iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foutmelding bij overzetten foto's van iphone naar PC (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/122401-foutmelding-overzetten-foto-s-iphone-naar-pc.html)

patricill 24-07-12 21:22

Foutmelding bij overzetten foto's van iphone naar PC
 
Hallo allemaal,

Graag zou ik mijn foto's van mijn iphone over willen zetten op mijn PC. Op zich geen probleem ware het niet dat ik de foto's niet kan bewerken. Ik kan bv staande foto's niet goed zetten. Ik krijg dan de volgende melding: this photo can't be saved because of a problem with the photo's file properties. Deze melding knippert ongeveer zo'n 20 keer en dan ga ik naar de volgende foto zonder dus dat de foto is bewerkt.

Ik heb natuurlijk al het eea gegoogeld maar zie door de bomen het bos niet meer. De meeste zeggen allemaal dat je ze moet openen met windows verkenner. Helaas dat levert niets op. Ook afbeeldingen importeren met windows of foto's importeren met live photo gallerie levert hetzelfde probleem op. Dan heb ik ook nog geprobeerd ze rechtstreeks te copieren of eerst op te slaan via de ipad maar wat ik ook doe dezelfde fout blijft zich voordoen.

Oh en alvast goedzetten in de iphone om zo over te zetten werkt ook niet de wijzigingen neemt ie niet over.

Synchroniseren via itunes nou daar komen bij mij niet eens foto's bij te staan dus geen idee hoe men dat bedoelt en via icloud zie ik de foto's niet eens.

Ik heb de laatste update van iphone.
Wie oh wie kan me helpen ???

Guest-20180925190238 24-07-12 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patricill (Bericht 810233)
Op zich geen probleem ware het niet dat ik de foto's niet kan bewerken. Ik kan bv staande foto's niet goed zetten. Ik krijg dan de volgende melding: this photo can't be saved because of a problem with the photo's file properties.

Met welk programma bewerk je die foto's?

In de Exif metadata van een iPhone foto staat de oriëntatie van de foto. Het lijkt er op dat het programma dat jij gebruikt de Exif metadata niet kan aanpassen.

patricill 24-07-12 23:13

Met bewerken bedoel ik de standaard dingen die in de iphone zitten dus het snijden van de foto en foto's die gemaakt zijn in portretstand in portretpositie draaien. Dus geen speciaal apart programma.

ButcherJF 25-07-12 07:27

Het probleem komt me bekend voor. Ik heb dit met een paar (lang niet alle!!) foto's ook. Net nog even geprobeerd te reconstrueren en gelukt.
De foto's waar het om gaat heb ik 'gewoon' zelf met mijn eigen iPhone geschoten, komen dus niet via een kopieerslag of bijv. iCloud op mijn iPhone terecht. Desondanks kan ik alleen deze foto's niet roteren als ik dat via de Verkenner of Windows Live Photo Gallery probeer. Geen idee waarom niet en waarom juist deze foto's, het lukt daarmee niet.


Bij mij was de oplossing de volgende:
  1. Ga via de Verkenner naar de bewuste fotomap
  2. Klik rechts op de moeilijke foto
  3. Kies in het venster wat verschijnt voor 'Openen met' en dan voor 'Paint'
  4. Kies in Paint boven in de balk voor 'Draaien' en dan voor voor de gewenste draairichting
  5. Sla het bestand op.
Je kunt dit proces verkorten door in stap 3. de optie 'Standaardprogramma selecteren' aan te klikken en dan voor Paint te kiezen. Succes!

patricill 25-07-12 19:51

Bedankt voor de reacties. Met Paint lukt het ja dat klopt, duurt alleen zo lang als je heeeeel veel foto's hebt die gedraaid moeten worden :(

Iemand nog een idee ?

Guest-20180925190238 25-07-12 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patricill (Bericht 810417)
Iemand nog een idee ?

Ja, je kan "batch processing" doen in bv. Adobe Photoshop Elements en ik dacht ook (maar ben niet 100% zeker) in Adobe Lightroom. Die progjes kosten echter een paar Eurocentjes :)

Justinke 21-10-12 09:45

Mij is het opgevallen dat het roteren van foto's meestal niet mogelijk is op foto's waar een gezicht op staat. Andere foto's roteren bij mij zonder problemen.
Voor de foto's met een gezicht/persoon, gebruik ik ook de eerder beschreven werkwijze via Paint.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:44.