iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ringtones en Wallpapers (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/)
-   -   Uitleg over ringtones op iPhone! (https://forum.iculture.nl/f22/media/f23/ringtones-wallpapers/63409-uitleg-over-ringtones-op-iphone.html)

Marvinx92 02-07-10 14:18

Uitleg over ringtones op iPhone!
 
Hey mensen.

Ik zie en hoor regelmatig verschillende iPhone gebruikers klagen over het feit dat ringtones officieel gekocht moeten worden in de Store.

Natuurlijk kan dat ook anders!
Hieronder leg ik in korte, maar duidelijke stappen uit hoe je je eigen ringtones kunt maken van een MP3'tje.

1. Download en installeer een audio bewerkingsprogramma (Audacity, Adobe Audition, etc.)
2. Drag & drop het MP3'tje naar eigen keuze in het programma
3. Maak een selectie van maximaal 30 seconden in het nummer (bijvoorbeeld de intro, outro, of het refrein)
4. Sla op als MP3 (128 kbps is prima)
5. Download en installeer een converter (ik raad AVS Audio Converter aan)
6. Convert je uitgeknipte en opgeslagen MP3'tje van MP3 naar M4R
7. Sleep het M4R bestand naar iTunes, en het zal zichzelf plaatsen onder tabblad 'Beltonen'

Sluit je iPhone aan, en synchroniseer de beltonen.

Voor mensen die het niet helemaal snappen, of meer willen weten, neem gerust contact met me op: marvin.slaats [apenstaartje] gmail.com

Ik ben zelfs bereid om zelf ringtones te maken voor mensen die het niet voor elkaar krijgen.

Groetjes!

Guest-20190305175423 02-07-10 19:01

kan veel makkelijker,

1: Zoek een bestand dat je wil gebruiken als ringtone.
2: Open het in Quicktime
3: Gebruik de pijltjes aan de onderkant van het tijdsbalkje om je selectie te maken(max 30 seconden).
4: Dan naar Bewerken: Tot selectie inkorten
5: Sla het op als .mov
6: In Windows verkenner de naam veranderen naar ****.m4r (*** vul zelf een naam in)
7: Open het in itunes.

Please Note: In windows moet je het wel zo hebben ingesteld dat de extensies getoond worden dit doe je zo:

Het windows logo>zoeken op mapopties>Mapopties>Weergave>Extensies voor bekende bestandsindelingen uitschakelen>dit vinkje met je uitschakelen.>toepassen.

Ik weet niet of het voor vista en xp ook zo is maar voor 7 werkt dit wel.
En your done,. geen extra software etc.

Marvinx92 02-07-10 20:41

Nou dat vind ikzelf niet makkelijker, omdat ik dat gedoe in Quicktime met extensies irritand vind.

MCNO 02-07-10 20:52

Super service Marvin!

Haal je email adres er even uit of zet het als volgt marvin.slaats apestaartje gmail.com

Anders loopt je box zo vol met rommel :D

Marvinx92 02-07-10 22:47

Haha, geen dank. En bedankt voor de tip, heb het meteen even aangepast!

Lotteked4 25-10-10 14:17

Nou heb ik een aantal (gekochte) nummers in Itunes bij beltonen (in de bibliotheek) staan alleen krijg ik ze met geen mogelijkheid op mijn Iphone :confused:, wordt er ondertussen een beetje simpel van, geen idee hoe ik het voor elkaar moet krijgen...

Macbookto 27-10-10 18:02

Marvin92: Wat leuk dat je zelf beltonen kunt maken. Bij mijn oude Nokia had ik het Wilhelmus er op en in de maand december: Stille nacht. Ik geloof dat ik het ook eens ga proberen.

buddha 04-01-11 21:13

@aronnl

ik heb het gedaan zoals jij zij maar hij plaatst het niet bij de ringtonen sterker nog ik zie het niet terug
ik werk met een mac weet niet of dat verschil maakt heb het in finder geopend en veranderd naar .m4r

petey22674 08-01-11 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotteked4 (Bericht 591094)
Nou heb ik een aantal (gekochte) nummers in Itunes bij beltonen (in de bibliotheek) staan alleen krijg ik ze met geen mogelijkheid op mijn Iphone :confused:, wordt er ondertussen een beetje simpel van, geen idee hoe ik het voor elkaar moet krijgen...

