iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto's gaan naar "verkeerde" filmrol (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/119633-foto-s-gaan-naar-verkeerde-filmrol.html)

SiennaSkies 04-06-12 16:32

Foto's gaan naar "verkeerde" filmrol
 
Oké, ik heb een redelijk irritant probleem en ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen http://www.9lives.be/forum/images/smilies/tongue.gif

Zoals iedereen weet heb je op de iPhone de standaard "filmrol" (bij de foto app) waar alle foto's staan die je maakt met de camera. Deze kan je ook via de camera app bekijken door op de kleine thumbnail links onderaan te drukken.

Nu heb ik een dag of 3-4 geleden m'n iPhone geüpdate naar iOS 5.1.1. Alles verliep goed, alle data staat nog op m'n gsm, inclusief m'n oude foto's. Maar nu komt het probleem.

Elke keer dat ik nu een foto maak wordt deze precies naar een nieuwe filmrol gestuurt. Ik kan dus de nieuwe foto's enkel zien als ik bij de camera app op de kleine thumbnail links onderaan druk. Dus ik heb eigenlijk 2 filmrollen op m'n iPhone maar kan via de Foto app enkel bij de oude dus kan geen nieuwe foto's meer uploaden naar bv. facebook of twitter.

Iemand een ideetje?

Guest-20180925190238 04-06-12 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies (Bericht 799915)

Nu heb ik een dag of 3-4 geleden m'n iPhone geüpdate naar iOS 5.1.1. Alles verliep goed, alle data staat nog op m'n gsm, inclusief m'n oude foto's. Maar nu komt het probleem.

Iemand een ideetje?

Heb je die jailbreak onmiddellijk na de update naar iOS 5.1.1 toegepast? Of heb je na de update eerst een backup teruggezet en dan de Absinthe 2.0.x jailbreak uitgevoerd?

SiennaSkies 04-06-12 18:31

Ik heb nooit zelf een backup terug gezet, iTunes heeft alle data, muziek, foto's zelf terug gezet (of ze zijn gewoon bewaard gebleven, dat kan ook natuurlijk) en heb toen Absinthe 2.0.x gedraaid.

Guest-20180925190238 04-06-12 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies (Bericht 799964)
Ik heb nooit zelf een backup terug gezet, iTunes heeft alle data, muziek, foto's zelf terug gezet (of ze zijn gewoon bewaard gebleven, dat kan ook natuurlijk) en heb toen Absinthe 2.0.x gedraaid.

En dat is dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de reden van het probleem. Na de Absinthe 2.0.x jailbreak gaat Cydia bij de eerste start de bestandsstructuur veranderen en sommige apps, waaronder de Camera app, verplaatsen naar een andere locatie.

Absinthe 2.0.x voer je het beste uit op een "maagdelijke" iPhone zonder dat er een backup teruggezet wordt. Een backup kan je na de eerste start van Cydia en de reboot nog altijd terugzetten.

SiennaSkies 04-06-12 19:14

Het probleem is dat ik geen handmatige backup uitgevoerd heb. + iTunes start automatisch met de synchronisatie toch?

Guest-20180925190238 04-06-12 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies (Bericht 799978)
Het probleem is dat ik geen handmatige backup uitgevoerd heb. + iTunes start automatisch met de synchronisatie toch?

Het maakt niet veel uit wie die backup terugezet heeft, jij manueel of iTunes automatisch :)

SiennaSkies 04-06-12 19:35

Ik bedoelde daarmee dat ik geen handmatige backup gemaakt heb voor de update.

Guest-20180925190238 04-06-12 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies (Bericht 799964)
Ik heb nooit zelf een backup terug gezet, iTunes heeft alle data, muziek, foto's zelf terug gezet (of ze zijn gewoon bewaard gebleven, dat kan ook natuurlijk) en heb toen Absinthe 2.0.x gedraaid.

Heeft iTunes sinds die jailbreak nog gesynchroniseerd (en dus backups gemaakt)? Het gaat mij er om om een oplossing te geven waar mee je niet al te veel data kwijtspeelt.

SiennaSkies 04-06-12 20:13

Yep, heeft nog gesynchroniseerd. Nu m'n contactpersonen staan in m'n adresbook op m'n mac en m'n foto's zijn ook overgezet via iPhoto en de muziek kan ik meteen terug zetten dus de iPhone wissen is geen probleem.

Maar ik vraag me gewoon af hoe ik dit probleem dan kan voorkomen aangezien als ik de iPhone herstel en deze inplug in m'n mac dat iTunes meteen terug gaat beginnen met de backup terug te zetten?

Guest-20180925190238 04-06-12 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SiennaSkies (Bericht 800009)
Yep, heeft nog gesynchroniseerd. Nu m'n contactpersonen staan in m'n adresbook op m'n mac en m'n foto's zijn ook overgezet via iPhoto en de muziek kan ik meteen terug zetten dus de iPhone wissen is geen probleem.

Dat is goed nieuws :)

Citaat:

Maar ik vraag me gewoon af hoe ik dit probleem dan kan voorkomen aangezien als ik de iPhone herstel en deze inplug in m'n mac dat iTunes meteen terug gaat beginnen met de backup terug te zetten?
Dat is de standaard procedure bij een update. Bij manueel herstellen naar iOS 5.1.1, wat moet gebeuren alvorens te jailbreaken met Absinthe, doet iTunes dat niet.

Doe nu het volgende:
1) Herstel de iPhone naar iOS 5.1.1;
2) Sluit iTunes af als het herstel gedaan is;
3) Stel de iPhone in op de schermen die nu verschijnen op de iPhone. Net als toen hij nieuw was;
4) Sluit de iPhone aan de Mac aan. Voer de Absinthe 2.0.4 jailbreak uit. Klik na de jailbreak op Cydia en laat Cydia zijn ding doen tot Cydia de iPhone laat rebooten;
5) Sluit de iPhone aan iTunes aan en configureer hem nogmaals als een nieuwe iPhone;
6) Zet met iTunes de foto' (uit iPhoto), contacten, apps, muziek, enz... terug;

Succes gewenst :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.