//

Tethering in buitenland

Tethering in buitenland discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Thethering is provider afhankelijk, toch.....? Als ik nu voor mijn Iphone4 bij T-mobile zakelijk Internet Buitenland activeer voor 10,00 per maand, 500 Mb. Zou op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-05-11, 12:04
DiscoveryV8 DiscoveryV8 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard Tethering in buitenland

Thethering is provider afhankelijk, toch.....?

Als ik nu voor mijn Iphone4 bij T-mobile zakelijk Internet Buitenland activeer voor 10,00 per maand, 500 Mb. Zou op een willekeurig, Frans, netwerk tethering dan werken zodat ik op mijn ipad dan een internet verbinding kan gebruiken?

(overigens werkt tethering of de persoonlijk hotspot bij mij in Nederland niet)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-05-11, 12:56
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Als je wil tetheren, zal het niet lukken via je T-Mobile sim. Het profiel dat daarbij wordt geïnstalleerd laat tetheren niet toe. Tenzij je een jailbreak uitvoert.

Wat bij mij wel werkte: een simkaart van een provider er in die tehering wel toelaat.
Zet de iphone uit, doe de andere simkaart er in, zet de iphone weer aan, en tetheren maar. Als die andere provider het toelaat natuurlijk.
Dit heb ik vorige jaar met Fonic (Duitse simkaart) zo werkend gekregen.
  #3  
Oud 31-05-11, 14:40
DiscoveryV8 DiscoveryV8 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Wat bij mij wel werkte: een simkaart van een provider er in die tehering wel toelaat.
Zet de iphone uit, doe de andere simkaart er in, zet de iphone weer aan, en tetheren maar. Als die andere provider het toelaat natuurlijk.
Dit heb ik vorige jaar met Fonic (Duitse simkaart) zo werkend gekregen.
Dat begrijp ik niet. Ik heb toch een abonnement van T-mobile... wat moet ik dan met een simkaart van een andere provider?
  #4  
Oud 31-05-11, 14:50
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DiscoveryV8 Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet. Ik heb toch een abonnement van T-mobile... wat moet ik dan met een simkaart van een andere provider?
Dataroaming in het buitenland is peperduur. Met een lokale prepaid simkaart betaal je in Europa normale prijzen, ongeveer hetzelfde als hier in Nederland.
  #5  
Oud 31-05-11, 15:06
DiscoveryV8 DiscoveryV8 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Dataroaming in het buitenland is peperduur. Met een lokale prepaid simkaart betaal je in Europa normale prijzen, ongeveer hetzelfde als hier in Nederland.
Hmm, zoals ik al schreef kost het tegenwoordig maar € 10,00 extra bij een T-mobile voor 500 Mb, daarna gaat de snelheid naar beneden, maar werkt het nog steeds. Niet duur vindt ik. Ik denk dat je daar zelfs met een buitenlandse prepaid niet onder komt.

Ik heb wel een duo SIM, dus als ik wil kan ik het wel op mijn ipad gebruiken, maar tethering lijkt me handiger, dan blijf ik gewoon telefonisch bereikbaar.
  #6  
Oud 31-05-11, 15:43
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DiscoveryV8 Bekijk bericht
Hmm, zoals ik al schreef kost het tegenwoordig maar € 10,00 extra bij een T-mobile voor 500 Mb, daarna gaat de snelheid naar beneden, maar werkt het nog steeds.
Is dat alleen voor zakelijke abonnementen?

EDIT: nee, ik heb het gevonden: http://www.t-mobile.nl/mobiel-abonne...nternet-europa
Dit is inderdaad een redelijke deal. Maar om te tetheren zul je moeten jailbreaken met een Nederlandse T-Mobile sim.
En het mag natuurlijk niet, volgens de voorwaarden in het contract.

EDIT: Wat XIII hier onder vraagt wil ik ook weten! Kun je het weer uit zetten als je weer in Nederland bent, of zit je er de hele contractduur aan vast?

Laatst gewijzigd door remundo7000; 31-05-11 om 15:56.
  #7  
Oud 31-05-11, 15:53
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DiscoveryV8 Bekijk bericht
maar € 10,00 extra bij een T-mobile voor 500 Mb
Ik lees daar dit over:

Vanaf nu kun je onbezorgd in zone 1 landen internetten op je telefoon, laptop of tablet, zonder onverwachte kosten achteraf. En dit slechts voor €9,95 per maand. Deze bundel geldt voor de gehele looptijd van je contract.

Begrijp ik het goed dat het niet om een eenmalige bundel gaat maar om een (langdurig) contract en dat je dit bedrag iedere maand moet betalen? (dus niet alleen tijdens je vakantie?)

Iemand hier ervaring mee? (heb het nu zelf niet nodig, dus ga niet in de wacht bij T-Mobile)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 31-05-11, 16:00
DiscoveryV8 DiscoveryV8 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik lees daar dit over:

Vanaf nu kun je onbezorgd in zone 1 landen internetten op je telefoon, laptop of tablet, zonder onverwachte kosten achteraf. En dit slechts voor €9,95 per maand. Deze bundel geldt voor de gehele looptijd van je contract.

Begrijp ik het goed dat het niet om een eenmalige bundel gaat maar om een (langdurig) contract en dat je dit bedrag iedere maand moet betalen? (dus niet alleen tijdens je vakantie?)

Iemand hier ervaring mee? (heb het nu zelf niet nodig, dus ga niet in de wacht bij T-Mobile)
Ik heb dat nagevraagd bij T-mobile @tmobile_webcare, en dit was het antwoord:
"Je kan dit weer uitzetten. Dit kan wel pas een maand na de activatie van deze dienst."
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een zakelijk abb heb. Weet niet hoe dat voor de particuliere abb in elkaar steekt

En op mijn vraag vanaf wanneer het ingaat als ik het activeer:
"Internet Europa gaat direct in bij activatie, bij zowel zakelijke als particuliere abonnementen."
  #9  
Oud 31-05-11, 16:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Omdat ik heel dicht bij twee buitenlanden woon en ik daar ook vaak kom heb Internet Europa twee maanden geleden geabonneerd.

Het is voor de volledige (rest)duur van het contract.

Het is goedkoop als je heel veel in het buitenland komt zoals ik en het is duur als je heel weinig in het buitenland komt.
Reageren

Labels
buitenland, internet, t-mobile, tethering



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tethering koen2709 Odido (T-Mobile) 8 12-10-10 09:43
Tethering Zompy Jailbreak apps en thema's 13 27-08-10 10:02
3.1.2 tethering sentmen iPhone algemeen 26 25-07-10 00:19
Tethering 3.1.3 Sjeik18 iPhone algemeen 2 11-05-10 11:19
Tethering ? Iphone_belgium Archief 1 10-06-09 01:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:43.