iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Streamen vanaf iPhone naar Home Theater System (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/111910-streamen-vanaf-iphone-naar-home-theater-system.html)

Assurancetourix 11-02-12 20:27

Streamen vanaf iPhone naar Home Theater System
 
Op dit moment luister ik m'n laptop geluid op m'n home theater system via een wireless music streamer van sitecom, op welke manier kan ik het geluid van m'n iPhone op m'n home theater system krijgen?

King1987 11-02-12 20:46

Via Airplay :) Koop een Airport express bijvoorbeeld.

Wilby 12-02-12 17:15

Ik wil hetzelfde doen maar snap niet hoe airplay werkt.

Ik gebruik de zoekfunctie en vind nergens uitleg. Wel om problemen op te lossen maar nergens, hoe begin ik eraan.

Dus, ik heb een airport express die is verbonden met mijn modem/router BBox. Mijn IPad, IPhone en Denon Ceol N7 en nog een laptop hebben Wi-Fi verbinding met de airport express. Mijn pc heeft internetverbinding via Lan met mijn modem/Router.
Alles is geupdate.

- Wat heb ik nog nodig om muziek vanaf b.v. mijn IPad af te spelen op mijn Denon.
- Werkt Airplay met Windows XP.
- Hoe kan ik muziek vanuit Itunes op mijn pc, afspelen op Denon.
- Hoe activeer ik airplay, volgens de uitleg die ik vindt ( gaat meestal over Apple Tv)zou er in Itunes een icoon airplay moeten zitten, dit heb ik niet.

Veel vragen, iemand die kan helpen ?

freestyle4all 12-02-12 18:37

Het eerste de beste simpele stereo Bluetooth-adaptertje kan je zo aan je stereo hangen.

Pairen met je iPhone, en afspelen maar.

Bij elke willekeurige chinees voor een paar euro te scoren.

sharkie999 12-02-12 19:40

Wilby,

Mee eens, Airport express met Airplay is hiervoor een mooie en relatief goedkope oplossing.


- Wat heb ik nog nodig om

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 februari 2012 om 19:48 ----------

Wilby,

Mee eens, airport express is hiervoor een goede en relatief goedkope oplossing.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilby (Bericht 770671)
Ik wil hetzelfde doen maar snap niet hoe airplay werkt.

Ik gebruik de zoekfunctie en vind nergens uitleg. Wel om problemen op te lossen maar nergens, hoe begin ik eraan.

Dus, ik heb een airport express die is verbonden met mijn modem/router BBox. Mijn IPad, IPhone en Denon Ceol N7 en nog een laptop hebben Wi-Fi verbinding met de airport express. Mijn pc heeft internetverbinding via Lan met mijn modem/Router.
Alles is geupdate.

- Wat heb ik nog nodig om muziek vanaf b.v. mijn IPad af te spelen op mijn Denon.
Alleen een mini-jack audiokabel van express naar een input van je Denon.

- Werkt Airplay met Windows XP.
XP staat hier los van, als je maar itunes hebt draaien.

- Hoe kan ik muziek vanuit Itunes op mijn pc, afspelen op Denon.
Linksonder in itunes zal je een icon zien, hiermee selecteer je je express.

- Hoe activeer ik airplay, volgens de uitleg die ik vindt ( gaat meestal over Apple Tv)zou er in Itunes een icoon airplay moeten zitten, dit heb ik niet.
Staat volgens mij standaard aan maar even controleren met Airport express configuratieprogramma geinstalleerd op een PC in LAN. Zit bij manual setup -> Music -> Enable airplay.

Veel vragen, iemand die kan helpen ?


Wilby 15-02-12 20:09

Bedankt Sharkie,

Ik heb mij vergist het is een Airport Extreme die ik gebruik voor mijn Wi-Fi netwerk, niet dat het veel zal uitmaken.

Maar de bedoeling is om dit draadloos te doen via Wi-Fi, mijn airport staat centraal in de woning en niet in de buurt van de Denon.

Ik had een Wi-Fi verbinding met de Denon en kon muziek afspelen van mijn pc ( music Server) niet via Itunes. Maar bij het upgraden van mijn Denon naar Airplay is het misgegaan, alles vastgelopen en sinsdien krijg ik de melding dat mijn Denon verbinding heeft met mijn netwerk via Wi-Fi maar als ik terug wil updaten, internetradio of music server wil gebruiken krijg ik melding connection failed.

Ik wil Airplay om draadloos en met de Remote App muziek af te spelen op mijn pc en mijn Denon , vanaf mijn Iphone of Ipad.
Als ik Itunes open is er nergens geen icon om mijn Airport te selecteren.

In het configuratieprogramma van airport kan ik de optie muziek niet aanvinken.

sharkie999 15-02-12 20:36

Wilby,

Aha, geen express maar een extreme; de extreme heeft geen airplay, dit in tegenstelling tot de express. Daarom kan je in het configuratieprogramma van jouw airport de optie airplay niet aanvinken. Maar dat maakt ik jouw situatie niet uit want je hebt een Denon die airplay ondersteund. Maar waarschijnlijk nu even niet omdat die firmware upgrade fout is gegaan. Kijk even naar deze video Denon and AirPlay - YouTube. Dan zie je hoe simpel het zou moeten werken.

Ibanana 07-03-12 22:03

Beste mensen!

Ik zit met 2 irritaties!!

1: mn airport express gooit om de 5 minuten mn iphone eruit

2: ik heb de Airport op mn router aangesloten om muziek te kunnen streamen via spotify maar heb via de AE geen internet via de Wi-Fi

Ik dacht ik koop alles van hetzelfde merk zodat ik geen gezeur zou krijgen met dit wonderlijke speelgoed werkt het alsnog niet...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Grtz

Wilby 11-03-12 11:27

Na veel problemen met Airplay, moeilijk verbinding maken , verbinding steeds uitvallen en elke keer mijn Denon geblokkeerd, is het nu opgelost .
Dacht dat het met de Denon te maken had, maar nee, na update IOS 5.1 werkt Airplay perfect.:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:10.