//

Draaien filmpjes met behoud van geluid.

Draaien filmpjes met behoud van geluid. discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste hulpkrachten, Ik heb al heel veel zitten lezen op deze site maar kom er niet echt uit. Hoe kan ik filmpjes een kwart slag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-03-12, 16:54
tulp tulp is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard Draaien filmpjes met behoud van geluid.

Beste hulpkrachten,

Ik heb al heel veel zitten lezen op deze site maar kom er niet echt uit.
Hoe kan ik filmpjes een kwart slag draaien als ze van mijn iphone in movie maker worden gezet. Wil graag mijn filmpjes bewerken maar eerst moet de film rechtop worden gezet. Als ik hem roteer in movie maker en ik ga hem afspelen is mijn geluid weg van het filmje!
Dus wie weet er een makkelijke oplossing voor dit probleem. Mijn dank is groot.

groet,
Hans
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-03-12, 17:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb je het over Windows Movie Maker? Indien ja, wat heb je met dat .mov bestand gedaan alvorens het in Movie Maker te zetten?
  #3  
Oud 16-03-12, 19:27
tulp tulp is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Beste timosha,

Ik doe helemaal niks met die filmpjes zet vanaf mijn iphone rechtstreeks in een mapje op mijn PC. En als ik ze rechtstreeks aanklik in die map spelen ze prima af met geluid. Alleen horizontaal iplv verticaal. Als ik hem dan open in movimaker is ook het geluid weg!
  #4  
Oud 16-03-12, 19:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een HD (AVCHD 1080p) .mov bestand is een container met een video transportstream en een audiostream.

Ik vrees dat Windows Movie Maker daar niet goed kan mee omgaan. Heb je geen HD videobewerkingsprogramma zoals Pinnacle (Avid) Studio of zo iets.
  #5  
Oud 16-03-12, 19:48
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Avidemux...

Avidemux - Main Page

Ondersteunt ook .mov files...

Ofwel virtualdub mod i.s.m. avisynth als framserv...
  #6  
Oud 16-03-12, 19:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht

Ondersteunt ook .mov files...
Maar op het eerste zicht blijkbaar geen mts of m2ts transportstreams.
  #7  
Oud 17-03-12, 23:39
tulp tulp is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Beste mensen,

Wat een hulp maar kunnen die tips ook voor mij begrijpelijk gemaakt worden? Ik ben een opa en wil de filmpjes graag rechtopzetten en aan een stuk branden op een dvd. Dus de termen mts2,virtueltap,transportstreams sorry maar daar snap ik geen r.........t van. Dus als jullie een programmaatje hebben die alles doet wordt deze opa blij.

groet Hans
  #8  
Oud 18-03-12, 09:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tulp Bekijk bericht
Wat een hulp maar kunnen die tips ook voor mij begrijpelijk gemaakt worden? Ik ben een opa en wil de filmpjes graag rechtopzetten en aan een stuk branden op een dvd.
Welnu, deze opa gebruikt om simpele filmpjes te bewerken iMovie. Maar dat werkt alleen onder het besturingssysteem OS X. Jij geeft in jouw profiel aan dat je het besturingssysteem "Anders" hebt, dus geen Windows, OS X of Linux. Ik ga er maar van uit dat het Windows is.

De iPhone 4S maakt filmpjes in Hoge Definitie (HD). Een filmpje op een DVD is in Standaard Definitie (SD).

Je hebt dus een programma nodig dat HD filmpjes in het Apple .mov formaat kan omzetten naar het SD formaat om het op een DVD te schrijven. Ik vrees dat Windows Movie Maker dat niet kan (maar ben niet 100%) zeker.

Het feit dat je de filmpjes moet "rechtopzetten" is al teken dat de programma's die jij gebruikt niet juist omgaan met de HD filmpjes van jouw iPhone 4S.

Voor Windows zijn er verschillende programma's die dat wel kunnen, oa. Pinnacle Studio 15. Misschien zijn er zelfs gratis Windows programma's dit dat ook kunnen.
  #9  
Oud 18-03-12, 18:23
tulp tulp is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Beste Timosa,

Ik heb Pinacle gedownload wat een programma! Maar nu heb ik een versie die maar 30 dagen geldig is. Heb je toevallig ook een nederlandse gratis versie?Misschien heb je een link voor mij of zijn er ook andere programma's die het zelfde doen. Hoeft desnoods niet zo uitgebreid als Pinacle.

Bedankt vast weer voor je hulp,

Hans
  #10  
Oud 18-03-12, 18:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@tulp

Er zijn heel wat HD videobewerkingsprogramma's voor Windows. Ik ben daar echter niet mee bekend omdat ik zelf geen Windows gebruik. En iets gaan roepen over iets wat ik niet ken doet deze opa niet.

Ik ben zeker dat er forumleden zijn die Windows gebruiken die jou op het goede spoor kunnen zetten.
  #11  
Oud 18-03-12, 22:11
tulp tulp is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Nou kijk naar deze hulp troepen uit!
  #12  
Oud 21-03-12, 10:03
tulp tulp is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 6
Standaard

Kan niemandt mij meer helpen
  #13  
Oud 24-03-12, 22:15
detepper detepper is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard omdraaien iphone filmpjes

kijk vol verwachting uit naar het antwoord wat je krijgt zit namelijk met het zelfde probleem

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 maart 2012 om 22:18 ----------

Dus mijne heren of vrouw wie helpt ons met een zinvol en bruikbaar antwoord
  #14  
Oud 28-03-14, 16:21
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Crop: Net zoals met oudere versie van iMovie, kun je clips bijsnijden en roteren. En de tool werkt precies hetzelfde als voorheen.
Rechts van de bijsnijdknoppen staan twee roteerknoppen om de frame 90 graden tegen de klok in of met de klok mee te draaien.
Meer informatie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geluid van YouTube filmpjes aklein iPad algemeen 0 15-10-11 13:07
iPhone: Updaten van 4.0.2 naar iOS5 met behoud van baseband Milanello Jailbreak 6 13-10-11 23:06
iPhone 3G: Iphone 3g van 3.0.1 naar 4.1 met behoud van baseband? tbeumer@ Unlock 0 09-01-11 14:19
Windows: Switchen van windows naar mac met behoud van Iphone inhoud 3gSpeed iTunes 2 20-12-10 17:59
iPhone: Upgraden van 4.0 naar 4.1 met behoud van jailbreak en bestanden Yorannn Jailbreak 6 31-10-10 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:45.