//

Het Grote Simyo Klantenservice Topic

Het Grote Simyo Klantenservice Topic discussie in Simyo forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal! We hebben dit topic speciaal aangemaakt voor alle vragen die jullie normaal gesproken aan onze klantenservice zouden stellen. Denk aan vragen of problemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Partners > Simyo
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-09-20, 10:51
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard Het Grote Simyo Klantenservice Topic

Hoi allemaal!

We hebben dit topic speciaal aangemaakt voor alle vragen die jullie normaal gesproken aan onze klantenservice zouden stellen. Denk aan vragen of problemen tijdens het plaatsen van je bestelling, het installeren van je eSIM of het gebruik van onze app.

We verzoeken jullie om al deze vragen ook echt alleen hier op het forum (en in dit topic dus) te stellen en niet aan onze klantenservice. De verwachting is dat jullie geen problemen zullen ondervinden, maar anders lossen we ze graag zelf via dit subforum op zodat wij weten waar jullie tegenaan lopen.

Groetjes,
Bas en Alex
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-09-20, 09:24
LaFolie LaFolie is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 0
Standaard nummerbehoud

Hallo,
ik heb uit gewoonte voor nummerbehoud gekozen bij het inschrijven. Dat had ik niet moeten doen?
Groet,
Ate
  #3  
Oud 24-09-20, 12:02
TiesVD TiesVD is offline
• iOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

hoe lang duurt het voor je email krijgt met nummer en ww etc, deze nog niet ontvangen ?
  #4  
Oud 24-09-20, 12:06
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LaFolie Bekijk bericht
Hallo,
ik heb uit gewoonte voor nummerbehoud gekozen bij het inschrijven. Dat had ik niet moeten doen?
Groet,
Ate
Hoi Ate,

Dat kunnen we nog wel voor je oplossen hoor! Ik heb de aanvraag nummerbehoud gelijk even geannuleerd voor je Niks aan de hand dus!

Groetjes,
Bas

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24-09-20 om 12:14 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TiesVD Bekijk bericht
hoe lang duurt het voor je email krijgt met nummer en ww etc, deze nog niet ontvangen ?
Hoi TiesVD,

Goed dat je het even navraagt!

Ik heb je bestelling zojuist handmatig goedgekeurd, het leek namelijk even of de tenaamstelling van je aansluiting niet hetzelfde was als de tenaamstelling van je bankrekening. Je ontvangt zometeen alsnog alle mails om te kunnen starten

Groetjes,
Bas
  #5  
Oud 24-09-20, 13:18
amdoni amdoni is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
 
Geregistreerd: Nov 2015
Berichten: 0
Standaard Screenshot mails

Hoi,

Bijgaand de twee emails.

Groet,

Bert
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg B6DFFDDD-F9F4-421B-86D1-FA19231273C6.jpg‎ (202,3 KB, 9x gelezen)
  #6  
Oud 24-09-20, 13:36
hayderks hayderks is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard eSIM install mislukt

Helaas, ik kreeg tijdens de activatie op mijn iphone SE2020 de melding:
We konden eSIM niet downloaden en installeren.
Nieuwe pogingen blijven mislukken
"code niet meer geldig"
  #7  
Oud 24-09-20, 14:31
eh801 eh801 is offline
• iOS 14.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [Simyo] Bas Bekijk bericht
Dat van die vertraging ga ik even voor je uitzoeken! Kom ik later even op terug in een edit van dit bericht Zou je voor die nummerweergave een screenshot kunnen delen in dit topic?[COLOR="SlateGrey"]
Hierbij de schermafbeelding. Bij mijn KPN en Vodafone abonnement komt er bij de blauwe lijn een nummer te staan (of automatisch ingeladen of handmatig aan te vullen). Bij het Simyo abonnement wordt deze niet ingeladen en is het niet mogelijk om deze handmatig in te vullen.

WhatsApp Image 2020-09-24 at 14.24.19.jpeg
  #8  
Oud 24-09-20, 15:45
Kroet Kroet is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 6
Standaard iPad

Goedemiddag,

Is het een probleem om de eSim voor een iPad te bestemmen?
Bedankt,

Henk
  #9  
Oud 24-09-20, 16:09
hayderks hayderks is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

2e installatie poging 1,5 uur later GELUKT.
Of het nodig was weet ik niet, maar ik had eerst het nummer-loze telefoon abonnement verwijderd.
  #10  
Oud 24-09-20, 16:18
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayderks Bekijk bericht
Helaas, ik kreeg tijdens de activatie op mijn iphone SE2020 de melding:
We konden eSIM niet downloaden en installeren.
Nieuwe pogingen blijven mislukken
"code niet meer geldig"
Vervelend! Volgens onze gegevens is het inmiddels wel gelukt. Kun je dat bevestigen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24-09-20 om 16:26 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eh801 Bekijk bericht
Hierbij de schermafbeelding. Bij mijn KPN en Vodafone abonnement komt er bij de blauwe lijn een nummer te staan (of automatisch ingeladen of handmatig aan te vullen). Bij het Simyo abonnement wordt deze niet ingeladen en is het niet mogelijk om deze handmatig in te vullen.

