//

foto vanuit filmrol gemaild wordt 180 gr. gedraaid.

foto vanuit filmrol gemaild wordt 180 gr. gedraaid. discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik vanuit de filmrol van mijn Ipad3 een foto mail, krijgt de ontvanger van die mail de foto ondersteboven te zien (dus heeft de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-04-12, 23:55
meetsysteem meetsysteem is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 10
Standaard foto vanuit filmrol gemaild wordt 180 gr. gedraaid.

Als ik vanuit de filmrol van mijn Ipad3 een foto mail, krijgt de ontvanger van die mail de foto ondersteboven te zien (dus heeft de foto een draai van 180 graden gemaakt). Iemand een idee hoe dat te voorkomen is, zonder dat ik de foto zelf 180 graden draai voordat ik ga mailen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-05-12, 00:49
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb precies hetzelfde met photostream foto's die je dan wilt importeren. Rare bedoening, ben ik niet van Apple gewend...
  #3  
Oud 01-05-12, 05:57
Earth82 Earth82 is offline
• iOS 6.1.4
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Ik heb het ook wel eens met mijn iPad2 maar niet altijd. Ik weet nog niet wat ik heb gedaan als het goed gaat.
  #4  
Oud 01-05-12, 07:53
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Volumeknop onder houden met foto maken als je hem op zn kant houdt. Is niet nieuw toch.
  #5  
Oud 01-05-12, 09:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik heb precies hetzelfde met photostream foto's die je dan wilt importeren. Rare bedoening, ben ik niet van Apple gewend...
Eigenlijk is het geen rare bedoening van Apple, maar een rare bedoening van het programma waar je de foto's mee importeert.

In de EXIF-data van de iPhone foto's staat heel duidelijk hoe de foto's moeten gedraaid worden. Dat staat trouwens in de EXIF-data van alle foto's gemaakt door een goede camera.

Het probleem is dat veel programma's zich niets van die data aantrekken. Op de Mac doen Finder, Mail ,iPhoto, Aperture, Photoshop Elements, Photoshop CS 5, Pixelmator, enz.. enz.. dat wel.

Op een Windows PC doen veel programma's dat niet zoals Windows Verkenner, Outlook, Live Mail, enz.. enz...

Het mooie van Apple is dat de foto's gemaakt door een aifauwntje exact dezelfde EXIF-data bevatten als foto's gemaakt door professionele camera's van Nikon, Canon, Olympus, enz....


Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 01-05-12 om 10:00. Reden: Taelvauten
  #6  
Oud 01-05-12, 10:16
meetsysteem meetsysteem is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor de reacties! Die van Timosha raakt denk ik de kern van het 'probleem', daar ga ik verder mee aan de slag.
  #7  
Oud 01-05-12, 10:20
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Volumeknop onder houden met foto maken als je hem op zn kant houdt. Is niet nieuw toch.
Zeer onlogische oplossing. Ik hou de camera meestal zo vast, dat de knoppen bovenop zitten. Daar druk je immers mee af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Eigenlijk is het geen rare bedoening van Apple, maar een rare bedoening van het programma waar je de foto's mee importeert.
Hm. Ik gebruik als camera iPhone en als software (om foto's te importeren) iPhoto... Ik weet alleen niet meer of het nu juist Photostream foto's waren die 'verkeerd' gekanteld waren, of wanneer ik de foto's handmatig uit de iPhone importeerde. Ik meen het laatste. Zal er nog is op terug komen als ik het weer tref...
  #8  
Oud 01-05-12, 11:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht

Hm. Ik gebruik als camera iPhone en als software (om foto's te importeren) iPhoto...
Een plaatje in iPhoto Photo Stream:



Exact hetzelfde plaatje in de Windows Photo Stream map (op een Windows 7 virtuele machine):



Het ligt écht niet aan Apple
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: foto's NA overzetten 1/4 gedraaid. chingsma Muziek, foto & video 1 28-03-12 08:05
Foto in filmrol paul45 Muziek, foto & video 0 10-12-11 16:04
Windows: Foto's synchroniseren vanuit filmrol naar pc naar fotobibliotheek Culo iTunes 7 10-09-11 20:07
Foto's filmrol BruceSV Muziek, foto & video 4 22-10-09 21:04
Foto draait 180 graden ipv 90 Dijkzandt Muziek, foto & video 8 22-12-08 01:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:04.