//

Plots veel minder 3G bereik

Plots veel minder 3G bereik discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone i-150 abonnement. In mijn woonplaats en op mijn werk had ik altijd vol 3G bereik binnen. Sinds een week merk ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-03-10, 16:09
Guppyfriend Guppyfriend is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 7
Standaard Plots veel minder 3G bereik

Ik heb een iPhone i-150 abonnement. In mijn woonplaats en op mijn werk had ik altijd vol 3G bereik binnen. Sinds een week merk ik echter dat ik op beide plekken meestal geen 3G bereik meer heb. Meestal heb ik een GPRS signaal, maar dat is zwak en bovendien erg traag.

Overigens woon ik in Arnhem en werk ik in Utrecht. Geen hutje op de hei zogezegd.

Nu begrijp ik best dat in de trein m'n verbinding wegvalt. Kan gebeuren wanneer je over de Veluwe rijdt (ondanks de T-mobile reclame die anders beweerd(!)). Maar op plekken waar ik tot een week geleden perfect bereik had, is dat veel minder geworden.

Wat is er aan de hand?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-03-10, 16:36
krieltje12 krieltje12 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 65
Standaard

Same here, maar ook mijn gewone bereik van T-mobile. Is daar soms iets aan de hand of zo??
  #3  
Oud 02-03-10, 18:02
Kapstoque Kapstoque is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Het is mij in Almere ook opgevallen, hebben jullie er ook last van dat de 3g verbinding niet automatisch weer terugkomt?

Bij mij werkt 3g goed, als hij 3g verbinding heeft, maar die valt regelmatig uit, zonder aanwijsbare reden, en komt vervolgens niet uit zichzelf terug. Wel als ik 3g uit en aan zet, of vliegtuigmodus uit en aan zet.
  #4  
Oud 02-03-10, 19:06
maartenotto maartenotto is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 36
Standaard

Zelfde in de relatie Almere / Amsterdam waar ik om 03:50 geen SMS'jes kon versturen... ja das dus midden in de nacht. Onbeperkt internet op je mobiel... ja... via Wi-Fi van de buren zal je bedoelen.

Ga nu unlocken en morgen bij de concurent langs voor een sim only.

Laatst gewijzigd door maartenotto; 02-03-10 om 19:08.
  #5  
Oud 03-03-10, 13:40
merman merman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 24
Standaard

Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met problemen met de 3G verbinding

Een tijdje geleden had ik een hele zondag lang de melding dat ihet datanetwerk niet geactiveerd kon worden. Ik reisde die dag veel en na verloop van tijd ging de melding die dag over. Iemand van het forum hier dacht nog dat het aan een contactje in mijn iPhone kon liggen

Die melding heb ik eigenlijk niet meer heel veel gehad (heel soms als ik van GPRS op 3G overstapte bv.), maar nu is mijn 3G verbinding belabberd. Ik woon middenin Amsterdam (tussen Dam en Nieuwmarkt) en heb wel het volle aantal streepjes en het woordje 3G in beeld staan, maar hele slome verbinding die de helft van de tijd wegvalt. GPRS en Wi-Fi doen het wel gewoon

Het ging me opvallen dat ik deze problemen alleen thuis heb. Ik woon in een heel druk toeristisch gebied en het lijkt me dat de zendmast van T-Mobile het dataverkeer in deze regio gewoon niet aankan

Vandaag was het weer raak: thuis zo goed als geen 3G, ik liep naar het Centraal Station en zit nu in een andere stad en daar werkt het allemaal prima, zelfs in de trein.

Daarnaast valt het me op dat 3G het 's avonds vlekkeloos en heel snel doet thuis

het is dus echt de zendmast van T-Mobile die op drukke momenten het dataverkeer duidelijk niet aan kan

Laatst gewijzigd door merman; 03-03-10 om 16:36.
  #6  
Oud 04-03-10, 09:47
maartenotto maartenotto is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 36
Standaard

