iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: Draaien filmpjes met behoud van geluid. (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/114286-draaien-filmpjes-behoud-geluid.html)

tulp 16-03-12 17:54

Draaien filmpjes met behoud van geluid.
 
Beste hulpkrachten,

Ik heb al heel veel zitten lezen op deze site maar kom er niet echt uit.
Hoe kan ik filmpjes een kwart slag draaien als ze van mijn iphone in movie maker worden gezet. Wil graag mijn filmpjes bewerken maar eerst moet de film rechtop worden gezet. Als ik hem roteer in movie maker en ik ga hem afspelen is mijn geluid weg van het filmje!:confused:
Dus wie weet er een makkelijke oplossing voor dit probleem. Mijn dank is groot.

groet,
Hans

Guest-20180925190238 16-03-12 18:08

Heb je het over Windows Movie Maker? Indien ja, wat heb je met dat .mov bestand gedaan alvorens het in Movie Maker te zetten?

tulp 16-03-12 20:27

Beste timosha,

Ik doe helemaal niks met die filmpjes zet vanaf mijn iphone rechtstreeks in een mapje op mijn PC. En als ik ze rechtstreeks aanklik in die map spelen ze prima af met geluid. Alleen horizontaal iplv verticaal. Als ik hem dan open in movimaker is ook het geluid weg!

Guest-20180925190238 16-03-12 20:35

Een HD (AVCHD 1080p) .mov bestand is een container met een video transportstream en een audiostream.

Ik vrees dat Windows Movie Maker daar niet goed kan mee omgaan. Heb je geen HD videobewerkingsprogramma zoals Pinnacle (Avid) Studio of zo iets.

Wallyİ 16-03-12 20:48

Avidemux...

Avidemux - Main Page

Ondersteunt ook .mov files...

Ofwel virtualdub mod i.s.m. avisynth als framserv...

Guest-20180925190238 16-03-12 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wallyİ (Bericht 780320)

Ondersteunt ook .mov files...

Maar op het eerste zicht blijkbaar geen mts of m2ts transportstreams.

tulp 18-03-12 00:39

Beste mensen,

Wat een hulp maar kunnen die tips ook voor mij begrijpelijk gemaakt worden? Ik ben een opa en wil de filmpjes graag rechtopzetten en aan een stuk branden op een dvd. Dus de termen mts2,virtueltap,transportstreams sorry maar daar snap ik geen r.........t van. Dus als jullie een programmaatje hebben die alles doet wordt deze opa blij.

groet Hans:p

Guest-20180925190238 18-03-12 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tulp (Bericht 780630)
Wat een hulp maar kunnen die tips ook voor mij begrijpelijk gemaakt worden? Ik ben een opa en wil de filmpjes graag rechtopzetten en aan een stuk branden op een dvd.

Welnu, deze opa gebruikt om simpele filmpjes te bewerken iMovie. Maar dat werkt alleen onder het besturingssysteem OS X. Jij geeft in jouw profiel aan dat je het besturingssysteem "Anders" hebt, dus geen Windows, OS X of Linux. Ik ga er maar van uit dat het Windows is.

De iPhone 4S maakt filmpjes in Hoge Definitie (HD). Een filmpje op een DVD is in Standaard Definitie (SD).

Je hebt dus een programma nodig dat HD filmpjes in het Apple .mov formaat kan omzetten naar het SD formaat om het op een DVD te schrijven. Ik vrees dat Windows Movie Maker dat niet kan (maar ben niet 100%) zeker.

Het feit dat je de filmpjes moet "rechtopzetten" is al teken dat de programma's die jij gebruikt niet juist omgaan met de HD filmpjes van jouw iPhone 4S.

Voor Windows zijn er verschillende programma's die dat wel kunnen, oa. Pinnacle Studio 15. Misschien zijn er zelfs gratis Windows programma's dit dat ook kunnen.

tulp 18-03-12 19:23

Beste Timosa,

Ik heb Pinacle gedownload wat een programma! Maar nu heb ik een versie die maar 30 dagen geldig is. Heb je toevallig ook een nederlandse gratis versie?Misschien heb je een link voor mij of zijn er ook andere programma's die het zelfde doen. Hoeft desnoods niet zo uitgebreid als Pinacle.

Bedankt vast weer voor je hulp,

Hans

Guest-20180925190238 18-03-12 19:31

@tulp

Er zijn heel wat HD videobewerkingsprogramma's voor Windows. Ik ben daar echter niet mee bekend omdat ik zelf geen Windows gebruik. En iets gaan roepen over iets wat ik niet ken doet deze opa niet.

Ik ben zeker dat er forumleden zijn die Windows gebruiken die jou op het goede spoor kunnen zetten.

tulp 18-03-12 23:11

Nou kijk naar deze hulp troepen uit!

tulp 21-03-12 11:03

Kan niemandt mij meer helpen:confused:

detepper 24-03-12 23:15

omdraaien iphone filmpjes
 
kijk vol verwachting uit naar het antwoord wat je krijgt zit namelijk met het zelfde probleem

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 maart 2012 om 22:18 ----------

Dus mijne heren of :) vrouw :) wie helpt ons met een zinvol en bruikbaar antwoord

Beech43 28-03-14 17:21

Crop: Net zoals met oudere versie van iMovie, kun je clips bijsnijden en roteren. En de tool werkt precies hetzelfde als voorheen.
Rechts van de bijsnijdknoppen staan twee roteerknoppen om de frame 90 graden tegen de klok in of met de klok mee te draaien.
Meer informatie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.