iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Ipad automatische synchronisatie van foto's via Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/113201-ipad-automatische-synchronisatie-foto-s-via-wifi.html)

StephanD 01-03-12 12:03

Ipad automatische synchronisatie van foto's via Wi-Fi
 
Dag iedereen,

Sinds kort hebben we hier in het bedrijf een 6tal ipads aangeschaft voor commercieel gebruik. De ipad zou een sterke commerciele waarde kunnen betekenen indien deze up to date foto's heeft van onze laatste projecten.

Mijn vraag is nu, of er ergens een mogelijkheid bestaat om ergens een fotomap te beheren (itunes, een online webspace zoals dropbox, of de bedrijfsserver, ...) op deze manier dat telkens wanneer er een nieuwe foto opgeplaatst wordt, elke ipad deze automatisch zal downloaden wanneer hij in verbinding komt te staan met een Wi-Fi.

Zo heeft elke commerciele vertegenwoordiger altijd een up to date fotoboek mee.
Ik heb al enkele uren zitten zoeken achter de oplossing , maar nog niets gevonden...

Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt!
Mvg,

Stephan

Beech43 01-03-12 12:55

Simpel: elke foto, die je maakt komt in Fotostream te staan en is beschikbaar op al je iPads als ze dezelfde Apple ID hebben.
Anders is het niet simpel.

StephanD 01-03-12 14:11

Inderdaad!
Maar als ik juist ben, kan je je foto's niet in een mappen structuur gieten, bvb projecten Nederland, Projecten Belgie, Projecten Duitsland ...

Het is echt voor proffesioneel gebruik...

wouter1981 01-03-12 14:43

Fotostream is een grote vergaarbak. Bij mijn weten zijn daar op dit moment geen mappen mogelijk.

StephanD 02-03-12 11:20

inderdaad dacht ik ook Wouter...
Andere opties ? Iemand ?

Thx

Guest-20180925190238 02-03-12 12:11

Met een beetje creativiteit zou dat kunnen lukken met een verborgen functie van iCloud.

Op Macs is er een verborgen map "Mobile Documents" waarvan de inhoud kan gesynct worden met andere Macs/iDevices via iCloud.

Op OS X en iOS apparaten werkt dat in principe. Het zou best kunnen dat die functie ook met Windows werkt.

http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f5...f8b3982-md.jpg

StephanD 17-05-12 11:23

hmmmm dankje timosha, maar snap er eigenlijk niet zoveel van.
Iemand een iets eenvoudigere oplossing/ app ?

thx!

Guest-20180925190238 17-05-12 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StephanD (Bericht 794931)
hmmmm dankje timosha, maar snap er eigenlijk niet zoveel van.
Iemand een iets eenvoudigere oplossing/ app ?

Ik heb net een testje gedaan met DropBox. In DropBox kan je mappen aanmaken, in die mappen zet je dan de plaatjes en die kan je dan op de iPads bekijken.

Succes gewenst :)

Pat3766 17-05-12 12:49

Ik denk inderdaad aan google drive, dropbox of box. Wanneer iemand waarmee de mappen gedeeld zijn iets toevoegt, is dat direct voor iedereen zichtbaar die gedeeld is. Wanneer iemand per ongeluk iets verwijdert, is dat door de eigenaar van het account simpel te herstellen. Beheer is dus ook makkelijk.

Tip: Maak procesafspraken over beheren dropboxomgeving, aanmaken en verwijderen van mappen en inhoud en installeer drive of dropbox software op Ipads en evt. Pc/laptops.

Google drive is gunstig geprijsd. Ik betaal nu voor 25 gb ruimte 2 euro per maand per gebruiker.
Google drive krijgt eerdaags ios apps. Tot die tijd kun je het beheer doen in safari.

Dropbox heeft een bewezen werkwijze en betrouwbaarheid. Apps voor alle platforms met uploadfuncties. Apps zijn gratis. Dropbox opslagruimte is tot 2 gb gratis. 50gb kost 10 euro per mnd per gebruiker.

janla 17-05-12 17:28

Met iCloud zet hijalle met iPhone of iPad gemaakte foto's op alle Apple apparaten mits je overal dezelfde account geeft, ...en hij synchroniseert (bij mij) pas nadat ik bij een werkende Wi-Fi ben geweest, met 3 g werkt het ( bij mij) niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:22.