iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Internet in buitenland (roaming) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/)
-   -   Ervaringen met abroadband (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f84/internet-buitenland-roaming/95932-ervaringen-abroadband.html)

drex 22-07-11 23:45

Ervaringen met abroadband
 
Ik heb vandaag een abo afgesloten voor mijn iPad 2 voor international roaming via abroadband.com (Telecom uit Oostenrijk) en dat is blijkbaar de enige aanbieder die een flatrate aanbied voor een schappelijke prijs van € 0,59/MB beschikbaar voor 50 landen!

Geen abo kosten slechts eenmalig € 19.90 en eenm. verzendkosten.
Jaarlijk geloof ik iets van € 10.00 om je kaart aktief te houden......

Dus misschien voor meer mensen interessant indien je in het Buitenland van je dure roaming kosten af wil? Ik heb geen andere aanbieder kunnen vinden met een soortgelijke aanbieding? Jullie?

bartmobile 23-07-11 18:00

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen hiermee! Die €10 is trouwens alleen als je de sim een jaar niet gebruikt hebt, maar ook je abo niet hebt opgezegd.

Omdat ik binnenkort naar de VS ga, was ik ook al wat opties op een rij aan het zetten. Eigenlijk wil ik alleen maar een blog bijhouden en af en toe ff mail of facebook checken. Dan lijkt abroadband mij een prima optie, zeker omdat de sim geldig blijft en hij ook in andere landen te gebruiken is.

Zijn er al mensen die ervaring met deze aanbieder hebben?

drex 23-07-11 22:00

Zal jullie alhier op de hoogte houden van mijn ervaringen? Heb het vrijdag besteld dus zal volgende week wel binnen komen week erop vertrek ik voor 3 weken naar het Buitenland.

Lijkt me een goed tarief voor Roaming....(ik ga het gebruiken voor mijn ipad 2) ik heb althans nog geen aanbieder met een beter tarief kunnen vinden....ik hou mij aanbevolen indien er iemand een betere aanbieder zou weten!

drex 04-08-11 22:06

SIM ontvangen en getest werkt voor nu perfekt. Ga vrijdag naar het Buitenland en dan zullen we zien of het daar ook goed werkt? Zodra ik terug ben zal ik alhier berichten.

bartmobile 27-08-11 18:47

Mocht je al terug zijn... Wat zijn je ervaringen met abroadband? Mocht je nog niet terug zijn, dan wacht ik nog even :)
Ik zag gisteren trouwens dat de sim nu tijdelijk 10 euro goedkoper is!

drex 28-08-11 20:08

Zojuist terug gekomen....en ik moet zeggen het werkt zondermeer perfect geen enkel probleem ervaren. Abroadband werkt gewoon zoals men het ook heeft omschreven......

Zeker een aanrader om van je hoge roaming internet kosten af te zijn.....

bartmobile 30-08-11 22:25

Mooi, bedankt voor je bericht!
Ik heb er nu net ook een besteld.

ianmen 19-07-12 13:28

De sim-kaarten van aBroadband werken goed. Enige nadeel: ze dienenen te worden gekoppeld aan een creditcard. Zodra je vergeet dat je Wi-Fi verbinding actief is heb je dus alsnog een hoge rekening.

drex 06-08-12 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ianmen (Bericht 809386)
De sim-kaarten van aBroadband werken goed. Enige nadeel: ze dienenen te worden gekoppeld aan een creditcard. Zodra je vergeet dat je Wi-Fi verbinding actief is heb je dus alsnog een hoge rekening.

Maar dat ligt aan jouw zelf (kun je standaard uitzetten en laten vragen!!) en niet aan de diensten van aBroadband, de aangeboden dienst werkt voor 100% en tegen een veel goedkoper tarief dan de reguliere telefoon provider met zijn torenhoge roaming tarieven.

Jacob123 05-10-12 23:35

Mocht iemand nog interesse hebben, er is sinds kort een vergelijkbaar product aangeboden door KPN: https://www.roamline.com/countries-1

Voor de meeste Europese landen zijn zij goedkoper dan abroadband met 39 cent per MB. Ook krijg je met roamline toegang tot veel meer netwerken - namelijk alle netwerken waarmee KPN een contract heeft afgesloten, dit zijn er veel meer dan bij de Oostenrijkse abroadband.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:38.