iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ringtones en Wallpapers (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/)
-   -   Gratis ringtones voor 1.1.2 via iTunes (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/4571-gratis-ringtones-voor-1-1-2-via-itunes.html)

DertKesh 05-01-08 00:25

Gratis ringtones voor 1.1.2 via iTunes
 
Het is mogelijk gratis ringtones toe te voegen aan je iPhone. Wat je in ieder geval nodig hebt is firmware 1.1.2 of firmware 1.1.3 of firmware 1.1.4 en iTunes 7.5 of iTunes 7.6 (Andere firmware en iTunes versies zijn niet getest)

Dit heb ik op een PC uitgevoerd, maar als het goed is werkt het ook op een Mac!



Wat je moet doen is het volgende:
  1. Je klikt met de rechtermuisknop op een lied uit je bibliotheek, vervolgens klik je op Info tonen.
  2. Ga naar het tabblad opties. Omdat een ringtone maximaal 30 seconden mag zijn kies je bij Begintijd en Eindtijd een tussenstuk van 30 seconden die jij als ringtone wilt. Vink Begintijd en Eindtijd wel even aan! Klik op OK.
  3. Klik met je rechtermuisknop op hetzelfde lied en kies Selectie converteren naar AAC, wacht even tot het geconverteerd is.
  4. Ga terug naar je bibliotheek (als je daar niet meer bent). Je ziet dat het lied er nu 2 keer staat. Klik met de rechtermuisknop op het lied van 30 seconden en kies In Windows Explorer tonen.
  5. Je ziet als het goed is nu de pictogram, het bestand heeft nu als bestandsextentie ‘.m4a’. Verander dit naar ‘.m4r’. Weet je niet hoe dit moet, lees dan even onderaan dit bericht hoe dit moet.
  6. Sleep het lied naar iTunes, en het staat automatisch tussen je ringtones. Wanneer je je iPhone synct kun je die ringtone selecteren, en hij staat erop!
Vergeet in de bibliotheek bij Muziek het 30 seconde durende bestand niet te verwijderen. Vergeet ook het origineel uit Muziek niet weer op volle lengte te zetten. Dus vink de begin- en eindtijd weer even weg.

Het lied moet je op je computer laten staan, anders zal iTunes hem de volgende keer niet meer kunnen vinden.

Voor de mensen die zijn vast gelopen bij stap 5:
Wanneer je de ringtone in Windows Explorer (de map waar hij in staat) als ‘naam.m4a’ ziet:

Klik met de rechtermuisknop op het icoontje en kies Naam Wijzigen. Verander dan ‘m4a’ naar ‘m4r’.

Wanneer je de naam van de ringtone alleen als ‘naam’ ziet, zonder ‘.m4a’ erachter, doe dan het volgende:

Neem de map waar de ringtone in staat voor je. Klik bij Windows Vista op Organiseren -> Map- en zoekopties -> Tabblad Weergave -> Vink ‘Extensies voor bekende bestandstypen verbergen’ af.
Klik op toepassen. Nu staat er ‘.m4a’ achter je ringtone. Je kunt nu gewoon de naam wijzigen.

(Thnx Stibou voor de XP uitleg)
Voor de mensen met Windows XP: Die extensie verandering staat in XP onder Extra/Mapopties/Weergave/Bestanden en Mappen!

(Met dank aan Ghoul)
VOOR MAC + ITUNES 7.6 GEBRUIKERS:

Bij iTunes 7.6 werkt het bij mij op de mac ook perfect. Belangrijk punt is het verwijderen van de "tweede" versie, anders pakt iTunes het niet. Ook moet je de ringtone draggen naar de ring tone folder in iTunes (soms 3 keer opnieuw proberen en dan pakt ie hem).

Amp. 05-01-08 10:03

Dit is nog best handig :) bedankt voor de tip

david007 06-01-08 01:28

yep het werkt helemaal bedankt:D

paashaasr1 07-01-08 19:07

kijk hier heb je wat aan i.p.v. die sarcastische computer nerd antwoorden :super:

Thirteen 08-01-08 12:41

Wow zo simpel!!!!
Dit is de eerste keer dat ik dan toch maar een liedje als beltoon ga installeren!

Thanks!!!

Gymnast 08-01-08 20:48

Hoi,

Tot en met stap 5 lukt prima en het slepen ook maar zie het muziekbestand niet bij beltonen staan. Waar kan dat aan liggen of wat doe ik niet goed ?

Alvast bedankt.

DertKesh 08-01-08 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gymnast (Bericht 37499)
Hoi,

Tot en met stap 5 lukt prima en het slepen ook maar zie het muziekbestand niet bij beltonen staan. Waar kan dat aan liggen of wat doe ik niet goed ?

