//

slecht geluid, zelfs met oordopjes

slecht geluid, zelfs met oordopjes discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Het valt me op dat ik erg slecht geluid heb, zelfs met de oordopjes (alleen bij het afluisteren van muziek). Ik heb 'm gisteren ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-04-08, 20:39
Deborah Deborah is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard slecht geluid, zelfs met oordopjes

Hallo,

Het valt me op dat ik erg slecht geluid heb, zelfs met de oordopjes (alleen bij het afluisteren van muziek). Ik heb 'm gisteren wel even wat harder gezet dan normaal, maar dat moet toch kunnen? Of heb ik de boxen opgeblazen?


Hebben meerdere dit probleem?


gr. Deborah
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-04-08, 20:43
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Tja ik weet wel dat de luidsprekers zwak zijn en dat het een geval van geluk is of je goede of slechte hebt. Nee ik zit maar te geinen

Nee het kan natuurlijk gebeuren dat je jou luidsprekers opblaast. Je kunt ook proberen even Volume Boost te downloaden en te proberen op je iPhone. Laat het even weten oke?

edit: Wat krijg je trouwens voor soort geluid? "met ruis erin" etc etc.?
__________________
Iphone 3GS 16GB White - New Bootrom - 4.0 Jailbreaked and Unlocked
  #3  
Oud 30-04-08, 21:47
Deborah Deborah is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 Bekijk bericht
edit: Wat krijg je trouwens voor soort geluid? "met ruis erin" etc etc.?
hoop gekraak, bij normale tonen (als iemand op gewoon volume zingt) valt het mee, het is meer bij lage en zeker bij hoge uithalen..
  #4  
Oud 30-04-08, 23:12
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

bij lage tonen is de speaker zeker slecht. De standaard oordopjes zijn ook waardeloos te noemen bij lage tonen!
Hoe heb je de equaliser staan?
  #5  
Oud 30-04-08, 23:19
Deborah Deborah is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
bij lage tonen is de speaker zeker slecht. De standaard oordopjes zijn ook waardeloos te noemen bij lage tonen!
Hoe heb je de equaliser staan?
equalisers staan standaard, proberen waard om hier wat mee te spelen.
Ik heb Volume Boots erop gezet, nu nog even proberen, maar iPhone stond al vrij hard vond ik, ben benieuwd of het verschil maakt....

de oordopjes gebruik ik van de iPod, bij de iPod zijn ze wel goed...
  #6  
Oud 30-04-08, 23:32
Merkie Merkie is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 198
Standaard

Waarom zou een hoger volume de geluidskwaliteit verbeteren? En waarom zou je een hoger volume willen? Als ik het volume hoger dan halverwege zet heb ik het idee dat ik binnen 5 seconden doof ben.
  #7  
Oud 30-04-08, 23:53
PauluS87's schermafbeelding
PauluS87 PauluS87 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sneek (Friesland)
Berichten: 622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merkie Bekijk bericht
Waarom zou een hoger volume de geluidskwaliteit verbeteren? En waarom zou je een hoger volume willen? Als ik het volume hoger dan halverwege zet heb ik het idee dat ik binnen 5 seconden doof ben.
Tja jij denkt een beetje onlogisch na he Reageer dan ook niet in een topic als je alleen maar een mening wilt uiten in een probleem topic, lol.

Volume Boost is een stuke software die de volume regeling aanpast en is dus om even te checken of het niet software matisch ergens bij deze iPhone ligt. De Iphone is eigenlijk een kleine computer en heeft soms dezelfde mechanise softwarematische problemen als een gewone computer, misschien de geluids driver, weet ik veel
  #8  
Oud 27-05-08, 08:53
mamutskywalker's schermafbeelding
mamutskywalker mamutskywalker is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 84
Standaard

ik vind de geluid wel minder maar met oordopjes wel ok
  #9  
Oud 01-06-08, 18:38
bella bella is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 21
Standaard

ik heb zelf ook problemen met mijn muziek ik heb 2 liedjes die doen het bijna niet eentje stopt er na 15 seconden mee en de andere is constante ruis erdoor ook met volume boost
  #10  
Oud 10-06-08, 13:29
Biatelli Biatelli is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 56
Standaard

ik heb ook last van een ruis als ik muziek luister , misschien komt dit doordat er vuil inzit?

iemand die weet hoe ik dit kan schoonmaken...
  #11  
Oud 10-06-08, 22:51
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Je kunt het best met een wattenstaafje de binnenkant van je stereo ingang schoonmaken. Ik doe dit zelf gewoon droog, maar je kunt hem ook wat vochtig maken of wat alcohol erop doen. Daarna wel GOED laten drogen en het wattenstaafje ook niet te nat maken
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #12  
Oud 10-06-08, 23:13
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Ontstaat het slechte geluid door de iPhone of door je oordopjes
eventueel testen met andere koptelefoontjes? (voordat je ergens anders problemen / oplossingen gaat zoeken)
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #13  
Oud 12-06-08, 12:17
cartman cartman is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb hiervoor verschillende sony walkman phones gehad, en allemaal klonken ze veel beter dan mijn ipod classic of de iphone. Ik heb nu senheisser in=ear dopjes, en nog is het geluid slecht. Het hoeft voor mij niet hard, als het maar zuiver klinkt, en laag ook echt laag klinkt, dat mis ik tot nu toe. Misschien ga ik toch kijken naar een echt goede (van minstens 100 euro) headset, probleem is dat ik die niet kan uitproberen. heeft iemand ervaring met zo'n duurdere set?
  #14  
Oud 11-08-08, 17:56
ravenne ravenne is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard geluid

Ik gebruik bose in ear oortjes en het geluid zowel op de ipod touch als i phone 3g is geweldig.
Volgens mij kun je ook in de winkel in ieder geval de headphones uitproberen.
  #15  
Oud 05-03-09, 13:37
mindcross mindcross is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1
Standaard

ook ik ervaar minder plezier aan mijn iphone als ik via de oordopjes muziek wil luisteren, het volume staat op zijn maximum maar dat is niet te horen. Ook als ik een telefoontje krijg en ik heb de (originele) dopjes in, hoor ik de beller bijna niet. Dat is toch niet helemaal zoals het moet zijn toch? nou vind ik de dopjes sowieso al slecht zitten in de oren, vooral de rechter valt er steeds bij na uit, maar om in ear dopjes te halen die gelijk weer veel geld kosten? Zowel het geluid van de iphone als de koptelefoon staan op zijn max. heb niks veranderd in de instellingen, de equalizer staat op een stand wat net iets meer volume geeft. Dus moet ik (weer) naar de shop om mijn iPhone op te laten sturen??? Als ik mijn oordopjes in de Mac doe, is het volume echt hard genoeg dus het ligt niet aan mijn oren en ook niet aan de dopjes.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alleen geluid via oordopjes. Hermadrid iPhone algemeen 5 14-12-13 22:40
Slecht geluid met oortje tommetje138 Muziek, foto & video 2 30-03-11 09:33
geluid defect oordopjes carloow iPhone algemeen 2 21-09-10 17:39
Geen geluid via oordopjes/koptelefoon mikkelnl iPhone algemeen 6 11-06-10 23:58
Geluid is slecht als ik film tijdens een concert met mijn 3gs peter187 iPhone algemeen 9 08-03-10 21:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.