iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: Geluid in film weg na 2 sec (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/123737-geluid-film-weg-na-2-sec.html)

Noet01 22-08-12 22:53

Geluid in film weg na 2 sec
 
Hallo,

Sinds een week of 4 valt het geluid weg in filmpjes die ik toegestuurd krijg van een vriend. Het zijn zelf opgenomen video's, waarvan ik ongeveer 2 sec geluid hoor. Hierna valt het weg.

Ik ben de enige die dit heeft bij filmpjes van hem, anderen hebben wel het gehele filmpje geluid. Wanneer ik filmpjes van anderen krijg heb ik dit probleem niet. Hij heeft een Samsung S2. Hij heeft 4 weken geleden een update gedaan. Een vriend van hem heeft de Samsung S3, een filmpje die hij doorgestuurd heeft naar hem, welke daarna naar mij verzonden is doet het ook niet. Zou het liggen aan de S3? Synchroniseert die niet goed met de Iphone?

Aan mijn telefoon heb ik niets gewijzigd, geen instellingen veranderd etc. Verder geen enkel probleem met geluid, dus alleen bij filmpjes van deze persoon.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Laura.

edit: het probleem doet zich voor op mijn Iphone.

Noet01 27-08-12 11:29

Ondertussen is duidelijk dat het probleem zich voordoet bij elke Samsung S3 gebruiker die mij een zelfgemaakt filmpje stuurt via Whatsapp.
Als een filmpje door een S3 gebruiker op Facebook gezet wordt, heb ik geen problemen met het beluisteren ervan. Dus alleen wanneer deze via whatsapp verzonden wordt. Heeft iemand hier een verklaring voor, of is het herkenbaar?

Guest-20180925190238 27-08-12 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noet01 (Bericht 815488)
Heeft iemand hier een verklaring voor, of is het herkenbaar?

In welk formaat worden die Android filmpjes verstuurd?

Noet01 27-08-12 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 815489)
In welk formaat worden die Android filmpjes verstuurd?

Het gaat om Mp4 formaat. Dit zou toch gewoon zonder problemen afgespeeld moeten kunnen worden door een Iphone?

Guest-20180925190238 27-08-12 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noet01 (Bericht 815491)
Dit zou toch gewoon zonder problemen afgespeeld moeten kunnen worden door een Iphone?

In principe wel, maar het hangt een beetje af van de codec die in Android gebruikt wordt. Voor zover ik weet, maar ik kan mij vergissen, is dat de een of andere OpenSource codec zoals bv. ffmpeg.

Vraag eens aan jouw Androidvriendjes of ze dat filmpje eens per e-mail doorsturen en probeer het dan nog eens. Misschien dat WhatsApp het een en ander vernaggeld.

Succes verder :)

Noet01 27-08-12 12:04

Mijn Androidvriendje heeft net een filmpje gemaild, en hier wederom geen geluid. Ik begrijp er helemaal niets van.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.