iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto's sorteren (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/114784-foto-s-sorteren.html)

tomdelbarge 23-03-12 13:00

Foto's sorteren
 
Kan er iemand mij een geschikte app aanbevelen, waarbij dat je de foto's die je op je PC gesorteerd zijn in mappen en daarenboven in submappen ook op dezelfde manier op je Ipad kunt sorteren ? Iemand een suggestie ?

WhyNotCallMeRo 23-03-12 13:43

DE laatste app iPhoto

tomdelbarge 23-03-12 15:27

Bedankt, maar dit lijkt mij op eerste gezicht eerde een app om.foto's mee te bewerken.

Guest-20180925190238 23-03-12 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomdelbarge (Bericht 782337)
Bedankt, maar dit lijkt mij op eerste gezicht eerde een app om.foto's mee te bewerken.

iPhoto is vooral een app om plaatjes te catalogiseren en een klein beetje om te bewerken.

Kijk eens goed naar de plaatjes:
Apple - iPad - Edit and share photos with iPhoto.

tomdelbarge 23-03-12 18:35

iPhoto is inderdaad geen app die soelaas biedt. Ik zoek een applicatie die mijn foto's uit mijn windows verkenner (vb hoofdmap/submap1/submap2) op dezelfde manier overneemt op mijn Ipad en/of Iphone.)

:mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Guest-20180925190238 23-03-12 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomdelbarge (Bericht 782383)
iPhoto is inderdaad geen app die soelaas biedt. Ik zoek een applicatie die mijn foto's uit mijn windows verkenner (vb hoofdmap/submap1/submap2) op dezelfde manier overneemt op mijn Ipad en/of Iphone.)

Er zijn geen apps die foto's kunnen overnemen (synchroniseren dus) uit Windows Explorer, dat is een taak die weggelegd is voor iTunes. Manueel lukt het misschien met iExplorer, iFunbox of zoiets.

Het kan wel automatisch met Aperture (of iPhoto) op een Mac. Maar goed, je hebt geen Mac dus heeft het weinig zin om daar verder op in te gaan.

Succes verder :)

Jeff Ceuppens 16-05-12 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomdelbarge (Bericht 782288)
Kan er iemand mij een geschikte app aanbevelen, waarbij dat je de foto's die je op je PC gesorteerd zijn in mappen en daarenboven in submappen ook op dezelfde manier op je Ipad kunt sorteren ? Iemand een suggestie ?


Ik los het op via een omweg, op de pc maak je 1 map voor je foto's, en in die map submappen, daarna sync je de iPad met itunes en de fotomap aangevinkt; de submappen worden als albums weergegeven in de foto applicatie, en ook in iPhoto.

Maar ik had het ook liever in iPhoto zelf gezien !

MVG, Jeff C.

Audrey.M 14-06-12 14:30

Ik heb de foto's in submappen op mijn laptop geplaatst en die worden wel zo overgenomen op mijn Iphone, maar de sorteervolgorde binnen de map (alfabetisch), wordt helemaal losgelaten op de Iphone. Gevolg: al mijn foto's staan door elkaar. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen? Heb ze al eens verwijderd en er opnieuw opgezet, maar zonder resultaat.

ErnstGala 14-07-12 22:02

Foto's in map in Ipad2 niet in de volgorde die ik wil
 
Voordat ik foto's overzet op mijn Ipad2 maak ik een map aan op de PC in de volgorde die ik wens. Als ik die map daarna overzet naar de Ipad2 krijg ik een andere volgorde van die foto's en ik kan die volgorde daarna in de Ipad niet wijzigen. Heeft iemand een oplossing hoe ik dat wel voor elkaar krijg?

Gala.

Beech43 14-07-12 22:58

Zoek eens op het forum, dit onderwerp is al vele malen aan de orde geweest.
Zoektermen: volgorde foto's! En dan vind je o.a.:
http://forum.iculture.nl/f22/media/f...-sorteren.html
En pas je profiel aan, s.v.p.