Alvast bedankt.

blijkbaar lukt het jou niet om de extentie te wijzigen maar dat vindt je onderaan de bericht.. kijk maar:

Voor de mensen die zijn vast gelopen bij stap 5:
Wanneer je de ringtone in Windows Explorer (de map waar hij in staat) als ‘naam.m4a’ ziet:


Klik met de rechtermuisknop op het icoontje en kies Naam Wijzigen. Verander dan ‘m4a’ naar ‘m4r’.

Wanneer je de naam van de ringtone alleen als ‘naam’ ziet, zonder ‘.m4a’ erachter, doe dan het volgende:

Neem de map waar de ringtone in staat voor je. Klik bij Windows Vista op Organiseren -> Map- en zoekopties -> Tabblad Weergave -> Vink ‘Extensies voor bekende bestandstypen verbergen’ af.
Klik op toepassen. Nu staat er ‘.m4a’ achter je ringtone. Je kunt nu gewoon de naam wijzigen.

Voor de mensen met Windows XP: Bij Bewerken of ergens anders in dat menu staat ook Mapopties. Daarna kun je gewoon wat je hier boven gelezen hebt gebruiken.

PS: heb je wel Firmware 1.1.2?

Gymnast 08-01-08 21:05

Ja die heb ik...

Werk met een Mac en kan de bestands namen veranderen in .m4ar. Kan ook slepen (zie een groen plusje) maar blijkbaar wordt hij niet geplaatst in bibliotheek.

Eerlijk gezegd is het mij gisteren wel gelukt maar dat was om het uit te proberen.

Trouwens nog bedankt voor de goede en simpele uitleg :)

The Doctor 08-01-08 21:11

Schitterend!! :D:D

DertKesh 08-01-08 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gymnast (Bericht 37513)
Ja die heb ik...

Werk met een Mac en kan de bestands namen veranderen in .m4ar. Kan ook slepen (zie een groen plusje) maar blijkbaar wordt hij niet geplaatst in bibliotheek.

Eerlijk gezegd is het mij gisteren wel gelukt maar dat was om het uit te proberen.

Trouwens nog bedankt voor de goede en simpele uitleg :)

het is m4r geen m4ar .. je hebt een a te veel en achter de r hoeft geen . (ten minste als je dat gedaan hebt)

Gymnast 08-01-08 21:19

Nee is een type fout.

Doe precies hetzelfde als gisteren...

DertKesh 08-01-08 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gymnast (Bericht 37523)
Nee is een type fout.

Doe precies hetzelfde als gisteren...

Het kan ook zijn dat de naam anders is?

want ik had ook een liedje die ik had benoemd naar bijv. Zanger1 - Liedje1
en die had ik toegevoegd aan de bibliotheek maar kon die ook niet vinden maar wat bleek nou, als ik via de eigenschappen keek (rechtermuisknop op bestand en dan eigenschappen) heette die liedje anders dan dat ik het benoemd had, bij Titel stond er een andere naam bijv. muziek1 of iets dergelijks en als ik dan naar muziek1 ging zoeken in de bibliotheek dan stond die wel in de bibliotheek.

misschien zit die wel tussen de andere liedjes in je bibliotheek maar dan met een andere naam?

moet je even goed kijken.. ik hoor het straks wel van je.

Gymnast 08-01-08 21:36

Nee helaas dat is het ook niet.

Bedankt voor je antwoorden en hulp. Ga nu off. Kijk andere x nog wel of misschien heeft iemand anders een oplossing.

Fijne avond.

DertKesh 08-01-08 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gymnast (Bericht 37533)
Nee helaas dat is het ook niet.

Bedankt voor je antwoorden en hulp. Ga nu off. Kijk andere x nog wel of misschien heeft iemand anders een oplossing.

Fijne avond.

oke het zelfde,

en als je er bent kun je het dan proberen met een Windows computer? als die het dan WEL doet dan betekent het dus dat het met jouw Mac niet kan. ik zou niet weten waarom die het bij jou niet doet
(ondertussen zie ik onderaan reacties van mensen met een Mac waarbij het wel gelukt is)

Stibou 08-01-08 21:48

NICE!!:)

Zeer simpel trouwens zoals eerder vermeld!

PS: Die extensie verandering staat in XP onder Extra/Mapopties/Weergave/Bestanden en Mappen!

jeekes 08-01-08 22:17

echt geweldig gedaan!:p

wesj 09-01-08 00:15

Dank, werkt top:D
gr,

Vonny 09-01-08 08:34

Supertip !!! bedankt

DonJuniorII 10-01-08 01:17

Even twee dingen waar je op m oet letten:

1. Zet bij Itunes voorkeuren, Geavanceerd, Importeren met op; AAC
2. De grootte van het bestand is belangrijker dan de 30 sec, het kan zijn dat je de ringtone tussen de 20 en 30 sec moet vastzetten, anders herkent Itunes hem niet als Ringtone

sjoeii 11-01-08 00:03

Top tip.
Thanx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:19.