iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Camera werkt niet (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/13489-camera-werkt-niet.html)

Ruben. 26-05-08 15:54

Camera werkt niet
 
Hey,

Ik na een tijdje geleden de hele map waar alle foto's in stonden geleegd te hebben werkt de camera niet meer goed. Wanneer ik nu een foto maak en naar Camera Roll ga krijg ik witte vierkantjes met zwarte omlijningen ipv de foto's zelf. Wnaneer ik op zo'n vierkantje druk crasht camera en ga ik naar het homescreen. Nu heb ik net de complete DCIM map van m'n broertje gekopieerd en naar mijne gezet, maar nu werkt het nog steeds niet. De foto's van hem stana er wel, maar die van mij worden gewoon weer witte vierkantjes.

Weet iemand de oplossing?

Mvg,
Ruben

ControlSje 26-05-08 15:58

Staan de rechten en de owner goed van de betreffend DCIM folders? Ik heb het vermoeden dat de camera geen foto's mag opslaan. De owner zou "mobile" moeten zijn en de rechten moeten op minimaal 0755 staan.

Ruben. 26-05-08 16:03

3 Bijlage(n)
Hm daar kan je inderdaad gelijk in hebben. Even wat screenshots bijgevoegd.

Als je de owner van 100APPLE wil veranderen krijg je die error.

ControlSje 26-05-08 16:42

Zet de rechten eens op 777 (dan is de owner namelijk niet meer van belang).
De owner kun je met onderstaand commando veranderen. Ik heb de owner nog nooit geprobeerd te veranderen met Fugu, maar de group van mobile is ook mobile, misschien werkt het wel als je deze ook wijzigd.

Code:

chown mobile:mobile -R /private/var/mobile/Media/DCIM

Ruben. 26-05-08 16:47

Wooo! Hij werkt! Echt geweldig, heel erg bedankt.

Is er nou eigenlijk een snelle manier alle foto's in 1x te verwijderen?

Ventura 03-07-08 21:01

Wat ruben hierboven zegt is sinds gister bij mij ook het geval ..

Echt super Ruben dat hij bij jou weer werkt .. maar ik snap niet goed wat owner enz is .. zou je mij stap voor stap uit kunnen leggen hoe ik het kan oplossen ..

Ik ga zaterdag met vakantie en zou super graag mooie foto's willen maken

Groetjes een hopeloos meisje

Ventura 03-07-08 21:06

Beste ,

Iedereen die mij op dit moment met hetzelfde probleem als wat ruben hierboven omschrijft kan helpen draag ik op handen ..

Jullie leggen het voor mij als dame te moeilijk uit haha

where do I start ?

Ruben. 03-07-08 21:38

Gebruik je Windows of Mac OSX?


Misschien kan ik je helpen via msn? ruben- [at] live [dot] .com

Ventura 03-07-08 21:41

ruben-@live.

Ventura 04-07-08 10:18

Wat moet je doen als je met Windows op je computer werkt en je hebt geen Wi-fi verbinding thuis ..

ControlSje 04-07-08 13:56

Je kunt ook FileBrowser op je iPhone installeren (staat in de iSpazio repo).
Dan kun je op je iPhone gewoon de rechten zetten.

- Open FileBrowser
- Druk net zo lang up "Up" totdat je in de root zit (je ziet "/" als folder boven in het scherm)
- Ga dan naar private/var/mobile/Media
- Druk op "Tools"
- Druk op "Properties"
- Selecteer de folder DCIM
- zet de "Permissions" op 777
- "Set recurively" moet aan staan
- Druk op "Save"

Door de rechten op 777 te zetten is de "owner" niet meer van belang.
Dit zou moeten werken.

Suc6.

yolande 04-07-08 22:30

Helaas, bij mij werkt 777-truck van ControlSje niet.
Ook na herstarten iPhone nog witte thumbs en crash bij openen foto's.

Andere suggesties?

Ventura 04-07-08 22:37

ik snap precies wat Yolanda bedoelt ..


