//

Synchronisatieprobleem met Foto's Itunes, iPad en iPhone

Synchronisatieprobleem met Foto's Itunes, iPad en iPhone discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb al geruime tijd een probleem en de oorzaak is me niet helemaal duidelijk. Ik heb een bescheiden fotocollectie (ca 5500 foto's), deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-07-12, 15:23
SayMr2Me SayMr2Me is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard Synchronisatieprobleem met Foto's Itunes, iPad en iPhone

Hoi,

Ik heb al geruime tijd een probleem en de oorzaak is me niet helemaal duidelijk.

Ik heb een bescheiden fotocollectie (ca 5500 foto's), deze staan op een Netgear Nas. Deze fotomap heb ik heb ik in itunes als fotomap aangewezen en alle onderliggende mappen zouden dan gesynchroniseert moeten worden met de iPad en iPhone 4s. Als ik dit map voor map doe (of in ieder geval in delen van max 600/700 foto's gaat dit vrij goed, wil ik gewoon "alle" foto's synchroniseren dan stopt iTunes er mee en zijn alle foto's van de apparaten verdwenen.

Nu heb ik de indruk dat itunes afhaakt door processorbelasting tijdens het syncen staat ie wel vaak op 100% in de widget en het taakbeheer ook. als ik het per map doe haalt ie de 100% niet.

Pc:
Heb een Windows 7 64 bit Intel E8200, 4 gb ram Raid HDD, de verbinding naar de NAS is GigabitLAN.

iPhone 4s 16 gb
iPad 2 64gb

In geval van de iPhone zou je kunnen stellen dat het geheugen niet toereikend is (ookal houd ik nog 1.5 gb over) De ipad haalt dit argument echter keihard onderuit met RUIM voldoende capaciteit.

Mijns inziens mag processorcapaciteit niet de oorzaak zijn maar wellicht zijn er mensen die soortgelijke ervaring hebben.

Thx in advance
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-12, 15:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht
Nu heb ik de indruk dat itunes afhaakt door processorbelasting tijdens het syncen staat ie wel vaak op 100% in de widget en het taakbeheer ook. als ik het per map doe haalt ie de 100% niet.
Foto's die je vanaf een PC met iTunes naar een iPhone of iPad overzet worden eerst door iTunes aangepast aan de resolutie van respectievelijk de iPhone en de iPad. Die verkleinde foto's staan dan in de map "iPod Foto Cache" en die map synchroniseert iTunes dan.

Als je dat met 5.500 foto's doet zou de processor wel eens door de knieën kunnen gaan. De processor die jij noemt, een Intel Core 2 Duo E8200, is niet de snelste voor dit soort rendering werk en 4 GB is ook nogal mager voor zo'n oefening, zeker onder Windows 7.
  #3  
Oud 27-07-12, 15:50
SayMr2Me SayMr2Me is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard

Ok, doet ie dat elke keer opnieuw dan? je zou zeggen dat foto's die eerder zijn gesynchroniseert niet elke keer opnieuw worden verkleind. dwz als ik ze een "eerste" keer per map toevoeg en dan alle foto's er op heb staan en daarna aanvink dat ie alle foto's moet bijwerken, en bij het toevoegen van een nieuw mapje met een paar foto's niet alles moet verdwijnen.

waar staat de foto cache map? misschien gaat daar iets mis?

Zou een upgrade naar een Q6600 kunnen volstaat? Deze zijn tegen voor mij schappelijke prijzen wel te vinden.

ovb dat ik met enige zekerheid kan stellen dat dat het probleem is.
  #4  
Oud 27-07-12, 15:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SayMr2Me Bekijk bericht
Ok, doet ie dat elke keer opnieuw dan?

waar staat de foto cache map? misschien gaat daar iets mis?

Zou een upgrade naar een Q6600 kunnen volstaat? Deze zijn tegen voor mij schappelijke prijzen wel te vinden.
Dat doet iTunes voor elke nieuwe foto, maar slechts één keer.

Wat betreft de iPod Photo Cache map kijk in onderstaande link:
iTunes: een beter begrip van de map iPod Photo Cache

Een Q6600 is ook al een oudje maar het is wel een quad core. Als jouw PC een Asus moerderbord heeft kan je voor de Q6600 "sensitive overclock" instellen dwz. dat de Q6600 tijdelijk op een hogere snelheid gaat draaien als er veel werk aan de winkel is.
  #5  
Oud 27-07-12, 16:00
SayMr2Me SayMr2Me is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik blijf sowieso hangen op een 775 socket-processor. ik ga eens kijken. bedankt voor je reactie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synchronisatieprobleem: gebruikersaccounts iTunes??? jayjay00 iTunes 5 14-09-12 13:37
Foto: foto's genomen met Ipad komen niet in fotostream op de iPad?! Viper74 Muziek, foto & video 9 19-04-12 08:06
Ipad 2 foto en itunes sync help TheAxe iTunes 0 13-03-12 14:38
Foto's synchroniseren NIET met iPad en iPhone freestyle4all iTunes 9 30-08-11 23:03
Foto: foto's geupload met itunes terug op PC/nieuwe iphone zetten. casual Muziek, foto & video 0 10-12-10 16:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:58.