iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Probleem overzetten muziek van PC naar iPhone 4S (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/108749-probleem-overzetten-muziek-pc-naar-iphone-4s.html)

Nick13 03-01-12 20:01

Probleem overzetten muziek van PC naar iPhone 4S
 
Hallo iedereen,

Ik kan momenteel geen muziek meer via m'n PC (geen Apple, gewoon Windows) op m'n iPhone zetten. Als ik de geselecteerde bestanden van de 'mijn documenten-map' op de PC naar de iTunes-map sleep, worden ze gewoon niet overgezet. Ik kan in de map 'muziek' op iTunes ook geen enkel bestand meer verwijderen van m'n iPhone door op de rechtermuisknop te drukken, want dan komen er enkel twee keuze-opties te staan: 'afspelen' en 'info tonen', meer niet. Dat terwijl er vroeger uiteraard een hele lijst verscheen met onder andere de optie 'verwijderen' in.

Iemand die weet hoe dit komt? Via internet al wat opgezocht, maar dan begrijp ik er nog minder van. Ook in andere menu's op iTunes staan énorm veel keuze-mogelijkheden niet vetgedrukt, waardoor ik er niet meer kan op klikken. Ik heb alles al eens verwijderd en er terug opgezet, zonder resultaat.

Bedankt.

Wally© 03-01-12 20:19

In je algemene opties...wanneer je eerst de iPhone aanklikt in het 'overzicht'...

Onderaan...Muziek en Videos handmatig beheren aanvinken...en toepassen/ok kiezen...

Nick13 03-01-12 20:37

Eerst en vooral bedankt voor de snelle reactie, Wally.

Nu krijg ik de melding dat m'n iPhone is gesynchroniseerd met een andere iTunes-biblotheek en als ik verder ga dat alle muziek van m'n iPhone wordt verwijderd. Is dat normaal?

En wat is de reden dat ik tot voor kort gewoon muziek kon overzetten door ze van 'mijn documenten' naar iTunes te slepen en dat ik nu handmatig beheren moet aanvinken?

Bedankt.

Wally© 03-01-12 20:48

Misschien heb je na een restore of update gekozen om je iPhone als nieuwe iPhone te configureren...

Kijk eens of de muziekbibliotheek de juiste nummers bevat en of er in iTunes zelf ook nog afspeellijsten staan....dus ook onder die van je iPhone (links in het iTunes venster)...

Als dit zo is, kan je de melding negeren...zelfs al wist ie je muziek in je iPhone...Je kan daarna opnieuw de afspeellijsten synchen op je iPhone...Maar ik ben hier niet 100% zeker van...wel voor 95%...

Misschien dat iemand anders dit kan beamen of een ander idee heeft...

Nick13 03-01-12 21:02

Op de lijst van muziek die er nu verschijnt als ik op 'muziek' druk onder 'iPhone van Nick' staan inderdaad nummers die niet meer op de iPhone zelf staan, alsook niet meer op m'n PC. Ik kan die bestanden dan ook niet verwijderen uit die lijst, omdat ik slechts twee opties krijg als ik er met de rechter-muisknop op klik, 'afspelen' en 'info tonen'. Meerdere afspeellijst zie ik op het eerste gezicht niet staan, tenzij die die er standaard in staan natuurlijk (klassieke muziek, jaren '90, etc...)

Vreemd allemaal.

Wally© 03-01-12 21:09

En in de muziekbibliotheek helemaal bovenaan in iTunes..?

Nick13 03-01-12 21:24

Daar staat helemaal niets in, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen mp3-bestanden meer op m'n computer zelf heb staan? Ik heb deze allemaal verwijderd toen ze op de iPhone stonden omdat ik dacht dat ik die daarna probleemloos kon terugzetten.

Wally© 03-01-12 21:28

Kan je geen reservekopie van je muziek via iCloud back-uppen..?

Ik heb geen idee of dit kan of niet...

Als die muziek echt heel belangrijk voor je is dan zou ik het proberen met een tool van Tansee of wachten op een jailbreak voor je device want die zit er namelijk binnen zeer korte termijn aan te komen...

Nick13 03-01-12 21:30

Nu goed, omdat ik het zo beu ben heb ik maar de handmatige functie ingeschakeld. Ik ben alle muziek kwijt natuurlijk, maar dan download ik ze wel opnieuw, geen probleem.

Bedankt voor de snelle hulp, Wally.

Wally© 03-01-12 21:32

Ok..Have fun !!!

kuotje 04-01-12 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick13 (Bericht 754938)
Nu goed, omdat ik het zo beu ben heb ik maar de handmatige functie ingeschakeld. Ik ben alle muziek kwijt natuurlijk, maar dan download ik ze wel opnieuw, geen probleem.

Bedankt voor de snelle hulp, Wally.

Jammer dat je alle muziek kwijt bent.
Voor de volgende keer kan je copy trans suit gebruiken. Deze kan je gebruiken om files van iPhone naar pc te zetten en deze weer terug met de nieuwe files.
En hij verwijderde alles ivm hij op auto sync stond

Gr.

Nick13 04-01-12 20:47

Bedankt voor de hulp allebei.

Groetjes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:57.