iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ringtones en Wallpapers (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/)
-   -   Beltonen / Ringtones (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/22736-beltonen-ringtones.html)

meef 29-09-08 19:48

Beltonen / Ringtones
 
Hee mensen,

Ik ben al een tijdje aan het proberen om een mp3 in te stellen als ringtone.
Die standaard-toontjes beginnen me echt te irriteren nou.

Ik wil gewoon een mp3 kunnen instellen als ringtone (zoals dat vrijwel overal gaat).. het knippen ed doe ik wel op de computer..

iemand een idee? de meeste topics die ik vind zijn niet echt relevant meer geloof ik en van de oude iphone.

Heb Iphone 3G firmware: 2.1 (gejailbreaked... Cydia en Installer)

Gr Ward

meef 29-09-08 19:49

ik ben scheel en scheef...

Sorry!

Ben al naar de juiste sectie..

Gr Ward

macfreaker 29-09-08 19:58

Via ilife08 kan je met garageband een ringtone instellen. Hier een linkje van een filmpje dat ik gemaakt heb.
http://www.youtube.com/watch?v=UTtqZ_EpCUA&fmt=18

meef 29-09-08 20:41

super!
nog veel beter... en makkelijker!

vielen malen dank!
denk dat dit het ook waard is om even te posten in de begin-sectie van het ringtones-gedeelte van dit forum


bedankt!

gr Ward

meef 29-09-08 21:08

bij nader inzien in de methode niet zo fijn omdat je automatisch de aangegeven blokjes (lees: maten) moet aanhouden..

als een mp3 dus niet direct goed loopt kun je vaak als je alleen een vocal wilt of een loopje.. verkeerd uitkomen.

makkelijker is Iringer (dan wel voo windows.. maar ik heb de beschikking gelukkig over beide)... je moet eerst je mp3 knippen (met bv. cooledit), zo kun je precies heel fijn en gemakkelijk net dat stukje krijgen wat jij wilt...

en dan:

inladen -> converten -> uitladen... in itunes laden en klaar :)

ps. toch bedankt voor de hulp

Gr Ward

divanci 29-09-08 23:50

MP3 als ringtone ? Heel eenvoudig....

Efiko Software: iPhoneRingToneMaker

Heb zelf op deze wijze al heel wat ringtones gemaakt :D

PDD 01-10-08 21:48

iToner. werkt heel simpel.
drag en drop

dekkertje 05-10-08 08:10

Goede tip die van Efiko, eindelijk mijn "eigen" ringtones gebruiken

Spasta 07-10-08 12:14

Thx Efiko, eigen ringtones zorgen tenminste voor wat afwisseling :)

Allissey 10-10-08 19:41

Of anders: gratis downloaden
 
Had ik ook,

Gebruik nu: Audiko

Scheelt veel gedoe met mp3 en rename etc. Wat ik wilde stond er. Allemaal.

jwslager 27-10-08 22:06

ringtone MP3
 
Beste mensen, ik heb sinds kort een 3G (unlocked uit Italie) met firmware 2.1.en ben er erg blij mee.:D Ik heb de MP3 ringtone erop gezet en het werkte. Eerst had ik de werkende ringtone echter na een sync, was ik de ringtone kwijt op de Iphone:mad:. Hij staat wel in Itunes op het tabblad als ik de Iphone heb aangesloten, maar niet onder het icoontje (links) van beltonen. Hij staat dus overal behalve daar. Hoe krijg ik dit weer voor elkaar. Heb al een hard reset gedaan, maar niets helpt. Ergens iets anders instellen?? Help me.

Alvast bedankt,

groeten jws

soCool 28-10-08 16:14

Hoe ik het doe. Met iTunes een mp3 converteren naar .m4r en deze vervolgens handmatig in de juiste map op de iPhone plaatsen. Zodoende kan je ook beltonen hebben die langer dan 30 seconden duren.

jwslager 28-10-08 16:37

Heb ik ook gedaan. De mp3 is maar 15 seconden. Maar het werkt niet meer ook al doe ik het opnieuw. het is dus niet te zien in de beltonenicoon links in Itunes onder Iphone (als deze aangesloten is) Je kan daar met de muis ook niet bij. dus.. dat is mijn probleem. In ieder geval bedankt voor de reactie.

grt JWS

soCool 28-10-08 16:40

Om bestanden handmatig op de iPhone te plaatsen moet je de iPhone wel eerst voorzien van een jailbreak.

jwslager 28-10-08 16:47

kan dat op een 3G die al ge-unlocked is?

jwslager 28-10-08 19:01

beltonen (ringtones)
 
Ben ik weer:confused:.

In Itunes staan in de bibliotheek de ringtones in het juiste format (.m4r). Hij staat ook in het tabblad als de Iphone is aangesloten. Maar komt niet voor onder beltonen links in Itunes onder Iphone. Het komt ook niet na een sync. Werkte eerst wel maar enkele syncs (ivm agenda) werkt het niet meer. Heb een 3G, unlocked versie met firmware 2.1. Staat er iets ingeschakeld in Itunes of de Iphone wat e.e.a. blokkeert? Heb alles geprobeerd, hard reset, Itunes 8 opnieuw geinstalleerd etc..:eek: Wie oh wie helpt mij uit de brand?

Alvast bedankt,

grt JWS

Ransom 31-10-08 19:29

Ik heb last van hetzelfde en ik dacht dat het kon komen omdat hij het nummer herkend als zijnde een nummer wat ook exact zo in de itunes store verkocht wordt, maar waarvoor nooit betaald is. Ik merkte namelijk dat het met sommige bestanden prima gaat en met andere weer niet. Degene waarbij het niet lukte waren nummers die herkend werden en waarbij ik door kon klikken naar de istore versie van het nummer.

marcoryn 31-10-08 22:34

Nu kant en klare ringtone packs te downloaden in cydia.. makkelijker kan het bijna niet!! Moet je wel een gejailbreakte iPhone hebben :P

jwslager 31-10-08 23:03

ringtone MP3
 
het lukte ook eerst zonder jailbreak. De ringtone stond erop en werkte. Nu niet meer na een sync. Hoe te jailbreaken. Heb een unlocked 3G 8gig. Krijg ik geen problemen?

marcoryn 31-10-08 23:18

Over het jailbreaken is wel genoeg te vinden op het forum denk ik..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.