//

Foto`s en thumbnails groter kb`s

Foto`s en thumbnails groter kb`s discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik zit alweer een tijd te spelen met me phone. Erg leuk allemaal. Maar nu ben ik op een vreemd fenomeen gestuit. Omdat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-05-08, 22:31
pimmers pimmers is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 25
Standaard Foto`s en thumbnails groter kb`s

Hallo allemaal,

Ik zit alweer een tijd te spelen met me phone.
Erg leuk allemaal.

Maar nu ben ik op een vreemd fenomeen gestuit.
Omdat de iphone een kleiner scherm heeft heb ik mijn foto`s van tevoren verkleind naar 640x480 en dan is de size van een foto 60 kb
ik sync de foto`s via itunes en van een mapje van 60mb aan foto`s word het ineens 680mb....
nou blijkt dat de thumbnails die de iphone aanmaakt al 660kb zijn

Belachelijk nietwaar ?

Nou is dus de vraag wie herkent dit en/of heeft er iemand een oplossing voor om dit te veranderen want dit vreet mega veel geheugen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Pim
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-05-08, 23:03
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pimmers Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik zit alweer een tijd te spelen met me phone.
Erg leuk allemaal.

Maar nu ben ik op een vreemd fenomeen gestuit.
Omdat de iphone een kleiner scherm heeft heb ik mijn foto`s van tevoren verkleind naar 640x480 en dan is de size van een foto 60 kb
ik sync de foto`s via itunes en van een mapje van 60mb aan foto`s word het ineens 680mb....
nou blijkt dat de thumbnails die de iphone aanmaakt al 660kb zijn

Belachelijk nietwaar ?

Nou is dus de vraag wie herkent dit en/of heeft er iemand een oplossing voor om dit te veranderen want dit vreet mega veel geheugen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Pim
Zit hem ws. in de bestandssoort.
Je kunt trouwens gewoon je foto's synchroniseren zonder ze te verkleinen. De iPhone zorgt wel dat ze 'niet van je scherm lopen'.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 04-05-08, 23:07
pimmers pimmers is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 25
Standaard

Ja ik weet dat ik ze niet perse zou hoeven te verkleinen maar mijn foto`s zijn 5mb per foto, dus vandaar ik ze verklein

ieder geval ja het zit in e thumbnail en dit is de extensie T1169.ithmb 670kb

maar wat kan ik doen dat dit ook kleiner word,....?
  #4  
Oud 09-05-08, 07:27
Henri Henri is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Standaard

Ik heb me ook verbaasd over de grootte van de foto's op de iPhone, het scherm heeft een resolutie van 320x480 pixels, iPhoto zet de foto's keurig om naar een kleiner formaat als je originelen vele megapixels zijn. Helemaal vreemd vind ik het dat als je op je iPhone inzoomt op de beelden dat het niet bijzonder scherp meer is dus de extra KB's komen niet ten goede aan de resolutie, wat dan wel vraag ik me af!

Henri
  #5  
Oud 09-05-08, 10:55
pimmers pimmers is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 25
Standaard

Ik ben inmiddels een tijd wezen proberen en zoeken,
maar ik kom er echt niet uit...

is er niemand die weet hoe je die thumbnail-foto`s kleiner kan krijgen ?
Het neemt zo onwijs veel geheugen in beslag.
Als je nou een foto heb van 600kb + een thumb van 600kb = 1,2mb per foto... en dat op 320x480.

Ik hoop dat er hier nog wat op gevonden word...
  #6  
Oud 09-05-08, 11:58
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pimmers Bekijk bericht
Ik ben inmiddels een tijd wezen proberen en zoeken,
maar ik kom er echt niet uit...

is er niemand die weet hoe je die thumbnail-foto`s kleiner kan krijgen ?
Het neemt zo onwijs veel geheugen in beslag.
Als je nou een foto heb van 600kb + een thumb van 600kb = 1,2mb per foto... en dat op 320x480.

Ik hoop dat er hier nog wat op gevonden word...
Vind het wel interessant, en ben even wezen kijken in de map 'iPod Photo Cache' die de iPhone/iTunes (kennelijk?) aanmaakt. Hierin staan de foto's op Apple-wijze opgeslagen, onherkenbaar in mapjes genaamd F00, F01, F02, enz. enz. In die mapjes bestanden met de extensie 'ithmb'. Op dat laatste gezocht met Google, en wat blijkt:

Interesting. Just for info the .ithmb store several different versions of the picture, a thumbnail version, another smaller version and a full sized version, so theseare probably the multiple images you are seeing. I will try converting one to .RAW and using my photo software. (hier gevonden).

Dat zou kunnen verklaren waarom de bestanden groeien als ze op je iPhone komen.
  #7  
Oud 13-05-08, 01:12
tinus_i tinus_i is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 24
Standaard

Op je iPhone (en ook op de iPod) staan je foto's in een speciale database, in een speciaal formaat. Het formaat komt precies overeen met de data die je in de grafische chip, die in het apparaat is ingebouwd, moet zetten om de foto op het scherm te laten zien. Zo kun je met een apparaat dat niet zo'n snelle processor heeft (zoals een wat oudere iPod) toch heel snel door de foto's heen bladeren (je hoeft alleen maar wat data heen en weer te kopieren, in plaats van helemaal decoderen wat veel meer tijd kost). De foto zit er verder in verschillende groottes in, eentje om te laten zien op het schermpje met thumbnails, eentje voor fullscreen, en op een iPod kun je ook nog extra groottes kiezen voor als je je iPod op een televisie aansluit.

Het nadeel is natuurlijk wel dat je foto's meer ruimte innemen dan wanneer je ze als jpeg opslaat, dat kan wel 10x zo klein zijn. Maar ja, dan zou je er niet zo snel doorheen kunnen scrollen. Een voordeel is verder dat er geen extra kwaliteitsverlies is.

Het maakt verder geen verschil hoe groot de foto's zijn voordat je ze door iTunes op je iPhone/iPod laat zetten, behalve wanneer je de optie gebruikt om het originele bestand er ook bij te bewaren. Deze optie is echter niet beschikbaar met een iPhone.

Op een iPod kun je het verschil in snelheid zien door een jpeg plaatje in de Notes folder te zetten, als het plaatje niet te groot is kun je het openen op je iPod, maar het duurt behoorlijk lang.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verkeerde thumbnails bij video's bob-art iTunes 0 27-01-11 22:59
Thumbnails van video's vreemde kleur bootsy iPad algemeen 0 30-11-10 20:48
Geen/rare thumbnails in Photo app [D]anny Muziek, foto & video 2 24-09-10 12:32
Foto: Foto thumbnails op network drive molletje Muziek, foto & video 0 27-07-10 21:51
Foto thumbnails niet correct getoond op fotorol JuRGiE Muziek, foto & video 2 20-01-10 12:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.