij hoeft het niet meer voor die prijs.!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.