//

T-Mobile Travel 'n Surf -> Dataroaming aan/uit?!

T-Mobile Travel 'n Surf -> Dataroaming aan/uit?! discussie in Internet in buitenland (roaming) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet niet of dit al gevraagd is zo specifiek, ik kon het niet vinden maar misschien keek ik niet goed. In dat geval; sorry. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Internet in buitenland (roaming)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-07-11, 00:52
Roro92 Roro92 is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard T-Mobile Travel 'n Surf -> Dataroaming aan/uit?!

Ik weet niet of dit al gevraagd is zo specifiek, ik kon het niet vinden maar misschien keek ik niet goed. In dat geval; sorry.

Goed, mijn vraag. Ik ga komende week een week naar Italië. Daar zou ik gewoon bereikbaar willen blijven via de mail en af en toe wat internetten.

Nu zag ik dat T-Mobile Travel 'n Surf verkoop, vooraf MB's inkopen om je zo tegen hoge kosten te beschermen. Een weekpas (100MB, daarna traag) kost nu met korting €7,50.

Ik heb Travel 'n Surf daarom geactiveerd. Ik moet in het buitenland naar mijn browser gaan en daar een weekkaart kopen. Tot zo ver snap ik het.

Moet ik dan in het buitenland mijn dataroaming aanzetten? Maakt hij dan verbinding binnen die Travel 'n Surf 'kaart' of gaat hij dan alsnog bij zitten roamen bij andere netwerken? Daar heb ik niet zo'n zin in....

Alvast bedankt voor het antwoord.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-07-11, 09:08
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ja, om in het buitenland te kunnen internetten (tegen welke abonnementsvoorwaarden of onkosten dan ook) moet je Dataroaming aan zetten. Anders kom je in het geheel niet op eender welke internetpagina ook, dus ook die pagina van die weekpas niet. Kun je die op de dag van vertrek niet in NL alvast activeren, dan?

En ja, je iPhone gaat roamen op een buitenlands netwerk. Er is niet zoiets als verbinding maken met een Travel'n Smurf Kaart. Dat is immers geen netwerk? In Italië zul je bijv op het TIM netwerk terecht kunnen komen, ik noem maar wat, tegen het roamingtarief van 7,50 voor 100mb. Daar gaat TIM verder niet over, de kosten of tarifering blijft een overeenkomst tussen jou en t-mobile NL.

Tip: reset je mobiele internet datateller in het menu instellingen-> gebruik, zodra je het NL netwerk verlaat. Dan kun je een beetje bijhouden hoeveel van je 100mb je aan het opgebruiken bent...
  #3  
Oud 17-02-12, 22:03
Smarco Smarco is offline
• iOS 4.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 9
Standaard

Hoi hoe zijn je ervaringen hiermee inmiddels? Wordt je geinformeerd wanneer de limiet is verstreken? Lijkt mij niet lachen als je per ongeluk al vele mb's verstookt via dataroaming tegen standaard belachelijk hoge tarieven...

Tnx
M
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
roaming met Travel & Surf djwouter12 Odido (T-Mobile) 1 18-07-11 22:34
moet dataroaming aan om sms te versturen in buitenland?? wilfrida Internet in buitenland (roaming) 3 01-01-10 19:05
Dataroaming T-Mobile, buitenland MichaelJ Internet in buitenland (roaming) 3 08-09-09 12:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:58.