//

Alle foto's met flits zijn compleet wit en wazig!Wat is dit?

Alle foto's met flits zijn compleet wit en wazig!Wat is dit? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Zonder flits werkt het prima, maar zodra ik een foto met flits wil maken zie je niks of zo goed als niks. Alleen maar een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-10-11, 13:09
Leetah Leetah is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 2
Standaard Alle foto's met flits zijn compleet wit en wazig!Wat is dit?

Zonder flits werkt het prima, maar zodra ik een foto met flits wil maken zie je niks of zo goed als niks. Alleen maar een witte waas, of wit licht.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0031.jpg‎ (17,2 KB, 48x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-11, 16:13
SmartieNL SmartieNL is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 8
Standaard

Probeer de flitser eens half te bedekken.
  #3  
Oud 28-11-11, 22:56
MisterM1988 MisterM1988 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 21
Standaard

haha waarschijnlijk zit je papiertje er nog op..
  #4  
Oud 05-12-11, 10:33
vlinder1968 vlinder1968 is offline
• iOS 6.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb dit ook. Alle foto's waar ik een flits gebruik hebben een witte waas. ( nee het plastic zit er niet meer op)
  #5  
Oud 05-12-11, 11:32
Fool Fool is offline
• iOS 9.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 90
Standaard

Dit heeft volgens mij te maken dat je een hoesje om de iPhone heen hebt, als je deze eraf haalt en dan een foto met flits maakt is de waas weg.
  #6  
Oud 05-12-11, 11:34
EwingNL EwingNL is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterM1988 Bekijk bericht
haha waarschijnlijk zit je papiertje er nog op..

Haha, daar dacht ik ook gelijk aan!

Misschien een screenprotector erop gezet die (deels) voor de camera zit?
  #7  
Oud 05-12-11, 11:47
iTed iTed is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fool Bekijk bericht
Dit heeft volgens mij te maken dat je een hoesje om de iPhone heen hebt, als je deze eraf haalt en dan een foto met flits maakt is de waas weg.
klopt. Flits 'kaatst' bij nogal wat hoesjes (zeker als ze niet strak op de iPhone aansluiten)
  #8  
Oud 06-12-11, 14:57
mama mascha mama mascha is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 14
Standaard

Ik krijg ook zulke foto's met de flitser. Of flitser, hij blijft dan continue branden. Hoort dat zo....?

Ik heb geen hoesje er omheen maar een doorzichtige skin (bestskins4ever), en nee deze zit niet over de camera. Mijn 4s is wit van kleur maar dat zou toch niet zo veel moeten uitmaken.
  #9  
Oud 21-12-11, 18:41
DVDGuy DVDGuy is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 11
Unhappy

Ook ik ben niet tevreden over de foto's die genomen zijn met de flitser op automaat; allemaal wazig en néé er zit geen beschermfolie op en néé ook zit er dan geen hoesje omheen.
  #10  
Oud 25-12-11, 18:31
stefvv stefvv is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik had dit onlangs ook, een half bedekte foto met een wazige schijn, dacht dat er iets mis was, flitser eens goed afgekuist(stof) en was in orde, vrij simpel bij mij.

grtz
  #11  
Oud 08-02-12, 22:25
soes soes is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 2
Standaard

Ik heb ook last van de witte waas en ben blij na google dat er meer mensen zijn vind het super irrie en natuurlijk heb ik geen stickers of wat dan ook op mijn achter kant zitten!! Zijn er al oplossingen ??




---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 februari 2012 om 21:29 ----------

ik heb ook geen hoesje!
  #12  
Oud 09-02-12, 18:07
Coen Gortemaker Coen Gortemaker is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 117
Standaard

heb dit heel sporadisch.. te maken met ander licht en stof in de kamer misschien?
__________________
iPhone 5 64GB DE [FW: 6.1] [Jailbreak: Ja] | iPad 2 32GB NL [FW: 6.1] [Jailbreak: Nee] | iPad mini 16GB NL [FW: 6.1] [Jailbreak: Nee]
  #13  
Oud 09-02-12, 18:34
soes soes is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 2
Standaard

Ik heb hèt bij al me foto's met flits maakt niet uit waar gemaakt. Zonder flits heb ik met voldoende licht mooie foto's
  #14  
Oud 01-05-12, 13:52
worldoftessa worldoftessa is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik had het ook!
Nu dankzij dit forum ben ik er achter dat het inderdaad door het hoesje komt, ik kon het me eerst niet voorstellen omdat er toch een vrij groot gat is vrijgelaten voor de camera, maar wel dus!

