//

Foto's van Iphone bewerken op Windows PC

Foto's van Iphone bewerken op Windows PC discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Het overzetten van foto's gemaakt op mijn Iphone 4S naar mijn laptop Windows 7 is geen probleem. Echter ik krijg alleen lezen bestanden op mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-11-11, 21:29
lindatenboom lindatenboom is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard Foto's van Iphone bewerken op Windows PC

Het overzetten van foto's gemaakt op mijn Iphone 4S naar mijn laptop Windows 7 is geen probleem.

Echter ik krijg alleen lezen bestanden op mijn pc en kan deze dus niet bewerken. Wat ik ook probeer, het lukt mij niet om de bestanden aan te passen.

Wie kan mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-11, 01:55
Tommi12 Tommi12 is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 58
Standaard

Heb ik ook, vooral irritant als je foto's probeert te roteren. De truc is om die foto's waar het probleem zich mee voordoet (niet allemaal gek genoeg) eventjes te openen in een fotobewerkingsprogramma (ik heb MS Paint gebruikt) en dan ongewijzigd gewoon weer opslaan, dan kun je ze wel roteren.
IK hoop dat dit opgelost wordt want het is duidelijk een probleem in iOS5 of de iPhone 4S, ik heb nog nooit eerder problemen gehad met foto's van m'n 3GS.

Tom
  #3  
Oud 25-11-11, 08:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommi12 Bekijk bericht
IK hoop dat dit opgelost wordt want het is duidelijk een probleem in iOS5 of de iPhone 4S, ik heb nog nooit eerder problemen gehad met foto's van m'n 3GS.
Dit "duidelijk" probleem van iOS 5 is evenwel niet aanwezig op Macs. Foto's kunnen zonder problemen bewerkt worden met iPhoto, Aperture, Acorn, Photoshop Elements 10, enz... enz...

Op een Windows Ultimate 7 virtuele machine in Parallels Desktop heb ik wél het probleem het is dus duidelijk dat het een Windowsprobleem is.
  #4  
Oud 25-11-11, 11:20
Tommi12 Tommi12 is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dit "duidelijk" probleem van iOS 5 is evenwel niet aanwezig op Macs. Foto's kunnen zonder problemen bewerkt worden met iPhoto, Aperture, Acorn, Photoshop Elements 10, enz... enz...

Op een Windows Ultimate 7 virtuele machine in Parallels Desktop heb ik wél het probleem het is dus duidelijk dat het een Windowsprobleem is.

Het is ook geen probleem om die foto's te bewerken met een programma, maar je kunt ze niet direct roteren via Windows Explorer als je ze hebt gekopieëerd vanaf de iPhone. Kun je bij een Mac in de Finder direct een foto roteren?
Op de een of andere manier wordt er door de iPhone 'alleen lezen' aan toegevoegd, dit kun je ook niet verwijderen in Windows. Dit heb ik nooit eerder gehad bij de foto's die ik maakte met m'n 3GS met iOS 4.3.x. Het lijkt me dan toch echt iets wat nu anders is in de iPhone en niet opeens in Windows.

Laterzz,

Tom
  #5  
Oud 25-11-11, 11:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommi12 Bekijk bericht
. Kun je bij een Mac in de Finder direct een foto roteren?
Finder is geen fotobewerkingsprogramma, maar met Preview lukt dat wel. Alleen is dat bij mij nooit nodig op een Mac. De foto's komen op de Mac net zoals ze met de iPhone opgenomen zijn, dus nooit ondersteboven of zoiets.

Dat "alleen lezen" moet iets te maken hebben met toegangsrechten, denk ik. Ook dit probleem is op een Mac niet aanwezig, bij mij tenminste niet.

Een foto van een iPhone 4 in Windows Exploder (DCIM map):


Dezelfde foto van dezelfde iPhone 4 in Finder op een Mac (DCIM map):

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 25-11-11 om 12:36. Reden: Foto's toegevoegd
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bewerken van foto's (fatbooth, baldbooth,..) sdefieuw iPhone Apps 4 24-08-11 14:55
Foto: foto's bewerken op de iPhone - amopic antedor Muziek, foto & video 1 01-08-10 07:56
Foto's van Iphone met windows op computer? anna-marieke Muziek, foto & video 1 15-06-10 19:58
Windows: foto's van windows naar iphone stéphanie21 iTunes 5 10-05-10 14:57
Foto: Foto's overzetten van Windows naar Iphone !Wout Muziek, foto & video 5 07-05-08 14:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.