//

Apple Time Capsule

Apple Time Capsule discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag een nieuwe externe harde schijf kopen en kwam zo de Apple Time Capsule tegen. Nou is mijn vraag of iemand hier ervaringen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-01-13, 16:03
Machiel87 Machiel87 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Wageningen
Berichten: 16
Standaard Apple Time Capsule

Ik wil graag een nieuwe externe harde schijf kopen en kwam zo de Apple Time Capsule tegen. Nou is mijn vraag of iemand hier ervaringen mee heeft en die wil delen? Wat zijn bijvoorbeeld de voordelen naast dat deze draadloos is?

Alvast bedankt voor de reacties!

ps. Ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, zo niet mag dit topic verplaatst worden.
__________________
 iMac 21.5" /  iPhone 4s /  Apple TV 3 /  iPod Classic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-13, 16:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Machiel87 Bekijk bericht
Wat zijn bijvoorbeeld de voordelen naast dat deze draadloos is?
Dat je er ook Time Machine backups van de Mac(s) kan op plaatsen, vandaar de naam "Time Capsule".
  #3  
Oud 31-01-13, 17:48
Geyzes Geyzes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 56
Standaard

Ik heb er net zelf eentje aangeschaft en ben hem nu aan het installeren.

Voornaamste reden was voor mij de printerdeling.
Je kan een USB printer toevoegen aan je netwerk waardoor je meteen kan afdrukken van overal.

Tot nog toe moest ik steeds de desktop van m'n vader opzetten, nu kan ik het dus rechtstreeks via het netwerk hier thuis.


Wou hem eerst als mediastreamer gebruiken voor de smarttv maar dat is dus niet mogelijk (geen dnla-functie) als ik het goed had opgezocht.
Maar de backup functie is inderdaad het grootste voordeel denk ik.
  #4  
Oud 01-02-13, 00:42
Logica's schermafbeelding
Logica Logica is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 24
Standaard

Ik zit er ook over na te denken om een TC te kopen, maar heeft het ook voordelen t.a.v. een NAS? (Behalve dan dat er een Apple logo op zit )
  #5  
Oud 01-02-13, 09:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Logica Bekijk bericht
Ik zit er ook over na te denken om een TC te kopen, maar heeft het ook voordelen t.a.v. een NAS? (Behalve dan dat er een Apple logo op zit )
Als een TC gebruikt wordt voor Time Machine backups en de interne HDD wordt ook nog gebruikt als NAS dan heeft de TC alleen maar nadelen.

De Time Machine sparsebundle moet geïndexeerd worden door Spotlight anders kan Time Machine niet gebruikt worden. De interne HDD kan ook niet uitgesloten worden uit Spotlight.

Dat betekent dat je telkens als je data gaat toevoegen (of wijzigen) aan de zogenaamde NAS Spotlight de hele HDD gaat herindexeren. Dat is een heel zware klus voor een Mac en duidelijk te horen aan de ventilatoren.

Een Time Capsule is bedoeld om te gebruiken met Time Machine en niet als NAS.
  #6  
Oud 14-02-13, 10:13
tremmal tremmal is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 38
Standaard

Ik heb zelf een paar maanden terug een netgear WNDRMAC gekocht ivm de vele instelmogelijkheden enz. Diverse problemen gehad met streamen naar apple-tv, airdrop, enz. Nu een 2e hands timecapsule gekocht en alles werkt gewoon perfect! Bijkomend voordeel van een airport extreme of timecapsule is, dat hij je mac-apparatuur uit slaapstand kan halen. Is met andere routers niet het geval. Streamen naar apple-tv's doen we met air video. App kost 2 euro nog wat en voor de mac gratis. Je kunt alles soorten bestanden afspelen met losse ondertiteling e.d. We kunnen nu overal (ook buitenshuis) video streamen (doet het goed op feestjes ;-). Zelfs als de imac thuis in sluimerstand staat, kan ik hem van waar dan ook 'wakker' maken. En natuurlijk de backup functie. Hij staat bij ons in de meterkast. Je hoeft nergens meer naar om te kijken. Mocht het dievengilde toeslaan, dan gok ik er op dat ze de computer meenemen, maar de meterkast overslaan...
  #7  
Oud 14-02-13, 10:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tremmal Bekijk bericht
Bijkomend voordeel van een airport extreme of timecapsule is, dat hij je mac-apparatuur uit slaapstand kan halen.
Dit is mogelijk met elk apparaat/software dat een WOL pakket (Wake On Lan) pakket kan versturen. Ik doe dat zelfs met een appje op een iPhone.

Voor het overige succes gewenst met je nieuwe aanwinst
  #8  
Oud 14-02-13, 16:37
tremmal tremmal is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 38
Standaard

Mijn vorige routers konden dat niet... Als het al kan, dan waarschijnlijk alleen via ethernet.
De Apple routers kunnen het ook via Wi-Fi.

Snow Leopard extends Wake-on-LAN feature... if your config is right | TUAW - The Unofficial Apple Weblog
  #9  
Oud 14-02-13, 16:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tremmal Bekijk bericht
De Apple routers kunnen het ook via Wi-Fi.
En daarom kan het dus ook met een iPhone/iPad appje
  #10  
Oud 20-08-17, 11:03
T-Bob T-Bob is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 129
Standaard timecapsule

Mijn Apple Timecapsule 2TB met AirPort router 2,4ghz en 5GHz.
Doet het niet.
  #11  
Oud 20-08-17, 11:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Bob Bekijk bericht
Mijn Apple Timecapsule 2TB met AirPort router 2,4ghz en 5GHz.
Doet het niet.
Dat is ambetant.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 20-08-17 om 12:01. Reden: Taelvauten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ATV2+XMBC+Time Capsule Kristelnl Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 41 27-10-12 16:47
Apple TV icm time Capsule tonveringa Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 10 30-01-12 14:09
Problemen met Time Capsule SebastiaanZ Desktop-applicaties 5 11-01-12 12:12
Apple TV2 en Time Capsule jap74 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 13-10-11 09:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:08.