Bijlage 17987
We gaan hiernaar kijken! Ik weet dat het bij sommige klanten later toch opeens zichtbaar werd. Kijk het nog een paar dagen aan, in de tussentijd stuur ik het door naar onze technische afdeling!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24-09-20 om 16:30 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kroet Bekijk bericht
Goedemiddag,

Is het een probleem om de eSim voor een iPad te bestemmen?
Bedankt,

Henk
We bieden geen technische ondersteuning voor gebruik van onze eSIM in iPads. Waarschijnlijk komen we er samen wel uit, maar ik kan niks beloven
  #11  
Oud 24-09-20, 17:01
Kroet Kroet is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Alkmaar
Berichten: 6
Standaard

Bas,

Het gebruik van de eSim in de iPad blijkt super simpel. Het werkt prima
  #12  
Oud 24-09-20, 17:07
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kroet Bekijk bericht
Bas,

Het gebruik van de eSim in de iPad blijkt super simpel. Het werkt prima
Good to know!
  #13  
Oud 25-09-20, 11:01
Wouterrr Wouterrr is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 0
Standaard

Geen vraag, maar eerste ervaringen:

Data werkt uitstekend, maar bij de eerste keren bellen liep ik tegen het volgende aan:

Simyo ingesteld als primair, bereik is 2 of 3 van de 4 streepjes.
Fysieke simkaart van andere provider als secundair.

Als ik een contactpersoon wilde bellen, ging de iPhone niet bellen met Simyo maar met m'n andere provider. Bij Simyo stond dan 'Geen bereik'.
Als ik het telefoonnummer handmatig invoerde (en de iPhone dus dwong om met Simyo te bellen) ging het wel goed, er werd dan gebeld via Simyo 3G (bij de instellingen van de iPhone staat bellen via 4G ingeschakeld).

Ik denk dat het 'Geen bereik'-probleem ermee te maken heeft dat het netwerk blijkbaar overschakelt van 4G naar 3G, en de iPhone op dat moment dus maar de andere provider kiest.

Vanmorgen nog een paar keer geprobeerd, maar nu deed zich het probleem niet meer voor.
  #14  
Oud 25-09-20, 12:34
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouterrr Bekijk bericht
Geen vraag, maar eerste ervaringen:

Data werkt uitstekend, maar bij de eerste keren bellen liep ik tegen het volgende aan:

Simyo ingesteld als primair, bereik is 2 of 3 van de 4 streepjes.
Fysieke simkaart van andere provider als secundair.

Als ik een contactpersoon wilde bellen, ging de iPhone niet bellen met Simyo maar met m'n andere provider. Bij Simyo stond dan 'Geen bereik'.
Als ik het telefoonnummer handmatig invoerde (en de iPhone dus dwong om met Simyo te bellen) ging het wel goed, er werd dan gebeld via Simyo 3G (bij de instellingen van de iPhone staat bellen via 4G ingeschakeld).

Ik denk dat het 'Geen bereik'-probleem ermee te maken heeft dat het netwerk blijkbaar overschakelt van 4G naar 3G, en de iPhone op dat moment dus maar de andere provider kiest.

Vanmorgen nog een paar keer geprobeerd, maar nu deed zich het probleem niet meer voor.
Bedankt voor het delen van deze eerste ervaring! Ik weet niet precies hoe dit kan, maar ik ga het in ieder geval even doorsturen naar onze jongens van de technische afdeling
  #15  
Oud 25-09-20, 14:28
hayderks hayderks is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Als ik op de iPhone naar Instellingen/Mobiel Netwerk/ ga dan zie ik iets verder naar beneden ALLEEN de mobiele data voor Simyo en niet die van mijn primaire.
Bovendien kloppen die gegevens niet.
Weet iemand wat de logica hierachter is?
Waarom zie ik geen correcte opsplitsing tussen Primair en Simyo?
  #16  
Oud 25-09-20, 15:33
iSchel iSchel is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 3
Standaard

