iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Muziek draadloos afspelen op pc-speakers vanaf iphone (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/13895-muziek-draadloos-afspelen-op-pc-speakers-vanaf-iphone.html)

rolandrossel2 03-06-08 18:31

Muziek draadloos afspelen op pc-speakers vanaf iphone
 
Graag wil ik mijn iphone gebruiken als draagbare muziekspeler die op mijn computerspeakers muziek kan afspelen. Klinkt ambitieus, maar zo moeilijk is het misschien niet. Ik heb het programma Firefly Media Server bekeken, maar die streamt slechts naar de iTunes library. Ik wilde muziek die ik afspeel op mijn iphone (via Wi-Fi) naar de pc streamen, die het dan op mijn speakers laat horen. Misschien kan ik op mijn pc een servertje draaien en op de iphone een progje dat de muziek over Wi-Fi naar de pc stuurt? Op die manier zou het mogelijk zijn om draadloos muziek af te spelen op mijn speakers, vanaf de iphone. Muziek vanaf de iPhone naar een airport sturen werkt (nog) niet.

Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er mensen die hier ook in geinteresseerd zijn?

iMario 03-06-08 18:36

je kan ook gewoon je iPhone in je dock zetten en dan de plug van je speakers achter in het dock doen.

colliehome 03-06-08 18:41

was/waren/zijn airtunes en airfoil zo geen programma/s?

ButcherJF 03-06-08 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 121547)
je kan ook gewoon je iPhone in je dock zetten en dan de plug van je speakers achter in het dock doen.

Waar zit hier het draadloze element, toch de kern van de vraag van de TS?

iMario 03-06-08 18:48

ah sorry, verkeerd gelezen.....
kzal nog ff kijken ofk iets kan vinden

truckdiver 03-06-08 18:52

is het zowat als deze die je zoekt?
Kan je ook vanop je computer aansturen als je bt hebt

rolandrossel2 03-06-08 21:08

Die Logitech is een heel mooi apparaat, maar de iPhone ondersteunt geen A2DP dacht ik.

Remote Buddy komt erg dicht in de buurt. Je kunt je iphone gebruiken als remote control voor de macbook. Op die manier kan je ook vanaf de bank, op iPhone door je iTunes bladeren en muziek spelen. Probleem vr mij is, ik heb geen mac.

Any suggestions vr Windows? En weet er iemand misschien of het wél mogelijk is om met de iphone muziek af te spelen op Airort Express of Extreme, mss met een appje?

Alvast bedankt

rolandrossel2 03-06-08 21:30

Ok, voor hen die nog geinteresseerd zijn, ik heb een programma gevonden die werkt zoals Remote Buddy en dan ook op een Windows pc. Je installeert het op je pc, het laat een servertje lopen, en via de browser op je iphone bedien je de muziek uit je libraries (van verschillende programma's: iTunes Winamp WMP etc).

Het programma heet Signal

Het is nog niet dat de muziek uit de library van mn iphone speelt, maar ik kan er voorlopig wel genoegen mee nemen. Ik geloof niet dat ik het volume ook kan regelen vanaf de iphone, en de demo versie blokkeert 1/3 deel v je muziek.

pascalbrouwers 04-06-08 23:16

[quote=rolandrossel2;121664]
Het programma heet Signal

quote]

Heb dit programmaatje er net op gezet.. werkt prima :)
Echter ik ben absoluut geen computer expert.
Is het veilig om deze software te gebruiken.
moet ik ergens op letten.

Is het de moeite om dit programaatje te kopen.
vind het wel gaaf om vanuit je luie stoel muziek te draaien.

Ik heb ook een airport van apple, ,echter die krijg ik jammer genoeg niet aan het draaien ( windows laptop)

THX,
Pascal

pascalbrouwers 07-06-08 13:06

ik heb signal gekocht. Programma werkt,echter ja een tijdje start het niet meer op. Ik geef het gevraagde HTTP: adres in, maar dat laadt hij niet. Ga ik naar een willekeurige andere site gaat dit wel.... Wie kan mij helpen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:08.