Het Grote Simyo Klantenservice Topic discussie in Simyo forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb bij instellingen mijn eigen abo (KPN) ingesteld voor bellen en de test e-sim van Simyo voor data. Zodra ik iemand aan de lijn ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#21
|
|||
|
|||
Ik heb bij instellingen mijn eigen abo (KPN) ingesteld voor bellen en de test e-sim van Simyo voor data. Zodra ik iemand aan de lijn heb via mijn eigen abo, valt de dataverbinding van Simyo volledig weg. Normaal kun je nog steeds internetten als je een telefoongesprek voert maar in deze omstandigheid dus niet.
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26-09-20 om 11:01 ---------- Citaat:
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
#22
|
|||
|
|||
Wat je volgens mij zou moeten controleren is of je Mobile Data Switching aan hebt staan. Op de iPhone staat dit onder: [Mobile Data] > [Mobile Data] en dan onderaan de optie [Allow Mobile Data Switching].
Als ik alles goed begrijp zou hij dan, op het moment dat je spraak van je primaire SIM gebruikt, automatisch moeten omschakelen dat ook op dat moment / tijdelijk de data via je primaire SIM koopt. Je zou dan nog steeds gewoon moeten kunnen internetten. Alleen is dat dus tijdelijk via de primaire SIM. Ik neem aan dat bij be eindigen spraak verbinding, de data verbinding weer via je eSIM zal verlopen. Je moet overigens wel zorgen dat je de "DATA PLANS" voor beide SIMs aan hebt staan. Op moment dat ik Data Switch aan heb staan kan ik tijdens het bellen gewoon internetten. Wel heb ik gemerkt dat bat bij Simyo, zodra ik ga bellen de verbinding terugvalt naar 3G. Bij de andere provider blijft dit zover ik heb gezien op 4G. Dit is enigszins raar gezien de relatie tussen beide providers. |
#23
|
|||
|
|||
Ik gebruik de Simyo als tweede sim in mijn iPhone. Echter, sinds ik hem heb geïnstalleerd valt van de verbinding van mijn hoofdsimkaart weg.. Zijn er meer die hier last van hebben?
|
#24
|
||||
|
||||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28-09-20 om 12:28 ---------- Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28-09-20 om 12:32 ---------- Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28-09-20 om 12:35 ---------- Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28-09-20 om 12:40 ---------- Dat is natuurlijk niet zo handig! Wanneer en hoe vaak valt de verbinding van je fysieke simkaart weg? En heb je je toestel al een keer uit- en aangezet om te kijken of dat het probleem verhelpt? |
#25
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#26
|
|||
|
|||
Citaat:
Valt de verbinding willekeurig weg of bijvoorbeeld alleen op het moment dat je belt met de eSIM? Of heb je helemaal geen verbinding meer via je fysieke simkaart sinds de eSIM is geïnstalleerd? Om dit verder te onderzoeken hebben we wat meer informatie nodig. Kun je mij in een privébericht vijf data en tijdstippen doorsturen waarop je verbinding weg viel? Dan ga ik het voor je uitzoeken! Deel dat soort gegevens maar niet in dit topic |
#27
|
|||
|
|||
Citaat:
Wel een vraag, wanneer ik in de app kijk zit daar een kosten overzicht bij, ik neem aan dat dat puur "administratief" is en deze kosten niet daadwerkelijk worden afgeschreven? https://ibb.co/t3pvbTJ |
#28
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#29
|
|||
|
|||
In gebruikname eSim Simyo
Al met al ben ik tevreden over de "installatie" van eSIM op mijn iPhone 11 met iOS 14.01. Ik heb daarbij alleen gebruik gemaakt van de Simyo app.
