//

Ipad 3 Reizen en foto's uploaden met Ipad

Ipad 3 Reizen en foto's uploaden met Ipad discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Allemaal, Binnenkort ga ik op reis en neem ik mijn Ipad 3 mee (Ios 6.0 + wi-fi). Ik heb al een camera connection kit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-09-12, 13:11
HoratioCaine HoratioCaine is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Red face Ipad 3 Reizen en foto's uploaden met Ipad

Beste Allemaal,

Binnenkort ga ik op reis en neem ik mijn Ipad 3 mee (Ios 6.0 + wi-fi).
Ik heb al een camera connection kit gekocht en samen met mijn Samsung Nx200 hoop ik alles mee te hebben om op reis niet te kijken op een foto meer of minder.
Mijn Samsung nx200 sluit prima aan op de Ipad (beetje dom dat je trouwens niet de camera connection kit kan aansluiten als je ipad in het hoesje zit!).

Nu is mijn vraag. Ik wil op reis zoveel mogelijk foto's in hoge kwaliteit maken (ook RAW) en deze vervolgens op mijn Ipad zetten. Geeft dit kwaliteitsverlies of blijven de foto's van dezelfde kwaliteit? Vervolgens wil ik mijn foto's dan uploaden, zodat ik een back-up heb en de foto's door het thuisfront gelijk kunnen worden gedownload (zonder kwaliteitsverlies!!!). En ik dus weer plek kan vrijmaken op mijn SD-card die in mijn camera zit. Kan dit ook met filmpjes?

Ik zoek dus:
Een online dienst waarnaar de Ipad hoge kwaliteit foto's (snel/goed) kan uploaden.
Een app waarmee dit zeer makkelijk gedaan kan worden.
Wat kan Icloud hierin betekenen (ook qua kwaliteit).
Bewerken op de Ipad is niet nodig. Ik wil gewoon mijn foto's op mijn Ipad en online hebben zonder kwaliteitsverlies en zo een back-up hebben en weer ruimte op mijn memorycard, waarbij het thuisfront deze foto's gelijk kan bekijken en kan downloaden.

Ik hoop graag een reactie te ontvangen.

Mvg,
Caine.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-10-12, 11:07
HoratioCaine HoratioCaine is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 2
Standaard

Voor de mensen die zich dat ook afvragen, ik heb inmiddels mijn oplossing.

Via de Camera Connection Kit, is er geen verlies van kwaliteit als je het op de IPad zet.
Ik heb een aantal apps en programma's geprobeerd. Ik zal alleen de JPEG foto's online zetten. Ik gebruik Icloud en dropbox, aangezien deze ook de makkelijkste apps hebben om snel een grote hoeveelheid foto's te uploaden (apps werken ook goed), en ze komen gelijk op mijn andere computer terecht. Ik heb ook FlickR geprobeerd, daarbij had ik echter foutmeldingen en app werkte niet helemaal naar behoren.
Met Icloud en dropbox uploaden gaat goed en er is veel gebruikersgemak. En daar ging het allemaal om, makkelijk veel foto's uploaden (en filmpjes), dan staan ze online, automatisch naar PC (windows) thuis, dus ik heb mijn back-up en thuis kunnen ze gelijk kijken als ze dat willen. Bovendien ga ik nog een extra SD-kaartje halen, zodat ik ze ook gewoon op mijn card kan laten staan. Dus..... plaatjes schieten maar.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: foto's genomen met Ipad komen niet in fotostream op de iPad?! Viper74 Muziek, foto & video 9 19-04-12 09:06
Foto: Foto's uploaden vanuit iPad Lancia Muziek, foto & video 0 07-07-11 10:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:08.