Ik merk dat als ik via mijn primaire simkaart bel de dataverbinding van de e-sim van Simyo volledig wegvalt. Hebben meer gebruikers dat probleem?
__________________
Ciao for niao...
  #17  
Oud 25-09-20, 15:46
[Simyo] Bas [Simyo] Bas is offline
• iOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayderks Bekijk bericht
Als ik op de iPhone naar Instellingen/Mobiel Netwerk/ ga dan zie ik iets verder naar beneden ALLEEN de mobiele data voor Simyo en niet die van mijn primaire.
Bovendien kloppen die gegevens niet.
Weet iemand wat de logica hierachter is?
Waarom zie ik geen correcte opsplitsing tussen Primair en Simyo?
Heb je onze eSIM als primair ingesteld voor data? Want dan kan ik me voorstellen waarom het alleen voor die eSIM wordt weergegeven. En waarschijnlijk staan de gegevens van voor de installatie er nog in waardoor het lijkt alsof je heel veel data hebt verbruikt Klopt dat? Kun je anders met screenshots laten zien wat je bedoelt?
  #18  
Oud 25-09-20, 17:21
FrankiesiPhone FrankiesiPhone is offline
• iOS 14.0
 
Geregistreerd: Sep 2020
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [Simyo] Bas Bekijk bericht
Hoi TiesVD,

Goed dat je het even navraagt!

Ik heb je bestelling zojuist handmatig goedgekeurd, het leek namelijk even of de tenaamstelling van je aansluiting niet hetzelfde was als de tenaamstelling van je bankrekening. Je ontvangt zometeen alsnog alle mails om te kunnen starten

Groetjes,
Bas
Ah, dat kan dus even duren, is het een handmatige actie? De welkomst mail heb ik een uur geleden ontvangen maar nog steeds geen inloggegevens gekregen.
  #19  
Oud 25-09-20, 18:17
phgrob phgrob is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 3
Standaard Contract

Jullie vermelden dat contract automatisch wordt opgezegd na 1 maand als test, alleen dat kan ik niet teruglezen in het contract dat ik bij afsluiten van Simyo. Kreeg.

Waar is die zekerheid dat dit ook gebeurd en ik niet daarna aan een contract van jaar gebonden zit.
  #20  
Oud 26-09-20, 10:27
mt8258 mt8258 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSchel Bekijk bericht
Ik merk dat als ik via mijn primaire simkaart bel de dataverbinding van de e-sim van Simyo volledig wegvalt. Hebben meer gebruikers dat probleem?
Hoe heb je dit gedaan / getest? Ik wil het wel een keer uitproberen om te kijken of ik hetzelfde ervaar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26-09-20 om 10:58 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSchel Bekijk bericht
Ik merk dat als ik via mijn primaire simkaart bel de dataverbinding van de e-sim van Simyo volledig wegvalt. Hebben meer gebruikers dat probleem?
@iSchel: Ik heb gekeken of ik het kan reproduceren / hetzelfde ervaar. Mijn 'opstelling':
- fysieke SIM is SIM van andere provider
- eSIM van Simyo
Beide SIMs hebben spraak en data actief, data switching staat uit. Als default staat ingesteld spraak en data van eSIM Simyo.

Ik bel vervolgens met mijn fysieke SIM naar een ander toestel (mijn werktelefoon). Probeer ik nu op mijn prive mobiel (iPhone) te internetten krijg ik de volgende melding:
"Mobile Data Not Available 'Simyo eSIM' cannot provide mobile data during this call. Switch mobile data to '<naam SIM andere provider>'?". Ik krijg dus nu de opties "Allow Mobile Data Switching" en "Not Now".

Dus antwoord kort: ik constateer hetzelfde.

Als ik het zelf zou moeten verklaren zou ik zeggen dat er slechts 1 (e)SIM tegelijkertijd 'actief' kan zijn. 'actief' is hier dus in de zin van daadwerkelijk in gebruik (en dan vermoedelijk expliciet spraak) en dus niet 'luisteren' naar inkomende berichten of telefoongesprek. Bel je dus via een SIM, dan zal op dat moment ook de dataverbinding via de SIM moeten lopen. Maar goed, dit is even mijn interpretatie / verklaring. Maar misshien kan @[Simyo] Bas het beter verklaren.

Laatst gewijzigd door mt8258; 26-09-20 om 10:30. Reden: Dubbele tekst
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het grote iOS5 topic King1987 iPhone algemeen 1500 16-09-12 18:22
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 17:12
Foto: Het Grote Foto Topic! berty Muziek, foto & video 5 08-05-11 17:08
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.