//

Foto's roteren

Foto's roteren discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik snap dat je foto's kunt kunt roteren doormiddel van je iphone een kwartslag te draaien. Maar sommige foto's die ik op mijn iphone zet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-04-08, 00:27
chris96 chris96 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard Foto's roteren

Ik snap dat je foto's kunt kunt roteren doormiddel van je iphone een kwartslag te draaien. Maar sommige foto's die ik op mijn iphone zet zijn al een kwartslag gedraaid (portrait). Dus als ik de iphone draai draaien ze gewoon mee. Dus krijg ik van sommige foto's last van mijn nek als ik ze op de iphone wil bekijken.....

Als ik mijn foto's in Windows een kwartslag draai dan draaid bijvoorbeeld picasa ze weer een kwartslag verder. Dus dan staan ze op de PC niet meer goed.

Is er een applicatie of een mogelijkheid om foto's op de iphone goed te zetten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-08, 02:20
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

draai je iPhone een kwartslag als hij ligt, dus zeg maar op tafel hebt ofz.. dan doet je accelerometer het niet
  #3  
Oud 05-04-08, 10:30
herbie65's schermafbeelding
herbie65 herbie65 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

zorg= dat je foto's op de computer geroteerd zijn en opgeslagen, voordat je ze naar de iPhone kopieert. (een Canon camera is (geloof ik) de enige camera, die de foto's automatisch goed zet.
  #4  
Oud 05-04-08, 12:06
tanguy tanguy is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 Bekijk bericht
zorg= dat je foto's op de computer geroteerd zijn en opgeslagen, voordat je ze naar de iPhone kopieert. (een Canon camera is (geloof ik) de enige camera, die de foto's automatisch goed zet.
De PC-oplossing is niet meteen goed zei hij want dan staan ze op z'n pc verkeerd.

Wat je wel kan doen is een nieuwe map maken met kopies van die foto's,
en ze in die map op je pc draaien, dan staan ze juist op je iPhone
  #5  
Oud 05-04-08, 13:48
chris96 chris96 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Het gaat zelfs om een Canon camera. Alleen picasa leest de opname modus uit, die zet ze dus gelijk goed (tenzij ik ze al bruut met windows een kwartslag heb gedraaid). Iphone en Windows doen dat dus niet.
Misschien is dan toch wel de beste oplossing een extra map te maken. Jammer voor het extra werk. Het zou toch simpel moeten zijn om standaard naar de opname modus te kijken of het om een landscape of portait foto gaat. Is iedereen van dat gedonder af......
Ik vraag me wel af waarom ik niet anderen tegen kom met dezelfde vraag.
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's roteren ongewenst bij presentatie-niet bij kantelen iPad us ABKtje iPad algemeen 6 05-05-14 09:11
Roteren foto's met IOS 4.1 WTFoX Muziek, foto & video 1 18-09-10 11:51
Foto: Roteren in iOS 4 petski Muziek, foto & video 2 26-06-10 12:40
Roteren beeldscherm dave68 iPhone algemeen 8 31-05-08 00:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:32.