iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Help al mijn foto's weg (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/121260-help-mijn-foto-s-weg.html)

luna26 01-07-12 00:24

Help al mijn foto's weg
 
Mijn vriend heeft iets met mijn iphone gedaan (weet niet wat, hij ook niet:confused: )
en nu zijn al mijn foto's weg... +/- 1300 st.
Nu heb ik geprobeerd om hem via icloud terug op de laatste reservekopie te zetten maar heb nog steeds niet mijn foto's niet terug..
Wie kan mij helpen??
Wat doe ik verkeerd?

ballegooier 01-07-12 13:40

En die 1300 foto's had je niet al een keer geïmporteerd, dus? Het waren dus 1300 foto's op je 'foto rol'?

Als het een map met foto's is die met iTunes (op je computer) gesynchroniseerd werd, dan is er niks aan de hand. Die map met foto's kun je dan opnieuw synchroniseren mbv iTunes.

luna26 01-07-12 17:27

hoi,
ik had de foto's afgelopen november naar mijn laptop gedaan maar van november tot nu niet.. de laatste keer dat ik met itunes een reserve kopie heb gemaakt is in maart daarna alleen nog maar via icloud.
nu heb ik het al een paar keer mijn reservekopie terug gezet via icloud maar hij blijft steeds hangen, hij zegt wel bezig met foto's laden 1 van 1300 maar hij gaat niet verder? dus hij heeft de foto's nog wel ergens..

Wie kan mij helpen..

alvast bedankt.

apotheosis 01-07-12 21:42

Als je fotostream zou gebruiken dan komen de foto's automatisch ook op je pc terecht. Heel erg handig.
Als u foto's nog in de icloud zouden zitten dan moet je der normaal gezien wel nog aangeraken maarja, hoe? Ik heb er zelf niet echt ervaring mee en ik weet ook niet wat uwe vriend ermee gedaan heeft?
Ik kan u helaas niet verder helpen.

jap74 02-07-12 12:15

Als je inlogt met je iCloud account en Photostream aanzet, zouden alle foto's weer tevoorschijn moeten komen. iCloud synct echter 'maar' de laatste 1000 foto's. Er is dus een kans dat je er 300 kwijt bent.

Mijn tip is om in ieder geval 1x per maand je iphone aan de computer te hangen en je Foto's over te brengen naar je computer (maar dit is een tip achteraf...).

djempie 11-07-12 11:57

Hallo Jap74, ik heb inmiddels nog niet zo gek veel foto's, maar steeds als ik mijn foto's synchroniseer, pakt hij de foto's die ik recentelijk heb gemaakt niet, hij blijft constant op 46 foto's staan terwijl ik er toch wel aanzienlijk meer heb, wat doe ik fout met het synchroniseren, ik snap er niets , ik heb alle mappen aan staan, maar niet een foto wordt er van mijn Iphone gekopieerd, kun je mij helpen

groetjes Djempie

jap74 11-07-12 14:03

Photostream upload je foto's alleen als je op een Wi-Fi Netwerk zit (dus niet via 3G). Als je dus onderweg foto's maakt, komen deze niet direct in Photostream. Pas als je weer thuis bent en beschikking hebt over Wi-Fi, zullen de foto's in Photostream verschijnen.

djempie 11-07-12 16:21

Hoi Jap74
dank je voor je snelle reactie, maar ik heb toch weer een vraag, hoe doe ik dit is dit een app die ik moet downloaden, of is het een instelling op mijn telefoon, ik ben de laatste keer een hele mooie foto van mijn oude moedertje kwijt geraakt en weg is weg :(

jap74 11-07-12 17:09

Instellingen->iCloud->Photostream aanzetten.
Kan ook Instellingen->foto's->Photostream aanzetten.

De rest gaat vanzelf. Je iPhone/iPad zal je foto's uploaden naar iCloud zodra je binnen het bereik van een Wi-Fi netwerk komt. De foto's in Photostream kun je daarna terugvinden in de foto-app op je iPhone/ipad onder Photostream, maar ook op je Mac in iPhoto of op je Apple TV

Als je een PC hebt moet je een extra programma installeren. Daar heb ik geen ervaring mee.

djempie 11-07-12 18:18

Dank je wel, ik heb alles ingesteld

gr.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.