//

Tethering onder firmware 4.2.1

Tethering onder firmware 4.2.1 discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga dit onderwerp toch weer even aansnijden. Ik ben in het bezit van een simlockvrije iPhone 4 die ik in Frankrijk in een Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-11-10, 15:37
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard Tethering onder firmware 4.2.1

Ik ga dit onderwerp toch weer even aansnijden. Ik ben in het bezit van een simlockvrije iPhone 4 die ik in Frankrijk in een Apple store heb gekocht. Mijn telecomprovider is Vodafone en tussen firmware 3.0 en 4.1 heb ik altijd gebruik kunnen maken van tethering. Ik heb een "onbeperkt" internet abonnement met een fair use policy van 1 GB en een Internet Blox Extra voor als ik boven de 1GB uitkom, dan betaal ik 10 euro extra.

Omdat Vodafone tot nu toe geen eigen NL carrier.bundle met de software van de iphone meeleverde (Vodafone was tot nu toe geen officiële telecomprovider voor de iPhone) gebruikte de iPhone de unknown.carrier.bundle voor de communicatie met het netwerk. Hiermee is het standaard mogelijk om tethering bij "netwerk" in te stellen en naar wens te gebruiken.

Gisteren heb in naar de nieuwste GM 4.2.1 geupdate en nu blijkt dat Vodafone helaas een eigen carrier.bundle beschikbaar heeft gesteld. Deze wordt op de iPhone draadloos aangeboden (als je naar Instellingen --> Algemeen --> Info gaat dan krijg je een push notificatie - zie afbeelding) en in iTunes elke keer als je je iPhone eraan koppelt.

Je raadt het al: deze nieuwe carrier.bundle zet de tethering optie uit. Je krijgt dan een "Stel tethering in" knop te zien en als je erop drukt dan wordt je verteld dat je contact met vf_nl op moet nemen. Dit is naar mijn idee voor ons geen gunstige ontwikkeling. Voorlopig is er een "workaround" omdat de geupdate carrier bundles in de map van de mobiele gebruiker worden geplaatst (/var/mobile/Library/Carrier Bundles/) en dus ook verwijderd kunnen worden. Nadeel is dat je wel moet jailbreaken om de bestanden te kunnen verwijderen.

Zodra je deze nieuwe vf_nl carrier.bundle verwijdert valt de iPhone opnieuw terug op de unknown.carrier.bundle en kun je vrolijk door gaan tetheren.

Ik heb trouwens geprobeerd om de carrier.bundle aan te passen zodat tethering opnieuw zichtbaar is maar als je ook maar 1 bestand wijzigt dan wordt de gehelde carrier.bundle bij de eerstvolgende reboot verwijderd en krijg je opnieuw de vraag of je de aanbiedersinstellingen wilt updaten.

Dit wordt pas echt vervelend als dit bestand in een toekomstige softwareupdate wordt geïntegreerd (en opgenomen worden in de map /System/Library/Carrier Bundles/) want dan is het nog niet zeker dat deze bestanden zomaar verwijderd kunnen worden.

Wat wij op de langere termijn nodig hebben is een custom ipcc bestand met een hoger versienummer dan 9.1 dat herkend wordt door de iPhone. Ik hoop dat er iemand is die hier misschien meer vanaf weet en die kan helpen om een permanente oplossing te ontwikkelen (een aangepast "custom" ipcc bestand).

N.B. mijn post gaat voornamelijk over Vodafone, maar ik vrees dat sinds andere providers de iPhone ook mogen verkopen zij ook op korte termijn met een aangepaste carrier.bundle gaan komen waarmee tethering wordt tegengehouden. Uiteraard willen de providers dat wij een extra abonnement voor tethering afsluiten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0151.jpg‎ (36,9 KB, 288x gelezen)
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07

Laatst gewijzigd door bluevoice; 20-11-10 om 15:43.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-10, 22:21
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Exact dezelfde meldingen gekregen na de update naar firmware 4.2.1 op de iPhone 4. Kan Tethering niet niet handmatig instellen.