Zoals gezecht heb ik gisteren bij KPN een sim-only afgesloten met een contractduur van 1 jaar + surf en mail extra snel. Hopelijk kan ik over 8 maanden verlengen met een iPhone abbo bij KPN aangezien ik erg verrast was met de goede dekking. Van het centrum in Almere (waarvoor ik me inmiddels schaam dat ik er woon) tot de voordeur van mijn schoonouders in Zandvoort had ik UMTS. Okee... er is een klein gat van ongeveer 30 seconden in de duinen vlak bij Overveen. Maar op Amsterdam CS had ik gewoon streaming audio op hoge kwaliteit zonder problemen. Dus heb ik de radio aan laten staan in de trein naar zandvoort. En er zat maar 1 hikje in de verbinding (bij Overveen)

Ben erg tevreden, en die Duitser.... daar ga ik nooit meer mee in zee.
  #7  
Oud 04-03-10, 13:42
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ik merk ook verminderde 3G ontvangst in Heemstede en sommige plekken in Hoofddorp. Het was goed. Bij mij betreft het Vodafone. het is dus niet alleen T-Mobile.
  #8  
Oud 05-03-10, 17:41
Arnoldho Arnoldho is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapstoque Bekijk bericht
Het is mij in Almere ook opgevallen, hebben jullie er ook last van dat de 3g verbinding niet automatisch weer terugkomt?

Bij mij werkt 3g goed, als hij 3g verbinding heeft, maar die valt regelmatig uit, zonder aanwijsbare reden, en komt vervolgens niet uit zichzelf terug. Wel als ik 3g uit en aan zet, of vliegtuigmodus uit en aan zet.
In Zuid-Oost Drenthe is het precies zo. Sinds een maandje komt 3G niet automatisch terug na gebruik van Wi-Fi of GPS. Ik moet dus ook steeds 3G uit- en weer aanzetten om verbinding te krijgen. Best vervelend...
  #9  
Oud 06-03-10, 23:10
yusuf1983 yusuf1983 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 12
Standaard

t-mobile krijgt echt een schop van mij! nooit meer van mijn leven dat ik daar een abbo meer neem! ik raad het iedereen af over 3maanden is mijn contract over en stap ik gewoon weer naar mijn oude provider! wat een bagger netwerk (bereik) heb al 2 dagen bijna geen bereik. (zuid holland) ben niet de enige heb ik al begrepen. heb ik nooit zo erg mee gemaakt als dit!
  #10  
Oud 07-03-10, 00:02
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

leiden idem dito
  #11  
Oud 07-03-10, 11:15
jabeling jabeling is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merman Bekijk bericht
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met problemen met de 3G verbinding

Een tijdje geleden had ik een hele zondag lang de melding dat ihet datanetwerk niet geactiveerd kon worden. Ik reisde die dag veel en na verloop van tijd ging de melding die dag over. Iemand van het forum hier dacht nog dat het aan een contactje in mijn iPhone kon liggen

Die melding heb ik eigenlijk niet meer heel veel gehad (heel soms als ik van GPRS op 3G overstapte bv.), maar nu is mijn 3G verbinding belabberd. Ik woon middenin Amsterdam (tussen Dam en Nieuwmarkt) en heb wel het volle aantal streepjes en het woordje 3G in beeld staan, maar hele slome verbinding die de helft van de tijd wegvalt. GPRS en Wi-Fi doen het wel gewoon

Het ging me opvallen dat ik deze problemen alleen thuis heb. Ik woon in een heel druk toeristisch gebied en het lijkt me dat de zendmast van T-Mobile het dataverkeer in deze regio gewoon niet aankan

Vandaag was het weer raak: thuis zo goed als geen 3G, ik liep naar het Centraal Station en zit nu in een andere stad en daar werkt het allemaal prima, zelfs in de trein.

Daarnaast valt het me op dat 3G het 's avonds vlekkeloos en heel snel doet thuis

het is dus echt de zendmast van T-Mobile die op drukke momenten het dataverkeer duidelijk niet aan kan
Hier in Amsterdam Zuid sinds enkele weken hetzelfde. Wel gewoon het 3G tekentje in beeld en alle streepjes. Maar regelmatig geen of zeer traag dataverkeer. Zou het met 3.1.3 te maken kunnen hebben?
  #12  
Oud 07-03-10, 11:43
samoerai's schermafbeelding
samoerai samoerai is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 36
Standaard