tis vrij simpel hoor, je opent I tunes, sluit daarna je iphone aan, dan verschijnt er in de linkse kolom: Iphone van **** (meestal je eigen naam) daar klik je dan op, dan zie je het synchronisatie menu en alle gegevens van je iphone, dan zie je bovenaan in het midden Beltonen staan, klik daarop, selecteer alle beltonen of 1 enkele beltoon, klik op toepassen en voila je beltonen staan in je iphone bij geluiden, en dus bij Beltoon

succes

gangster2 08-01-11 23:56

ik doe gwn mp3 downloaden dan naam veranderen naar voorbeeld.m4r

Hans Nuenen 09-01-11 19:11

dit kan nog makkelijker, google even op Zedge en hier staan zoveel beltonen (ed) die automatisch in itunes worden opgeslagen, en dan kunt verslepen naar beltonen.
succes

Fleetwood 09-01-11 20:54

ik gebruik daar iRinger voor, om de beltoon te maken.
volgens mij is dat de makkelijkste manier

lian02 19-01-11 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door petey22674 (Bericht 625261)
tis vrij simpel hoor, je opent I tunes, sluit daarna je iphone aan, dan verschijnt er in de linkse kolom: Iphone van **** (meestal je eigen naam) daar klik je dan op, dan zie je het synchronisatie menu en alle gegevens van je iphone, dan zie je bovenaan in het midden Beltonen staan, klik daarop, selecteer alle beltonen of 1 enkele beltoon, klik op toepassen en voila je beltonen staan in je iphone bij geluiden, en dus bij Beltoon

succes

Zit hier met hetzelfde probleem, ik volg bovenstaande stappen nummer staat keurig in itunes onder beltonen in het juiste bestand maar na synchroniseren krijg ik de melding dat mijn iphone het bestand niet ondersteunt, ik heb een iphone 3 G.

gr Lian

lian02 19-01-11 19:13

Ben er al uit, het is gelukt.

teeke_r 22-01-11 18:32

Het kan ook vanuit itunes: Sleep de mp3 in Itunes, selecteer het bestand met rechtermuisknop, dan toon info, bij opties kies je de juiste tijdstart en eind, vervolgens kies je bij het bestand naar AAC-versie aanmaken, dan in het zelfde menu kies je toon in verkenner, verander daar de extentie m4a naar m4r, dubbelklik op het m4r bestand en het bestand staat in je beltonen lijst, even iphone sync en je hebt je beltoon

berndbousard 12-02-11 22:28

maar wat is de locatie, hoe kan je ze instellen op je iphone???

teeke_r 13-02-11 07:42

Je kan het bestand vinden als je het geconverteert hebt naar AAC dan, met rechtermuisknop: toon in windows verkenner, verander de extentie van m4a naar m4r, dan dubbelklik op het m4r bestand en je iphone syncroniseren, als je dit allemaal gedaan hebt, kan je de beltoon kiezen bij instellingen op je iphone

Hans Nuenen 13-02-11 13:09

maar dan moet je eerst als je itunes 10 hebt voorkeuren aanklikken ergens linksboven en beltonen aanvinken,daarna kun je googelen naar zedge en kun je beltonen downloaden welke automatisch in je beltonentab komen en je hoeft dus geen bestandsformaat te veranderen, makkelijker kan het niet.

marcVel 26-02-11 09:45

downloaden van free ringtones Free Ringtones for mobile and iPhone - Audiko

superschipper 01-03-11 14:02

Voor iedereen met een Mac is er een hele makkelijke oplossing!
je hebt een nummer en dat wil je als beltoon op je tel. hebben?

zoek het nummer open het nummer met garageband en knip dit tot het gewenste duur heeft en sla op als beltoon!

kind kan de was doen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.