Dankjewel!
  #15  
Oud 01-05-12, 21:31
jojost1 jojost1 is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 58
Standaard

Al mijn foto's met flits zijn ook wit, wazig, en je kunt eigenlijk gewoon helemaal niets zien. Foto's zonder flits zijn ook een beetje wazig en onscherp. Het is sinds ik de achterkant van mijn iPhone 4 heb laten vervangen in de Apple Store in Amsterdam. Geen hoesje, geen plastic spul om mijn iPhone. Ik denk dus dat het te maken heeft met de glazen achterkant van de iPhone zelf, misschien verschoven of er verkeerd opgezet in de Apple Store, en daarom een rare weerkaatsing van het licht? Iemand een makkelijke oplossing? Ik ga over een paar weken naar de Apple Store, hopen dat ze de achterkant weer kunnen vervangen ofzo, ik zie geen andere oplossing. Dat moet de oorzaak van mijn probleem wel zijn geweest. Maar de échte ookzaak is dus nog niet boven water..
  #16  
Oud 01-05-12, 23:48
Rubenhaan Rubenhaan is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leetah Bekijk bericht
Zonder flits werkt het prima, maar zodra ik een foto met flits wil maken zie je niks of zo goed als niks. Alleen maar een witte waas, of wit licht.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik vermoed dat het met de flits zelf heeft te maken heeft, die zorgt voor die witte waas..

Als je in het donker probeert om je zaklampje (je flitser) af te dekken dan zul je zien dat dit vrij lastig is.. Dat de ledlamp? Dus zo fel is dat die je foto verneukt door licht voor de lens uit te stralen..

En dit vooral bij foto's van dichtbij doet..
  #17  
Oud 02-05-12, 14:40
seVIIen seVIIen is offline
• iOS 17.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 7
Standaard

Ik heb er geen problemen mee. Maar na het lezen van de post van jojost1 vrees ik dat het een montage fout is. Als gebruikers geen folie hoesjes of vuile lens hebben kan het licht niet van buiten af weer kaatsen. Maar van binnen uit. Als de led en lens niet perfect zijn afgedicht van elkaar. Kan er vals licht van binnen uit voor ongewenst effect zorgen. Het is maar een idee.
  #18  
Oud 02-05-12, 18:09
Radar Radar is offline
• iOS 9.2.1
• 9.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Maasland
Berichten: 109
Standaard

Misschien zijn ze vergeten om een diffuser te plaatsen....
Ik heb enkele achterkantjes gekocht en daarbij ook enkele diffusers besteld.

Wholesale iPhone 4 Replacement Parts - Cheap iPhone 4 Replacement Parts - Discount wholesale iPhone 4 Replacement Parts from china


Ik had alleen last van witte waas toen ik een hoedje om mijn 4S had zitten....na verwijdering geen witte waas meer.
  #19  
Oud 02-05-12, 18:15
jojost1 jojost1 is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Radar Bekijk bericht
Misschien zijn ze vergeten om een diffuser te plaatsen....
Ik heb enkele achterkantjes gekocht en daarbij ook enkele diffusers besteld.
Dat kan het misschien wel zijn ja, waarschijnlijk dus een montage fout dan, maar de mensen die er net als mij last van hebben, hebben jullie ook net een nieuwe achterkant ofzo, of kwam het gewoon spontaan?
  #20  
Oud 18-05-12, 17:20
jojost1 jojost1 is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 58
Standaard

Ik ben gisteren naar de Apple Store in Amsterdam geweest, en daar is mijn probleem (gratis) opgelost. Bij mij kwam het door een fout bij het verwisselen van het glas aan de achterkant. Het kan ook zomaar gebeuren. Wat hij tegen mij verteld heeft: Het gebied rondom de camera is erg gevoelig en met een foute montage, of een (klein) stootje kan er iets verschuiven en daardoor heb je geen scherpe foto's meer, en werkt de flitser ook niet meer als behoren. In mijn geval heeft de kerel van de achterkant een stap overgeslagen bij het vervangen van het glas, of niet nauwkeurig gewerkt. Het was ook een lastige procedure, en nadat hij klaar was, was het nog niet goed, dus hij heeft het zelfs 2x moeten doen, toen deed ie het wel weer
Ik hoop dat dit een antwoord is op jullie vraag, mijn advies is om gewoon even een keer naar de Apple Store in Amsterdam of in Oberhausen te gaan, dan maken ze het gewoon gratis. Of naar een monteur ofzo, maar dan is het waarschijnlijk betalen, en geen garantie dat hij weet hoe het moet!

Hoop dat het nuttig is
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's iPhone 4 met flits geeft blauwe foto Nicole90 Muziek, foto & video 7 15-09-12 12:32
Na iOS 4.0 foto's weg of wazig! MaartenJan Muziek, foto & video 45 25-01-11 01:25
Hmmmm...wat zou dit nouw kunnen zijn dedafmonteur iPhone algemeen 46 23-05-08 10:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:59.