Bij mij is het nu Aanbieder vf nl 9.1

Update:
Hierbij de 9.1 Vodafone IPCC (komt hier vandaan)

<key>Vodafone_nl</key>
<dict>
<key>4.2</key>
<dict>
<key>BuildVersion</key>
<string>9.1</string>
<key>BundleURL</key>
<string>http://appldnld.apple.com/iPhone/CarrierBundles/061-9656.20101112.49r5t/Vodafone_nl_iPhone.ipcc</string>
<key>Digest</key>
<data> bwTcH0AjKN3VKTn0MrBXMm0SPFs= </data>
</dict>

Update 2:
Link voor IPCC (Vodafone) voor firmware 4.2.1 met werkende tethering optie (kiezen als 'save as')

Onder Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel datanetwerk het volgende invullen onder 'Internet-tethering' (anders werkt het niet ):
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

En de overige instellingen (APN) daar ook even verder invullen

Update 3:
Bij een volgende iTunes sessie zal een nieuwe (originele) IPCC aangeboden worden. Deze annuleren als je tethering wilt blijven gebruiken
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 23-11-10 om 13:44.
  #3  
Oud 22-11-10, 11:21
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Bij mij werkt het uploaden van de aangepaste ipcc niet. Als de update van de ipcc gelukt is dan krijg je dit te zien via een popup. Wat er nu gebeurt is het volgende: in plaats dat de aangepaste ipcc wordt geladen wordt de andere ipcc (vf_nl versie 9.1) verwijderd. Je valt dus terug op de Unknown carrier versie 9.0 waarbij je alle instellingen handmatig weer kan invullen en tethering opnieuw werkt. Zodra je naar Instellingen --> Info gaat wordt de vf_nl versie 9.1 ipcc opnieuw aangeboden. Dit geldt ook voor als je je iPhone met iTunes verbindt. Zwaar irritant.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 23-11-10 om 13:44.
  #4  
Oud 22-11-10, 16:37
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Ik post deze reply via tethering en was deze instelling juist kwijt voor de Carrier update... Had daar zelfs een post over geopend indertijd.

Ik draai iOS 4.2 GM (8C134) en wilde gaan downgraden naar 4.1 hiervoor of juist upgraden naar 4.2.1 of liever nog de zojuist uitgekomen final 4.2 met MobileMe feature...

Aanbieder staat op vf nl 9.1
Abonnement is Vodafone Zakelijk

Ik heb nu dus de schakelaar voor internet tethering, maar geen aparte settings onder Mobiel datanetwerk, maar het werkt dus WEL!

Ga ik upgraden naar de final 4.2? Kan dat kwaad voor deze functie als het nu toch ook al gewoon werkt?
  #5  
Oud 22-11-10, 22:21
mrscheer mrscheer is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Hoe kan ik dit IPCC bestand installeren en werkt het ook bij de officiele 4.2.1 (niet GM) versie?
Ik ben de tethering optie ook kwijt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Exact dezelfde meldingen gekregen na de update naar firmware 4.2.1 op de iPhone 4. Kan Tethering niet niet handmatig instellen.

Bij mij is het nu Aanbieder vf nl 9.1

Update:
Hierbij de 9.1 Vodafone IPCC (komt hier vandaan)

<key>Vodafone_nl</key>
<dict>
<key>4.2</key>
<dict>
<key>BuildVersion</key>
<string>9.1</string>
<key>BundleURL</key>
<string>http://appldnld.apple.com/iPhone/CarrierBundles/061-9656.20101112.49r5t/Vodafone_nl_iPhone.ipcc</string>
<key>Digest</key>
<data> bwTcH0AjKN3VKTn0MrBXMm0SPFs= </data>
</dict>

Update 2:
Link voor IPCC (Vodafone) voor firmware 4.2.1 met werkende tethering optie (kiezen als 'save as')

