iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ringtones en Wallpapers (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/)
-   -   Kan beltoon niet meer veranderen (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/26731-beltoon-niet-meer-veranderen.html)

Oppie 10-12-08 15:54

Kan beltoon niet meer veranderen [Opgelost]
 
Vreemd probleem; en het lijkt dat het vrij uniek is, want met zoeken hier en Google kwam ik niks soortgelijks tegen...

Ik heb een eigen ringtone/beltoon op mijn iPhone (2G, FW 2.1, ge-jailbreaked) gezet, en die doet het, maar ik kan 'm niet meer veranderen. Kan een andere selecteren via Instellingen>Geluiden>Beltoon en die laat ie ook horen op het moment van selectie, maar wordt ik gebeld, dan pakt toch weer die ene. Lijkt een soort cache probleem. Heb de iPhone herstart, zonder resultaat.

Heb nog niet betreffende beltoon via iTunes deleted, en ook geen recovery/DFU gedaan. Eerst eens horen of er kennis over is...

Dus kent iemand het probleem en een eventuele oplossing?

InternetRebel 10-12-08 16:32

Hoe heb je de ringtone erop gezet die niet meer weg wil? Misschien via een SSH sessie? Kan het zijn dat de betreffende ringtone read-only is en niet meer gewist, overschreven of verplaatst mag worden? Ik weet niet hoe de iPhone precies met ringtones omgaat eigenlijk, maar als het één bepaald bestand is voor de standaard ringtone dat wordt overschreven wanneer je een andere kiest kan het dus een rechten-probleem zijn.

Oppie 10-12-08 16:36

Nee, 'gewoon' via iTunes/Beltonen.

libia 10-12-08 17:27

ff via itunes van je iphone afhalen en er vervolgens weer opzetten, dat zou moeten werken denk ik ;)

Oppie 12-12-08 17:24

Ja, misschien wel: heb het nog niet geprobeerd, zoals ik al in de openingpost aangaf.

Maar gezien de weinige reacties hier heb ik blijkbaar een zeldzaam probleem?!
Afijn, zal jullie op de hoogte houden als ik e.e.a. heb uitgeprobeerd.
En bedankt voor het meedenken zover.

Chrisl 12-12-08 18:28

Is het niet zo dat je de ringtone hebt aangewezen als ringtone bij een bepaald persoon of bij iedereen? Kijk eens in je telefoonboek wat er bij staat, als er default staat is het goed....

Oppie 14-12-08 17:58

Chris, Briljant; de oplossing!
Briljant en ook heel simpel: ik had idd net die telefoonnummers die mij belden, en waarmee ik 'test-belde', een vaste beltoon gegeven, waardoor het dus leek alsof de nieuw ingestelde beltoon niet werd gebruikt. Eigenlijk zou dit wel vaker tot verwarring moeten leiden, lijkt me...
Maar erg bedankt!

Chrisl 23-12-08 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oppie (Bericht 230874)
Chris, Briljant; de oplossing!
Briljant en ook heel simpel: ik had idd net die telefoonnummers die mij belden, en waarmee ik 'test-belde', een vaste beltoon gegeven, waardoor het dus leek alsof de nieuw ingestelde beltoon niet werd gebruikt. Eigenlijk zou dit wel vaker tot verwarring moeten leiden, lijkt me...
Maar erg bedankt!


You are very welcome sir.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.