iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ringtones en Wallpapers (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/)
-   -   Nieuw tekstbericht : eigen geluid (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/13735-nieuw-tekstbericht-eigen-geluid.html)

vanorsba 31-05-08 08:09

Nieuw tekstbericht : eigen geluid
 
Mijn eigen beltoon creëren met iToner is me gelukt. Maar nu zou ik ook graag een eigen geluid hebben bij een nieuw tekstbericht. Hoe moet ik dat doen ?

pikkerd 01-06-08 18:36

geluid bij een sms
 
Iphoners,

Ik heb recent een iphone aangeschaft en ben alweer wat uurtjes bezig met e.e.a. door te hebben. Eigen ringtone is mij gelukt maar een aner toontje voor een sms nog steeds niet. Ik dacht het nu gevonden te hebben het was zo simpel gewoon converteren naar m4a en dan de extensie wijzigen naar caf. Het enigste wat werkt is dat er een eror komt [IMG]file:///C:/Users/GEBRUI%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG] fout 2048:H. Een ander manier zo nog makelijker gaan gewoon met Ringtone van jamendo alleen ik kan hem nergens vinden. Help aub.

vanorsba 01-06-08 18:46

Het is mij intussen gelukt via het programma iFuntastic dat je op je iMac kan installeren. Belangrijk is dat je kan browsen doorheen je iPhone via dat programma, en je moet dan de gewenste toon (.caf formaat) hernoemen naar sms_received1 bvb. Je kan dus geen sms_received toevoegen, de bestanden met nummers 1 - 6 blijven nodig.

iMario 01-06-08 18:48

met customize 2.0 kun je ook geluiden voor alles instellen, en met de app Ringtones uit de i.danstaface.net source kun je ringtones en sms tonen maken van je muziek wat op je iPhone staat...

macfreaker 01-06-08 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanorsba (Bericht 120029)
Mijn eigen beltoon creëren met iToner is me gelukt. Maar nu zou ik ook graag een eigen geluid hebben bij een nieuw tekstbericht. Hoe moet ik dat doen ?

Volgens deze regels zou dat moeten lukken.

Can I change the SMS ringtone? - ModMyiFone.com | iPhone forums, iPhone hacks, iPhone unlock

Chrisl 30-06-08 06:43

Ook dit doe ik via iphonebrowser, heb geen 1 standaard toontje meer. Was dit maar eerder gelukt...

ServicePack 03-07-08 14:06

Hmmm, wil mijn sms geluid ook aan passen. Die van de iPhone zijn zo ontzettend kinderachtig. Wil gewoon de standaard sms-tune van Nokia. Heb hem gevonden als MID maar moet hem nu nog gaan converteren naar aif. Maar hoe, zelf google laat me nu in de steek....

Chrisl 03-07-08 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ServicePack (Bericht 134041)
Hmmm, wil mijn sms geluid ook aan passen. Die van de iPhone zijn zo ontzettend kinderachtig. Wil gewoon de standaard sms-tune van Nokia. Heb hem gevonden als MID maar moet hem nu nog gaan converteren naar aif. Maar hoe, zelf google laat me nu in de steek....

Gewoon in iTunes, bij de geavanceerde instellingen kan je kiezen tussen aiff en aac. en dan convert in je biblio....

ServicePack 03-07-08 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 134090)
Gewoon in iTunes, bij de geavanceerde instellingen kan je kiezen tussen aiff en aac. en dan convert in je biblio....

Klinkt heeeeeeeeel simpel. Morgen even proberen. iTunes staat op mijn zakelijke laptop.

To be continued ;)

Chrisl 04-07-08 00:32

in iTunes:

bewerken >>> voorkeuren >>> geavanceerd >>> importeren, daar staat letterlijk "inporteren met, en dan acc codering of aiff codering. Dan ok, dan in de biblio met rechtermuisknop selectie converteren naar aiff.

Dan als hij daarmee klaar is rechtermuisknop selectie in explorer tonen. Daar verander je de naam naar "sms-received1 of 2 tot en met 6, meer kan niet... en in plaats van aiff, moet de extensie naam .caf zijn.... Dus sms-received1.caf.

De gecreeerde file plaats ik dan met iphonebrowser tussen mijn ringtones, na een backup te hebben gemaakt natuurlijk, en gelijk staat je toontje er tussen.

Zo, nu is het helemaal duidelijk denk ik????

ServicePack 04-07-08 10:44

Werkt helemaal! Goede uitleg ;)

Bedankt!

Chrisl 04-07-08 16:38

Helemaal goed kerel. Laat maar weten of het lukt....

ServicePack 04-07-08 17:15

Ja het is gelukt... Eindelijk een fatsoenlijke sms toon... Tumbs up!

Chrisl 04-07-08 18:20

Hoe heb je het uiteindelijk in de goede map gekregen?????

ServicePack 07-07-08 07:30

Ja, hier op het forum staat waar en hoe... Even omgezet volgens jouw manual en hopaah het werkt!

Wim_ 13-07-08 20:06

Lukt dit allemaal zonder 'in te breken' in de iphone ?
groetjes,

Wim

Qlimax 18-07-08 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ (Bericht 141041)
Lukt dit allemaal zonder 'in te breken' in de iphone ?
groetjes,

Wim


Zelfde vraag eigenlijk.

Is dit ook al mogelijk op de 3G, zonder jailbrack troep etc. Ik had al een muziek bestande naar m4a bestand enz toen weer aangepast naar .caf, maar dat wordt het herkend als Quicktime bestand, en kan ik er dus niks mee met itunes of Iphone.

Gr.

cypher21 18-07-08 19:10

Ik ken firmware 2.0 (nog) niet, maar met de eerste iphone kon dit alleen als de telefoon gejailbreakt was.

WesleyS. 18-07-08 23:45

Weet iemand of er een volledige "How To" is ?
Want ik kom er niet helemaal uit :mad:

(Heb een iPhone 3G)

ButcherJF 18-07-08 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WesleyS. (Bericht 145896)
Weet iemand of er een volledige "How To" is ?
Want ik kom er niet helemaal uit :mad:

(Heb een iPhone 3G)

Die is er nog niet omdat het nog niet mogelijk is op de 3G.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.