AnjavdWoude 22-07-12 12:39

Foto's in verkeerde map op iPad
 
Audrey M. :
Al je foto's staan door elkaar zeg je. Bedoel je dat een foto die je in submap A geplaatst hebt in submap C wordt weergegeven? Dat heb ik namelijk op mijn iPad.

Alle foto's op pc staan in submappen per gebeurtenis, bv vakantie 2011, verjaardag of katten. Nadat iTunes deze submappen die ik geselecteerd heb op mijn iPad heeft gezet staan foto's van onze katten bijvoorbeeld in de verjaardagmap. Of dierentuin foto's tussen de vakantiefoto's.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb het idee dat dit net even anders is dan de problemen die hier beschreven worden maar weet dat niet zeker.

Groet Anja

Audrey.M 26-07-12 13:48

@AnjavdWoude
 
Nee Anja, de submappen worden wel goed overgenomen, maar binnen de map staan de foto's door elkaar. Niet op alfabetische volgorde zoals op mijn laptop, maar het lijkt er een beetje op dat de laatst toegevoegde foto's achteraan komen te staan. Dus de volgorde is op oplopende datum van de foto. Ik wil echter dat de volgorde alfabetisch is.
Weet iemand hoe je dat kunt instellen op de iPhone c.q. in I-tunes?

Jack023 23-08-12 20:19

fotos in goede volgorde zetten
 
De fotos die je in een map hebt staan op alfabetische volgorde verschijnen op de iPad ineens in een andere volgorde.
Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de foto's'op de iPad in de volgorde komen van datum en tijd dat ze gemaakt zijn.
Je moet dus een programma hebben waarmee je die data aan kunt passen.
Die informatie zit dus in iedere foto opgeslagen.

Met het programma ACDSee 14 kun je in een keer een hele serie foto's selecteren en vervolgens via het menu BATCH de datum en tijd aanpassen.

Je zet dus eerst je foto's op de pc in de volgorde zoals jij ze wilt. Bijvoorbeeld op alfabetische volgorde. Vervolgens selecteer je ze allemaal en pas je met ACDSee in een keer voor al die foto's in de EXIF Metadata de datum en tijd aan.
Vervolgens synchroniseren met iTune en je foto's staan in de volgorde zoals jij ze wilt.

monique1107 27-08-12 11:53

Hi,
Ik heb dus exact hetzelfde probleem. Het rare is alleen dat ik foto's van mij moeder bijvoorbeeld in de map diversen wil zetten en deze map laat foto's zien die ik al lang niet meer op mijn laptop heb staan? Hoe verklaar je dat.
Zo heb ik bijvoorbeeld foto's divers met fotos van mijn moeder. Deze staan wel op de laptop, maar staan nergens in de ipad en iphone. De map divers laat inmijn laptop geen foto's van auto's zien, maar die staan wel in de iphone / ipad..
Hoe kan dit?
Verder staan inderdaad alle foto's overal verspreid ove alle mappen verdeeld.

HELP!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 augustus 2012 om 10:55 ----------

Ik heb het zelfde probleem als Anja dus. De foto's staan nie tin de jusite mappen en overal door elkaar door elke map heen.

monique1107 27-08-12 12:03

Dit probleem wordt niet uitgelegd in dit forum helaas.
Althans er wordt wel iets uitgelegd, maar niet het geen dat ons probleem op lost.
Bij mij verschijnen er fotos die niet eens meer op de laptop staan. De submappen bevatten de verkeerde foto's en dat allemal sinds de 4s iphone..

Guest-20180925190238 27-08-12 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monique1107 (Bericht 815480)
Het rare is alleen dat ik foto's van mij moeder bijvoorbeeld in de map diversen wil zetten en deze map laat foto's zien die ik al lang niet meer op mijn laptop heb staan? Hoe verklaar je dat.

Dat is te verklaren door het feit dat de foto's wél nog op de laptop staan. Voor het synchroniseren van plaatjes past iTunes de resolutie van de plaatjes aan overeenkomstig de resolutie van het iDevice.

