iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: Van iPhone 4 naar PC (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/115960-iphone-4-naar-pc.html)

Florida96 09-04-12 03:33

Van iPhone 4 naar PC
 
Hallo alwetende,

Mijn vraag is de volgende: ik heb een stuk of 10 filmpjes op mijn iPhone staan. Nu sluit ik mijn tel aan op mijn computer. Windhoos XP geeft de melding dat er een camera is gevonden en vraagt wat ik met de foto's wil doen. Ik geef aan dat ik al mijn foto's en video's naar mijn computer over wil zetten. Dit gaat bijna prima. Al mijn foto's staan nu op mijn computer maar de video's staan er niet allemaal op. Laten we zeggen 8 van de 10 video's staan op mijn computer maar die andere 2 niet. Tijdens het overzetten loopt hij tot 100%, wacht dan een poosje en zegt dan dat het overzetten mislukt is. Ik kan nu kiezen uit 4 opties, nogmaals, overslaan, afbreken en nog 1.

Het valt mij wel op dat de 2 grootste video's niet naar mijn computer willen respectievelijk 110 MB en 242 MB.

Weet iemand waarom ik deze 2 video's niet op mijn computer krijg? Kan het zijn dat er een limiet zit aan het overzetten bv bestanden niet groter dan 100 MB of zo??

Alvast bedankt voor het meedenken.

apotheosis 11-04-12 01:38

Ik heb een app photosync genaamd, met deze zet ik altijd mijn foto's en zelf gemaakte filmpjes over.

wouter1981 11-04-12 10:09

Je kunt de filmpjes toch gewoon m.b.v. de verkenner kopiëren naar je pc?

Florida96 11-04-12 10:30

Van iPhone 4 naar PC
 
Nee helaas werkt dat niet met een iPhone. Apple en Windows kunnen niet zo goed met elkaar overweg. Heb dat al geprobeerd maar hij kopieert gewoonweg niet.

Ik ga die app eens uitproberen. Bedankt voor het meedenken.:)

wouter1981 11-04-12 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Florida96 (Bericht 786867)
Nee helaas werkt dat niet met een iPhone. Apple en Windows kunnen niet zo goed met elkaar overweg. Heb dat al geprobeerd maar hij kopieert gewoonweg niet.

Ik ga die app eens uitproberen. Bedankt voor het meedenken.:)

Werkt vlekkeloos hoor. Bij mij althans.

Florida96 11-04-12 10:50

Van iPhone 4 naar PC
 
Mag ik vragen hoe groot die filmpjes zijn? Zitten er filmpjes bij van meer dan 100 MB?

Hoe doe jij dat dan precies? Je gaat naar de verkenner daar zie je bv staan iPhone van Wouter1981. Je klikt op die map. Rechts verschijnen al de bestanden die op jouw iPhone staan. Je sleept ze gewoon naar bv je C:\ schijf???

Groet Marcel.

wouter1981 11-04-12 10:53

In feite wel ja. De iPhone heeft bij mij 2 mappen. Daar zitten filmpjes, foto's en screenshots is. Die kopieer ik af en toe naar mijn pc. De filmpjes variëren nogal in grootte. Soms enkele tientallen MB's, soms wel honderden MB's.

Florida96 11-04-12 10:57

Van iPhone 4 naar PC
 
Heel bijzonder dat het bij jou wel prima gaat. Zal het nog eens proberen vanavond. Alvast bedankt.

wouter1981 11-04-12 11:01

Misschien heb je hier nog iets aan: iOS: persoonlijke foto's en video's importeren van iOS-apparaten naar uw computer

Florida96 11-04-12 11:04

Van iPhone 4 naar PC
 
Hartelijk dank, zal het bekijken.:)

Tsjip 06-05-12 16:17

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem als OP:
2 filmpjes op Iphone 4S (917 Mb en 3 GB) zijn niet te kopieren naar PC (niet met Wizard, ook niet met Explorer of Windows Commander).
Het kopieren start wel, maar breekt af zonder foutmelding.
Een ander (kleiner) filmpje (250 mb) lukt wel.

N.B.: de apple support-link in een post hiervoor ( iOS: persoonlijke foto's en video's importeren van iOS-apparaten naar uw computer) werkt ook niet bij mij. Er wordt hier b.v. gezegd dat je de iPhone als apparaat ziet ([iOS apparaat]\Internal Storage\DCIM\100APPLE), maar dat is in mijn geval niet. Ik zie hem alleen onder het kopje 'Scanners en Camera's', en ik vermoed dat hiervoor dezelfde limiet van 500Mb geldt als voor de Wizard (foto's importeren).

N.B.2: ik het WinXP, SP3

Ik hoop dat iemand de oplossing weet!! Want ik dacht de iPhone te kunnen gebruiken om familiefilmpjes op te nemen, maar op deze manier is dat natuurlijk onbruikbaar ... :(

gr Maarten

Florida96 07-05-12 10:49

Van iPhone 4 naar PC
 
Mijn vriendin heeft een laptop met daarop Windows 7. Ik heb het daar ook eens geprobeerd en daar werkt wel alles zoals aangegeven. Kan nu gewoon filmpjes verslepen.

De map ([iOS apparaat]\Internal Storage\DCIM\100APPLE) bestaat in Windows 7 wel.

Het probleem doet zich alleen voor bij Windows XP die kan niet goed overweg met de iPhone.

Succes,

Groet Marcel.

Tsjip 07-05-12 20:29

Ik heb overigens wel een workaround ontdekt:

In je backup kun je de videofiles herkennen aan de grootte (de exacte grootte kun je ook zien als je in Explorer de iphone-camerabestanden bekijkt).
De file heeft een onmogelijke naam en geen extensie, maar je kunt hem naar een andere plek kopieren met een toepasselijke naam. Vergeet niet als extensie ".MOV" te kiezen.
Uiteraard werkt dit alleen als de reservekopie op je eigen pc hebt gemaakt en niet beveiligd hebt met een wachtwoord.

Niet heel handig, maar volstaat wel...

(ik hoop nog altijd op een echte oplossing... Of ik zal moeten overstappen op Win7 zoals vorige poster aangeeft)

Gr Maarten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.