Ik ga morgen op vakantie en heb de hulp van Stef nog niet eens kunnen uitvoeren omdat ik vastloop al bij de eerste

victor97 23-08-08 16:33

Ik heb dit probleem ook. Hoe kan ik de rechten van de directory aanpassen in versie 2.0.1?

heine 24-08-08 01:08

Geen idee of het bij iedereen werkt, maar ik heb de problemen met het foto's maken met mijn Iphone opgelost. Denk ik :)
Na het installeren van een ander fotoprogramma (in mijn geval Snapture) en het nemen van een foto daarmee, bleek de 'filmrol' ineens weer normaal gevuld te worden.
Inmiddels had ik WINSCP op mijn PC geïnstalleerd. Na wat stoeien met de bestanden bleek dat het bestand \private\var\mobile\media\dcim\.misc\info.plist een aantal regels bevatte, die verwezen naar de diverse directories onder DCIM, met ook nog een tellertje per directorie. Na eerst dat bestandje gecopieerd te hebben naar mijn pc heb ik het gewoon uit de MISC directory weggemikt. Ook de 100APPLE, 101APPLE enz directories heb ik volledig verwijderd. Bij het nemen van de eerste foto met de normale Camera applicatie werd er netjes een foto in de filmrol geplaatst, met het goede volgnummer.
Ik vermoed dat het info.plist bestand mogelijk de boosdoener is geweest in het hele verhaal.
Kortom: de MISC directorie leegmaken, en de 1xxAPPLE directories weggooien, en alles lijkt weer te werken.

victor97 24-08-08 21:44

Ik heb het anders opgelost. In mijn geval was de oorzaak verkeerde rechten in de media directory. Dit kun je oplossen door BossPrefs te installeren en dan de optie (bij More) Fix User Dir Permissions te selecteren in de BossPrefs applicatie.

Succes voor degene die dit probleem ook hebben.

ferryboers 16-02-09 19:39

Hallo,

Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn iphone sinds kort. Foto's die niet opgeslagen worden.
Echter heb ik geprobeerd de adviesen op te volgen die hierboven staan maar het lukt mij niet om een programmatje te downloaden enzo.
Is er iemand die mij simpel kan uitleggen wat te doen?

Mag evt ook naar ferryboers@hotmail.com

Hoor graag van iemand!

stimpyrules 28-02-09 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ferryboers (Bericht 257482)
Hallo,

Ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn iphone sinds kort. Foto's die niet opgeslagen worden.
Echter heb ik geprobeerd de adviesen op te volgen die hierboven staan maar het lukt mij niet om een programmatje te downloaden enzo.
Is er iemand die mij simpel kan uitleggen wat te doen?

Mag evt ook naar ferryboers@hotmail.com

Hoor graag van iemand!

Had tot net hetzelfde probleem.
Ik heb het via bossprefs gedaan zoals victor97 zei (ik dank u!!).
Werkte perfect!

Uitleg:
Neem aan dat je je iphone gejailbreaked hebt. (anders moet je dit namelijk doen, zie ergens anders op dit forum).

Start dan Cydia op
zoek op "bossPrefs" en installeren
dan bossprefs openen en op "more" klikken (rechter boven hoek)
dan op "Fix User dir Permissions" klikken en accepteren.

Mootjuh 16-10-09 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stimpyrules (Bericht 261434)
Had tot net hetzelfde probleem.
Ik heb het via bossprefs gedaan zoals victor97 zei (ik dank u!!).
Werkte perfect!

Uitleg:
Neem aan dat je je iphone gejailbreaked hebt. (anders moet je dit namelijk doen, zie ergens anders op dit forum).

Start dan Cydia op
zoek op "bossPrefs" en installeren
dan bossprefs openen en op "more" klikken (rechter boven hoek)
dan op "Fix User dir Permissions" klikken en accepteren.

Dit lukt bij mij dus niet, ook na een reboot gaat het nog steeds niet, ik krijg geen KLIK te horen als ik een foto maak en komt dan dus ook niet in me filmrol terecht... iemand nog suggesties?? ps.. ik ben een leek in Iphone wereld.. dus graag in jip en janneke taal....

azamc 18-10-09 02:39

@Mootjuh

Download iFile uit Cydia, start de app op en ga naar /private/var/mobile/media/dcim.
Klik op de rechterpijltje en scroll op vervolgpagina naar ownership. Wijzig hier Owner in "mobile" en Group ook in "mobile". iFile afsluiten en dan moet ie het doen.

Wat je ook kan doen is je Apple100 directory in /private/var/mobile/media/dcim verwijderen en en vervolgens een nieuwe foto maken. De iPhone zal dan ook meteen een nieuwe directory aanmaken voor het opslaan van je fot's.
suc6.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:12.