Onder Instellingen/Algemeen/Netwerk/Mobiel datanetwerk het volgende invullen onder 'Internet-tethering' (anders werkt het niet ):
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Update 3:
Bij een volgende iTunes sessie zal een nieuwe (originele) IPCC aangeboden worden. Deze annuleren als je tethering wilt blijven gebruiken
  #6  
Oud 22-11-10, 22:29
pjpaul pjpaul is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Zeeland
Berichten: 61
Standaard

hoe krijg ik dat ipcc bestand in mijn iphone????? help thanks
  #7  
Oud 22-11-10, 22:29
Alireza Alireza is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 45
Standaard

Haha ik heb precies dezelfde vragen als pjpaul en mrscheer. Help!
  #8  
Oud 22-11-10, 22:41
ontwerp ontwerp is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

Precies ben zelf ook backup terug aan het zetten... kijken of ik het kan fixen...

Oh ja mailen schijnt misschien te helpen... had dat ook via die iphone notes de site gedaan eerst... krijg je profiel in je mailbox... dat werkte prima toen....

Laatst gewijzigd door iScorpio; 23-11-10 om 13:45.
  #9  
Oud 22-11-10, 22:45
mrscheer mrscheer is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Kun je even weten of het met herstellen is gelukt? ik heb net hersteld, maar het werkte niet omdat ik alleen een backup had van na het upadaten... Nu net uit timemachine een oudere backup gehaald om die te herstellen. Elke keer dat je hersteld moet je namelijk wel facetime opnieuw activeren, en dus een sms naar het buitenland verzenden...

Hier staat in ieder geval hoe je het ipcc bestand kan installeren. Heb het zelf nog niet geprobeerd.

Sluit iTunes af en typ in OS X Terminal het commando:

defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE

Wanneer je hierna iTunes opnieuw opstart en je iPhone aansluit kan je doormiddel van de alt toets + ‘Zoek naar update’ knop een .ipcc bestand selecteren en activeren op je iPhone.

Update
Ik heb het bovengenoemde .ipcc bestand geladen.
krijg dan weer carrier 9.0 versie. Kan ook de tethering gegevens instellen. tethering knop aan/uit is echter dan verdwenen.

Begrijp niets van dit bericht...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ontwerp Bekijk bericht
Oh ja mailen schijnt misschien te helpen... had dat ook via die iphone notes de site gedaan eerst... krijg je profiel in je mailbox... dat werkte prima toen....

Laatst gewijzigd door iScorpio; 23-11-10 om 13:45.
  #10  
Oud 22-11-10, 23:24
RHochstenbach RHochstenbach is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Kerkrade
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar RHochstenbach Stuur een bericht via Yahoo naar RHochstenbach
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrscheer Bekijk bericht
Begrijp niets van dit bericht...
Je moet het IPCC bestand zien te bemachtigen. Vervolgens stuur je het via E-Mail als bijlage naar jou eigen adres. Dan die bijlage openen via Mail op de iPhone.
  #11  
Oud 22-11-10, 23:30
ontwerp ontwerp is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard 4.2.1

Nou gefixt :

- terug naar oude situatie....
- heb weer tethering , ook geupdate maar
de ergerlijke aanbieder update genegeerd... erg hinderlijk
- werkt weer prima na tethering settings ingevuld etc etc.,...

Dus nu zoek ik nog een fix om die melding uit te schakelen...
Iemand een idee om of andere plist uit te schakelen??