De aangepaste plaatjes staan dan in een map "iPod Photo Cache" en deze plaatjes worden gesynchroniseerd met het iDevice, dus niet de originele foto's.

monique1107 27-08-12 20:57

Okay als je dat zegt prima. De cache heb ik daarentegen wel geleegd. Dus hoe kan het dat t dan terug blijft komen?
Hoe kan ik nu de juiste mappen op de juiste plek krijgen Mer de juiste foto's? Ik kom er gewoon niet uit. Kun je me uitleggen hoe ik de cache dan goed leeg? De foto's die dus niet op de laptop staan heb ik gezocht en ze staan er gewoon echt niet op. Al
Die foto's zijn via zoek functie naar foto's niet te vinden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 augustus 2012 om 20:00 ----------

Als ik de cache niet weg gooi dan ook krijg ik niet de juiste mappen met de juiste foto's snap er biets van help me ajb

Guest-20180925190238 27-08-12 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monique1107 (Bericht 815600)
De cache heb ik daarentegen wel geleegd. Dus hoe kan het dat t dan terug blijft komen?

Lees het onderstaande artikel eens door wat betreft de "iPod Photo Cache" dan krijg je een beter begrip hoe dat allemaal werkt:

iTunes: een beter begrip van de map iPod Photo Cache

Citaat:

Hoe kan ik nu de juiste mappen op de juiste plek krijgen Mer de juiste foto's
Nu moeten we even in de werking van Windows gaan duiken :)

Als je in Windows een map aanmaakt dan maakt Windows een map aan, simpeler kan het niet. Maak je in die map sub-mappen aan dan maakt Windows in de hoofdmap een verborgen systeembestand "Desktop.ini" aan. In dit bestandje staat waar die sub-mappen staan en hoe die er uit zien.

Ga je nu in een van die sub-mappen foto's plaatsen dan plaatst Windows die in eerste instantie op alfabetische volgorde. Ga je die foto's nu kriskras door elkaar zetten dan wordt er weer een verborgen systeembestand "Desktop.ini" aangemaakt met de nieuwe volgorde van de foto's.

Nu ga je heel die mappenstructuur synchroniseren met iTunes en een iDevice. iTunes kent de bestanden "Desktop.ini" niet, het zijn immers verborgen systeembestanden, en iOS al helemaal niet. Wat iTunes wel kent is de Exif metadata van de foto's en iTunes gebruikt die dan ook om de foto's gesorteerd op datum over te zetten.

Het beste wat je kan doen is is geen complexe mappenstructuur met heel veel "Desktop.ini" bestandjes synchroniseren maar simpele mappen, zonder sub-mappen, met foto's.

Nu kan je gaan zeuren over Apple, maar Apple kan echt niets veranderen aan die Windows eigenaardigheden. Met een Mac heb je die problemen trouwens niet omdat een Mac en een iDevice "dezelfde taal spreken", maar dat terzijde.

Dat was het wat mij betreft. Succes verder :)

monique1107 27-08-12 21:37

Ok ik snap wat je zegt maar waarom ging het hiervoor wel altijd goed met Windows.
Ik heb 1 map die heet pictures En daaronder 3 SUb
Mappen en zelfs dat is teveel.
Krijg foto's die er niet in staan en de foto's verschijnen in de verkeerde map. Moet je dus een aardige wizard zijn om dit probleem op te lossen. Rare is ook dat iPhone uitlegt dat het do moet en dar iTunes de rest doet voor je... Niet dus het staat overal behalve op de goede plek

Guest-20180925190238 27-08-12 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monique1107 (Bericht 815604)
Moet je dus een aardige wizard zijn om dit probleem op te lossen.

Nee, je hoeft daar geen Wizard voor te zijn :rolleyes: Als je een goed fotocatalogus programma gebruikt zoals Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop of Adobe Lightroom dan kan iTunes de catalogus cq. albums overnemen zoals jij die aangemaakt hebt.

Wat iTunes niet kan is een Windows bestandsstructuur exporteren naar iOS (=Unix).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.