Kanttekeningen: 1) Het duurt wel 1 tot 2 minuten voordat je een emailbevestiging ontvangt van Simyo dat je wordt welkom geheten. Dat heb ik wel eens sneller meegemaakt (understatement) 2) Na 5-6 minuten kwamen pas de emails met in de ene het ww en in de andere de gebruikersnaam. 3) Als test heb ik toen meteen ingelogd in de app maar dankzij dit forum wist ik gelukkig dat niet zou lukken. Was ook zo. Na 10-15 minuten wachten alsnog ingelogd in app. Dat lukte en activeren verliep soepel. In ww/gebruikersnaam-emails zou eigenlijk moeten staan dat je na ontvangst van deze gegevens nog even zo'n 10 minuten moet wachten voordat je kan inloggen (of Simyo laat dit sneller verlopen ) 4) Wel is vreemd dat in de Simyo app staat dat simkaarttype onbekend is (ipv wat ik verwacht eSIM). 5) Daarnaast vind ik het raar dat je je nog steeds de mogelijkheid hebt om (nog?) een Simyo eSIM te activeren zonder dat je een mededeling krijgt dat er al een eSIM actief is (en welke dat dan is). Nu ben ik (per ongeluk) nog een keer door het eSIM activeren heen gegaan. Maar al met al tevreden over de ingebruikname. Nu nog mobiele data en telefoneren testen. |
#30
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ga deze week voor jullie allemaal de in rekening gebrachte aansluit- en abonnementskosten corrigeren. Volgende week wordt jullie betaling van € 0,01 teruggestort op je rekening. En daarnaast zeg ik deze week voor iedereen het testnummer op per 1 november (het einde van de testperiode). Hier krijg je ook een bevestigingsmail van! Heb ik je zorgen daarmee een beetje weggenomen? ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29-09-20 om 15:53 ---------- Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29-09-20 om 16:20 ---------- Citaat:
|
#31
|
|||
|
|||
Aanvraag e-Sim gedaan. Kijken hoe snel dit verloopt!
|
#32
|
|||
|
|||
E-sim is geactiveerd middels de app. Mail met ww en mail met nummer ontvangen.
Proces ging simpel en snel en kon direct aan de slag. Heb tot nu toe niets te klagen en tot aan nu werkt alles prima. Instellingen zijn makkelijk aan te passen maar dat ligt natuurlijk ook aan Apple 😉 |
#33
|
|||
|
|||
App werkt prima tot nu toe maar wat vind ik het irritant dat ik toestemming geef voor face-ID en je dan bij het openen van de app eerst op de face-ID icoon moet drukken om die te activeren. Deze dubbele handeling werkt niet soepel.
Is hier bewust voor gekozen? |
#34
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
#35
|
|||
|
|||
Het valt mij op dat wanneer ik de eSim gebruik om te bellen dat dan bij de ontvanger het nummer van mijn hoofd Sim getoond wordt. Hoe is dit op te lossen?
|
#36
|
|||
|
|||
Een fysieke SIM kun je makkelijk uit het ene toestel naar het andere overzetten.
Wel zo handig bij een defect of juist om even iets te testen. Kan dat ook bij een e-SIM? Zo ja, hoe dan? Zo nee, waarom niet? |
#37
|
|||
|
|||
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 05-10-20 om 16:49 ---------- Je kan onze app installeren op een ander toestel en dan een vervangende eSIM aanvragen. We verzoeken jullie echter om dit niet te doen, aangezien we weten dat er nog een bug zit in de activatie van die vervangende eSIM. |
#38
|
|||
|
|||
Dat is dus duidelijk een nadeel van een e-SIM: even wisselen van toestel is er dus niet bij!
Ook jammer voor nu; ik had ook best graag de e-SIM op de iPad willen testen. |
#39
|
|||
|
|||
Citaat:
De app is uiteraard niet op iPad formaat. |
#40
|
|||
|
|||
Ik had mijn sim kaart ingesteld voor data en de eSim ingesteld voor telefoon. Ik had bij iMessage en FaceTime geen wijzigingen gedaan die staan ingesteld op email en het nummer van mij sim kaart.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Het grote iOS5 topic | King1987 | iPhone algemeen | 1500 | 16-09-12 18:22 |
Video: Het Grote Video Topic | berty | Muziek, foto & video | 2 | 08-05-11 17:12 |
Foto: Het Grote Foto Topic! | berty | Muziek, foto & video | 5 | 08-05-11 17:08 |
Het grote verveling topic... | dedafmonteur | Chat en geruchten | 26 | 26-05-08 00:53 |
|
|