Edit :
"Easier to get iPhone Configuration Utility and create a set of policies, including your custom EDGE/GPRS settings. It will overwrite the one pushed by your carrier, plus you do not need to hack into your phone and do obscure changes which are replaced in a software update. And it is based on an Apple approved tool"

En mogelijk: "edit /private/var/root/Library/Preferences/com.apple.carrier.plist"

Laatst gewijzigd door ontwerp; 22-11-10 om 23:38. Reden: New insights
  #12  
Oud 22-11-10, 23:32
padvinder padvinder is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHochstenbach Bekijk bericht
Je moet het IPCC bestand zien te bemachtigen. Vervolgens stuur je het via E-Mail als bijlage naar jou eigen adres. Dan die bijlage openen via Mail op de iPhone.
Dat werkt bij mij niet. Mail herkent het ipcc bestand niet, en kan er dus ook niets mee.
  #13  
Oud 22-11-10, 23:40
PascalHark PascalHark is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 219
Standaard

Volgens mij zit men hier een beetje langs elkaar heen te communiceren.
De mensen die het niet voor elkaar krijgen werken met Windows ipv Mac OS
  #14  
Oud 22-11-10, 23:41
postduif postduif is offline
• iOS 4.2
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Bij mij was tethering ook weg na de 4.2.1 update. Ook geen mogelijkheid om het in te vullen, en geen knop 'stel tethering in' Carrier bestand wat iTunes aanbod per abuis geladen. Hierna wel de knop 'stel tethering in' terug, maar dan kreeg ik de melding om contact op te nemen met vf nl.

Nu net de ipcc geladen die hier op de site staat. Op de iphone ook niks te zien tijdens het laden. Ik kan ook niks invullen voor tethering. Sterker nog, de 'Mobiele Data' tab bevat totaal geen instellingen meer, maar ook geen mogelijkheid om tethering in te vullen. Alleen Mobiele data en MMS.

Laatst gewijzigd door postduif; 22-11-10 om 23:44.
  #15  
Oud 22-11-10, 23:47
Alireza Alireza is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 45
Standaard

Precies dezelfde situatie als hierboven...

Laatst gewijzigd door Alireza; 22-11-10 om 23:57.
  #16  
Oud 22-11-10, 23:50
mrscheer mrscheer is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Kun je dat toelichten hoe dat werkt met de iphone configuration utility??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ontwerp Bekijk bericht
Nou gefixt :

- terug naar oude situatie....
- heb weer tethering , ook geupdate maar
de ergerlijke aanbieder update genegeerd... erg hinderlijk
- werkt weer prima na tethering settings ingevuld etc etc.,...

Dus nu zoek ik nog een fix om die melding uit te schakelen...
Iemand een idee om of andere plist uit te schakelen??

Edit :
"Easier to get iPhone Configuration Utility and create a set of policies, including your custom EDGE/GPRS settings. It will overwrite the one pushed by your carrier, plus you do not need to hack into your phone and do obscure changes which are replaced in a software update. And it is based on an Apple approved tool"

En mogelijk: "edit /private/var/root/Library/Preferences/com.apple.carrier.plist"
  #17  
Oud 22-11-10, 23:52
postduif postduif is offline
• iOS 4.2
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alireza Bekijk bericht
Hoe heb je de IPCC bestand ingeladen? Heb je ook eerst een regel ingevoerd in Terminal app?
Die had ik al, dus ik kon gewoon een alternatief ipcc bestand inladen.
  #18  
Oud 23-11-10, 00:09
ontwerp ontwerp is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

Check : YouTube - Learning The iPhone Configuration Utility
  #19  
Oud 23-11-10, 00:15
mrscheer mrscheer is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ontwerp Bekijk bericht
Nou dat helpt niet veel, die video met dat rare stemmetje. Heb je nou die melding hiermee uitgeschakeld of het tethering hersteld? en kun je niet gewoon vertellen hoe?
  #20  
Oud 23-11-10, 01:00
ontwerp ontwerp is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard

Nee nog niet gefixt,... geen tijd ;-)
Maar profiel met de iphone app kan je zo instellen dat je bepaalde
meldingen en updates niet meer krijgt... Vergt enige research dus...
Is met name tool om business netwerken etc redelijk simpel te kunnen instellen, signen a la nokia symbian style, dan config mailen en installeren...
Dus je schakelt functionaliteiten aan of uit hiermee...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 22:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 22:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.