iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   rekening vodafone kroatie super hoog... (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/95848-rekening-vodafone-kroatie-super-hoog.html)

wouterstorre 21-07-11 17:41

rekening vodafone kroatie super hoog...
 
zit ik 3 weken in kroatie heerlijk op het strand!
krijg ik de dag voor het einde een bericht van vodafone dat ze me uit voorzorg afsluiten...
kom ik thuis bel vodafone ligt er een rekening van bijna 1900 euro.
allemaal data verkeer.
omdat ik al zo lang klant was vanaf 2000 wachten ze langer met een berichtje sturen...
had hem liever gelijk de eerste dag gehad dan had de schade mee gevallen.

iemand hier ervaring mee?
is er nog iets aan de rekening te doen??

simlockvrij 21-07-11 19:24

er zijn meer mensen met ervaring hier mee ja, en nee, er is niks aan de rekening te doen behalve betalen helaas.

nance30 22-07-11 08:38

had je dataroaming aanstaan?

ballegooier 22-07-11 08:45

^^ dat lijkt me wel.....

wouterstorre 22-07-11 19:03

heb gehoord dat er regelingen voor zijn...
zoals bij kpn.

Ouwebekende 09-08-11 12:00

wouter
weekie polen €260
had passport en 25 mb op reis aanstaan
dus jij wint

repmeer 09-08-11 14:45

Kroatie valt ook niet onder de passport landen. Dus dan is het 8.95 per MB

Passport landen

Het enige wat mogelijk is denk een betalingsregeling overeenkomen.

Volgende keer maar http://www.droam.nl ?

Coen Gortemaker 17-08-11 17:34

Er is verplicht een dataplafond, van 50 euro excl btw, ik zou je als ik was daarop beroepen.

http://www.mobiel-internet-tv.nl/nie...n_50_euro.html

Guest-20180925190238 17-08-11 18:21

@Coen Gortemaker

Ik heb ook een linkje, maar dan van een serieuze website nl. die van de Europese Unie (EU):

EUROPA - Press Releases - Telecommunicatie: nieuwe maatregelen tegen torenhoge facturen voor dataroaming vanaf 1 juli; lagere maximumprijzen voor roaminggesprekken

Citaat:

Vanaf 1 juli 2010 hoeven consumenten er niet langer voor te vrezen per ongeluk torenhoge facturen te ontvangen wanneer zij in een ander EU-land via mobiele netwerken met hun telefoon of computer op het internet gaan. Dankzij de roamingvoorschriften van de EU wordt de limiet voor dataroaming automatisch vastgesteld op 50 euro exclusief btw (tenzij zij een andere limiet hebben gekozen – hoger of lager). Exploitanten zullen de gebruiker een waarschuwing moeten sturen zodra hij 80% van zijn factuurlimiet voor dataroaming heeft bereikt. De exploitant zal de mobiele internetverbinding moeten verbreken zodra de limiet is bereikt, tenzij de klant heeft aangegeven dat hij die maand wil blijven dataroamen. Bovendien zullen de maximumprijzen voor dataroaming op wholesaleniveau zakken van 1 euro naar 80 cent per megabyte. De maximumprijs voor een uitgaande roamingoproep zal van de huidige 43 cent worden teruggebracht naar 39 cent per minuut (exclusief btw), terwijl een inkomende oproep maximum 15 cent in plaats van 19 cent per minuut (exclusief btw) zal kosten. De kosten van uitgaande en inkomende oproepen in een ander EU-land zullen nu 73% goedkoper zijn dan in 2005, toen de EU begon met het aanpakken van buitensporige roamingkosten (IP/05/901).
Lees die tekst in het rood eens goed. Is Kroatië een lidstaat van de EU? Ik dacht het niet, jij wel?

ballegooier 17-08-11 20:43

Daar komt nog bij dat je bij het activeren van 'internet op reis' de europees vastgestelde datalimiet wordt ge-deactiveert. Daar ga je 'verplicht' mee akkoord en dat wordt ook gemeld. Dus je hebt geen poot om op te staan als het erop aan komt.

repmeer 18-08-11 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coen Gortemaker (Bericht 700209)
Er is verplicht een dataplafond, van 50 euro excl btw, ik zou je als ik was daarop beroepen.

Data roaming krijgt maximum van 50 euro

Maar dat geldt dus niet voor Kroatie. Daarom had ik die link er bij geplaatst.

Appelfreak 02-10-11 20:48

Ik heb de afgelopen zomervakantie een rekening van €108,00 gekregen. Ik schrok me werkelijk te pletter! Ik was van plan om farmville te spelen met dataroaming vanuit Turkije. Gelukkig heeft mijn moeder me op tijd gewaarschuwd! Ik neem mijn toestel sowieso niet meer mee op vakantie.

iphoneEd 02-10-11 22:23

Waarom chekt niet iedereen eerst wat wat kost als je naar het buitenland gaat. Als je in het buitenland bent en het NIET zeker weet, ZET DAN JE DATAROAMING UIT...!!!!! Dan weet je zeker dat je GEEN onverwachte hoge datakosten hebt. (je leest en hoort het zo vaak...)

Iphone3Gs 03-10-11 11:44

Tsja vele mensen weten/willen dit gewoon niet weten.

deze verhalen hebben vaak 2 schuldigen. (is mijn mening)

Ook al heeft Vodafone je pas heel laat een sms gestuurd, das ook niet al te aardig.Helaas heb je vaak hier ook geen poot om op te staan.

Als je over de grens van bv Belgie, Nederland gaat krijg je altijd een smsje met daar de gegevens van wat het je gaat kosten etc. 9 van de 10 mensen lezen dit bericht niet en gooien die sms er gelijk uit, tot gevolgen van dien.

Ook net als de knop dataroaming die vele mensen niet kennen wat het betekend en deze gewoon aan hebben staan ook dan met gevolgen van dien.

henkie73 22-09-12 09:24

Ik zit hier nu in Kroatië en ik heb een prepay van vip gekocht van 7 euro voor 1gb. Is het op simkaart weg gooien en weer een nieuwe kopen. Werkt echt super voor mijn iPad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:01.