//

Geen EDGE abonnement in het buitenland

Geen EDGE abonnement in het buitenland discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben afgelopen donderdag met de trein naar Zwitserland gereden. In Nederland werkt mijn iPhone perfect met GPRS en WiFi. In Duitsland aangekomen krijg ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-03-08, 14:55
Pierre Pierre is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 10
Standaard Geen EDGE abonnement in het buitenland

Ik ben afgelopen donderdag met de trein naar Zwitserland gereden. In Nederland werkt mijn iPhone perfect met GPRS en Wi-Fi. In Duitsland aangekomen krijg ik echter de melding dat ik geen EDGE abonnement heb. Dat heb ik natuurlijk ook niet met mijn Nederlandse KPN abonnement, maar GPRS werkt in Nederland wel. Doorreizend naar Zwitserland heb ik uiteindelijk bijna 10 verschillende Telecom providers in Duitsland en Zwitserland kunnen selecteren. In alle gevallen krijg ik geen verbinding.

Nu dacht ik dat EDGE een uitbreiding bovenop GPRS was. Dat zou dus helemaal geen probleem voor mijn iPhone moeten zijn. Dat vind ik ook bevestigd door mijn SIM kaartje in mijn QTEK 8500 te stoppen; die werkt prima met dat kaartje en gebruikt gewoon GPRS is Duitsland (voor email en internet).

Waarom werkt mijn iPhone hier niet?

Overigens heb ik afgelopen week hetzelfde in België vastgesteld; ook daar werkt mijn iPhone niet met GPRS/EDGE.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn iPhone met mijn KPN SIM in het buitenland aan het werk krijg met GRPS of EDGE?

Alvast bedankt voor jullie reactie,
Pierre
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-03-08, 15:30
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard GPRS

@ Pierre:

Standaard staat data-roaming in het buitenland uitgeschakeld in je instellingen van de iPhone. Data-roaming kost je nl. heeeeeeeel veel geld (zoek ook even op dit forum). In het buitenland moet GPRS i.p. wel werken als je deze optie inschakelt maar verwacht wel een hoge rekening als je thuis komt.
  #3  
Oud 08-03-08, 16:07
Pierre Pierre is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 10
Standaard

Data-roaming in het buitenland stond ingeschakeld. Dat heb ik gecontroleerd.
Zou het uitgeschakeld staan, dan wordt overigens ook geen melding getoond dat EDGE niet mogelijk is.

De hoge rekening valt wel mee: mijn werkgever heeft global roaming ivm pushmail bij KPN gecontracteerd tegen een zeer aantrekkelijk tarief. Het betreft dus ook zakelijk gebruik en geen prive-gebruik. Hoewel ik moet toegeven dat het gebruik van de iPhone in dit kader een behoorlijk prive-component in zich draagt ;-)
  #4  
Oud 12-03-08, 20:53
BakkerFL BakkerFL is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 1
Standaard

Pierre,
Ik had hetzelfde probleem in Frankrijk. Data-roaming staat aan maar dan meldt de iPhone dat de EDGE instellingen niet zijn ingevoerd. Het gaat om:
APN
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Wat moet ik hier invullen??
Ik heb een KPN abonnement.
Groet,
Frank
  #5  
Oud 12-03-08, 21:45
Jelke Jelke is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BakkerFL Bekijk bericht
Pierre,
Ik had hetzelfde probleem in Frankrijk. Data-roaming staat aan maar dan meldt de iPhone dat de EDGE instellingen niet zijn ingevoerd. Het gaat om:
APN
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Wat moet ik hier invullen??
Ik heb een KPN abonnement.
Groet,
Frank
Wiki GPRS
https://forum.iculture.nl/f1/ip...1820-gprs.html
  #6  
Oud 12-03-08, 22:21
Pierre Pierre is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 10
Standaard Lijkt te werken

Ik heb zojuist de info ingevoerd voor KPN.
In Nederland (thuis) blijft GPRS in ieder geval goed werken. Ik heb daarom goede hoop dat dit inderdaad de oplossing is die ook in het buitenland gaat werken. Zaterdag ga ik naar Duitsland en ga het proberen. Ik zal het resultaat in ieder geval hier bevestigen.

Allemaal bedankt voor zover.
  #7  
Oud 20-03-08, 22:13
Pierre Pierre is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 10
Standaard

Yes; vandaag in Duitsland geweest en het werkt.
Jongens, bedankt voor de goede support.

Groetjes,
Pierre
  #8  
Oud 04-05-08, 11:19
BAS22 BAS22 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 1
Standaard

Hallo daar,

Net een week naar Wales geweest en kreeg ook de melding.
Bedankt voor de tips. Net ingevoerd en over een paar weken naar Zwitserland.
Hopen dat het ook bij mij werkt!
Alvast bedankt!!

Groet, Bas
  #9  
Oud 14-08-10, 11:10
paulT paulT is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: hoofdstad
Berichten: 264
Standaard

Ik ben 4 weken aan het zoeken geweest waarom ik geen internet had in België en FrankrijkNu ben ik er achter dat je voor telfort de apn user en ww moet invullen.(resp. internet / telfort / telfort )
Na een paar sites en wat email (verbruik 8,9 MB ontvangen en 1,1 versuren) was mijn limiet voor het buitenland ingestelde data (€50,00) OP!!!!
Dus dat kost €5,00 per MB !!!!!!
Is dit legaal stelen???? @#$!!!(&??@@!!!!!
Van mij hoeft het niet meer voor die prijs.!!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
melding: je hebt geen data abonnement (in buitenland) jaimiefanatic Internet in buitenland (roaming) 8 23-03-10 15:49
Geen ontvangst in het buitenland casamanga iPhone algemeen 0 24-01-10 16:26
Geen internet in het buitenland ondanks 3g Rolezgoyoyo Internet in buitenland (roaming) 1 13-11-09 23:10
'Geen service' in het buitenland Olafski Internet in buitenland (roaming) 13 20-07-09 14:54
geen netwerk in het buitenland corne67 Internet in buitenland (roaming) 12 21-12-08 20:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.