Helaas ik heb nog 3.1.2 en hetzelfde probleem sinds een maand.
  #13  
Oud 07-03-10, 12:01
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jabeling Bekijk bericht
Hier in Amsterdam Zuid sinds enkele weken hetzelfde. Wel gewoon het 3G tekentje in beeld en alle streepjes. Maar regelmatig geen of zeer traag dataverkeer. Zou het met 3.1.3 te maken kunnen hebben?
Maakt helemaal niets uit of je een iphone heb, want ik heb een iphone 3GS 32Gb en een nokia N86,N97 etc en ik heb op alle gsms last van. Laatst belde mijn moeder mij (zelfde woonplaats alleen 1 km van me vandaan) en viel 2 keer achter elkaar weg. Zei belde mij met een nokia N86. Ik had zelf ook de N86. Later belde ze mij naar het andere nummer en ja hoor. Ook weer verbinding verbroken. Ditmaal met mijn iphone.
  #14  
Oud 07-03-10, 13:38
AppleHarry AppleHarry is offline
• iOS 14.0
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Roosendaal
Berichten: 86
Standaard

WTF....Heb er idd sinds vorige week last van ; wel gewoon 3G op t scherm met zo'n 3-4 streepjes , maar het dataverkeer is zo traag als dikke...........!! Of ik nou apps open of meteen via Safari het www op ga, maakt helemaal geen snars uit ; het is
TRAAG !!!
  #15  
Oud 07-03-10, 18:04
Jst Jst is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AppleHarry Bekijk bericht
WTF....Heb er idd sinds vorige week last van ; wel gewoon 3G op t scherm met zo'n 3-4 streepjes , maar het dataverkeer is zo traag als dikke...........!! Of ik nou apps open of meteen via Safari het www op ga, maakt helemaal geen snars uit ; het is
TRAAG !!!
Ik heb precies hetzelfde probleem in de regio Bergen Op Zoom
  #16  
Oud 07-03-10, 19:16
djb902 djb902 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

In Almere hier en Amstelveen (werk) hetzelfde. Alle drie de iphones thuis (3G en 2*3GS) hebben er last van. Lijkt me dat er iets is veranderd in het T-Mobile netwerk. Drie keer gelijktijdig hetzelfde fenomeen op dezelfde soort telefoon is te toevallig.
  #17  
Oud 07-03-10, 19:32
FAZ's schermafbeelding
FAZ FAZ is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Breda
Berichten: 5
Standaard

In Breda (Noord) hetzelfde probleem, zowel met mijn iPhone als met mijn HTC Tytn 2: wel 3G en volop streepjes, maar de laatste tijd heel vaak een trage tot helemaal geen dataverbinding.
  #18  
Oud 07-03-10, 21:02
Forward_observer Forward_observer is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 23
Thumbs down slecht bereik

ja kan me wel aansluiten hoor in het rijtje...tis laatste tijd echt slecht. en ik woon in randstad dus niet echt een gebied zonder zenders...echt slecht
  #19  
Oud 07-03-10, 22:02
krieltje12 krieltje12 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 65
Standaard

Me 2, up here in Twente. Heb gewoon 3.1.2, dus daar ligt het niet aan. Zullen we massaal een klacht in gaan dienen bij T-mobile?!?
  #20  
Oud 07-03-10, 22:33
Mikedkr's schermafbeelding
Mikedkr Mikedkr is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jst Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde probleem in de regio Bergen Op Zoom
jah ik het probleem ook , in jouw regio ik zie 5bars met 3g maar de dataverbinding doet het niet of is heel traag

Laatst gewijzigd door Mikedkr; 08-03-10 om 09:48.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Veel de veel data gebruik DJxReventon iPhone algemeen 6 13-04-11 16:46
Waarom in iTunes bij capaciteit 3.8GB aan apps terwijl dit opgeteld veel minder is? twslacker iPhone Apps 2 03-04-11 21:08
Wi-Fi bereik na Jailbreak veel minder ascholte Wi-Fi 9 18-05-10 13:23
Heel veel apps, veel starten niet meer op trevisnl Archief 4 22-05-09 20:39
minder bereik met bl 3.9 dan 4.6 sabatie Archief 1 13-02-08 10:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:06.