iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: Apple Time Capsule (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/133849-apple-time-capsule.html)

Machiel87 24-01-13 15:03

Apple Time Capsule
 
Ik wil graag een nieuwe externe harde schijf kopen en kwam zo de Apple Time Capsule tegen. Nou is mijn vraag of iemand hier ervaringen mee heeft en die wil delen? Wat zijn bijvoorbeeld de voordelen naast dat deze draadloos is?

Alvast bedankt voor de reacties!

ps. Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, zo niet mag dit topic verplaatst worden.

Guest-20180925190238 24-01-13 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Machiel87 (Bericht 870689)
Wat zijn bijvoorbeeld de voordelen naast dat deze draadloos is?

Dat je er ook Time Machine backups van de Mac(s) kan op plaatsen, vandaar de naam "Time Capsule".

Geyzes 31-01-13 16:48

Ik heb er net zelf eentje aangeschaft en ben hem nu aan het installeren.

Voornaamste reden was voor mij de printerdeling.
Je kan een USB printer toevoegen aan je netwerk waardoor je meteen kan afdrukken van overal.

Tot nog toe moest ik steeds de desktop van m'n vader opzetten, nu kan ik het dus rechtstreeks via het netwerk hier thuis.


Wou hem eerst als mediastreamer gebruiken voor de smarttv maar dat is dus niet mogelijk (geen dnla-functie) als ik het goed had opgezocht.
Maar de backup functie is inderdaad het grootste voordeel denk ik.

Logica 31-01-13 23:42

Ik zit er ook over na te denken om een TC te kopen, maar heeft het ook voordelen t.a.v. een NAS? (Behalve dan dat er een Apple logo op zit :P)

Guest-20180925190238 01-02-13 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Logica (Bericht 872523)
Ik zit er ook over na te denken om een TC te kopen, maar heeft het ook voordelen t.a.v. een NAS? (Behalve dan dat er een Apple logo op zit :P)

Als een TC gebruikt wordt voor Time Machine backups en de interne HDD wordt ook nog gebruikt als NAS dan heeft de TC alleen maar nadelen.

De Time Machine sparsebundle moet geïndexeerd worden door Spotlight anders kan Time Machine niet gebruikt worden. De interne HDD kan ook niet uitgesloten worden uit Spotlight.

Dat betekent dat je telkens als je data gaat toevoegen (of wijzigen) aan de zogenaamde NAS Spotlight de hele HDD gaat herindexeren. Dat is een heel zware klus voor een Mac en duidelijk te horen aan de ventilatoren.

Een Time Capsule is bedoeld om te gebruiken met Time Machine en niet als NAS.

tremmal 14-02-13 09:13

Ik heb zelf een paar maanden terug een netgear WNDRMAC gekocht ivm de vele instelmogelijkheden enz. Diverse problemen gehad met streamen naar apple-tv, airdrop, enz. Nu een 2e hands timecapsule gekocht en alles werkt gewoon perfect! Bijkomend voordeel van een airport extreme of timecapsule is, dat hij je mac-apparatuur uit slaapstand kan halen. Is met andere routers niet het geval. Streamen naar apple-tv's doen we met air video. App kost 2 euro nog wat en voor de mac gratis. Je kunt alles soorten bestanden afspelen met losse ondertiteling e.d. We kunnen nu overal (ook buitenshuis) video streamen (doet het goed op feestjes ;-). Zelfs als de imac thuis in sluimerstand staat, kan ik hem van waar dan ook 'wakker' maken. En natuurlijk de backup functie. Hij staat bij ons in de meterkast. Je hoeft nergens meer naar om te kijken. Mocht het dievengilde toeslaan, dan gok ik er op dat ze de computer meenemen, maar de meterkast overslaan...

Guest-20180925190238 14-02-13 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 878117)
Bijkomend voordeel van een airport extreme of timecapsule is, dat hij je mac-apparatuur uit slaapstand kan halen.

Dit is mogelijk met elk apparaat/software dat een WOL pakket (Wake On Lan) pakket kan versturen. Ik doe dat zelfs met een appje op een iPhone.

Voor het overige succes gewenst met je nieuwe aanwinst :-)

tremmal 14-02-13 15:37

Mijn vorige routers konden dat niet... Als het al kan, dan waarschijnlijk alleen via ethernet.
De Apple routers kunnen het ook via Wi-Fi.

Snow Leopard extends Wake-on-LAN feature... if your config is right | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

Guest-20180925190238 14-02-13 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 878251)
De Apple routers kunnen het ook via Wi-Fi.

En daarom kan het dus ook met een iPhone/iPad appje :-)

T-Bob 20-08-17 10:03

timecapsule
 
Mijn Apple Timecapsule 2TB met AirPort router 2,4ghz en 5GHz.
Doet het niet.

Guest-20180925190238 20-08-17 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T-Bob (Bericht 1034538)
Mijn Apple Timecapsule 2TB met AirPort router 2,4ghz en 5GHz.
Doet het niet.

Dat is ambetant. :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:14.