iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: Video streamen vanaf usb: werkt! (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/142468-video-streamen-vanaf-usb-werkt.html)

potrel 02-08-13 11:18

Video streamen vanaf usb: werkt!
 
Hallo,

Mijn eerste post hier :O
Dit wil ik even met jullie delen:
ik was op zoek naar een applicatie die me in staat stelde video te bekijken zonder het eerst op de iphone te moeten opslagen, en zeker om de itunes-toepassing niet te hoeven gebruiken :p

Dat is me gelukt met de DLINK 506L: het stelt je oa in staat om via usb (max 500 gb) content te streamen/sharen: video's, foto...

Het grote voordeel is natuurlijk dat je je iphone/ipad geheugen niet vol zet.

Dit werkt perfect: met de iphone maak je via Wi-Fi contact met de DLINk 506L, deze streamt vanaf de usb de content naar je iphone. Met de gratis app Sharport kan je deze dan bekijken.

Nadeel van dit alles was: de Shareport app is zeer beperkt en stelt je bv niet in staat om ondertitels (SRT-fiels) mee te streamen.

Ik slaagde er ook niet in het toestel aan te spreken met bv een Goodplayer of een andere videospeler die rechtstreek van een NAS kan afspelen.

Daarom deze post: dit is een workaround:

- bewerk je video met Handbrake: het voegt 'zacht' je srt-ondertiteling bij de video en schrijft het weg in het MP4-formaat
- de zachte ondertitels worden NIET herkend door de Shareport app, daarom ging ik op zoek naar een alternatief:
- via Safari heb je wél de mogelijkheid om de zachte ondetitels te selecteren dus moest ik op zoek naar een manier om de DLINK-files aan te spreken vanuit Safari
- dit kan omdat je in de DLINK opzet pagina de mogelijkheid hebt via 'storage' een url te bekomen (iets in dit genre: http://192.168.100.1:8181/shareport/...min&Scat=movie)
- geef dit in je browser als je Wi-Fi-verbinding hebt met je dlink en vanaf dan krijg je een overzicht van al je movies en kan je wél de ondertitels afspelen :-)


Wat het verschil is tussen de Safari movie player en die van de Shareport app is me een raadsel: volgens mij zijn het gewoon twee Quicktime-players (is er een manier/app om dit te achterhalen?)

Dé uitdaging is natuurlijk om de url te vinden die rechtstreeks naar de movie op de DLINK wijst zodat je deze link als direct-stream url kan gebruiken in Goodplayer en co. Iemand een idee of dit haalbaar is? Dit gebeurt technisch al in de Quicktime-player op het moment dat de video gestreamed wordt. Maar natuurlijk metst Apple alles mooi dicht zodat je niet kan zien hoe hij dat juist doet. :mad:

Succes ermee!

Nikooos 02-08-13 11:54

En dit alles is makkelijker dan gewoon via iTunes een video op je iPad te zetten? Dan liever een voller geheugen dan zoveel moeite te moeten doen.

Maar ik ben blij dat dit voor jou werkt en dat je dit hebt willen delen voor mensen die er hetzelfde over denken ;)

potrel 02-08-13 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nikooos (Bericht 905855)
En dit alles is makkelijker dan gewoon via iTunes een video op je iPad te zetten? Dan liever een voller geheugen dan zoveel moeite te moeten doen.

Maar ik ben blij dat dit voor jou werkt en dat je dit hebt willen delen voor mensen die er hetzelfde over denken ;)

Alles is beter en gemakkelijker dan iTunes imho :p Welke aap ontwikkelt zoiets??? :d

Het is gewoon een workaround/alternatief: ik kom 'leken' tegen die enorm tevreden zijn met hun iPad maar overwegen een 'groter' (lees: eentje met meer geheugen) model te kopen omdat de hunne vol met foto's staat en er geen video meer bijkrijgen... En een iPhone/Ipad met 500 gb geheugen is nog niet voor morgen vrees ik :d

De procedure lijkt ingewikkeld maar als ik het aantal mensen zie die Handbrake gebruiken om een lokaal!!! bestand (video) af te spelen terwijl dit zonder conversie (dus zonder Handbrake) kan met apps als Goodreader of AVPlayer... denk ik dat er toch wat meer duiding nodig is.

Maar ook dit is zuiver mijn mening.

Guest-20180925190238 02-08-13 12:22

Interessant. :-) Maar wat bedoel je met:

Citaat:

....deze streamt vanaf de usb de content naar je iphone.
Ik versta onder USB "Universal Serial Bus" :confused:

potrel 02-08-13 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 905863)
Interessant. :-) Maar wat bedoel je met:



Ik versta onder USB "Universal Serial Bus" :confused:

Dat versta ik er ook onder :)

Je kan dus vanaf een externe usb-stick/usb-schijf content streamen naar je iPhone/iPad. Deze plug je in de Dlink 506L en via je iPhone/iPad maak je connectie met deze Dlink. Net zoals je inlogt op een Wi-Fi-knooppunt.

Maximum capaciteit van de USB is 500 GB maar vermits hij telkens weer gaat indexeren ben je beter af met een 16 GB stick ofzo.

Guest-20180925190238 02-08-13 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door potrel (Bericht 905865)
Je kan dus vanaf een externe usb-stick/usb-schijf content streamen naar je iPhone/iPad. Deze plug je in de Dlink 506L en via je iPhone/iPad maak je connectie met deze Dlink. Net zoals je inlogt op een Wi-Fi-knooppunt.

Ah. Ok. Op die manier. Helder. :-) Dat doe ik nu ook al met een Airport Extreme en Time Capsule. En met een Thunderbolt HDD aangesloten op een Mac Server.

Bedankt voor de verduidelijking. :-)

potrel 02-08-13 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 905867)
Ah. Ok. Op die manier. Helder. :-) Dat doe ik nu ook al met een Airport Extreme en Time Capsule. En met een Thunderbolt HDD aangesloten op een Mac Server.

Bedankt voor de verduidelijking. :-)

De vermelde toestellen zijn nieuw voor me: ik check het even uit!

Voor ik gecheckt heb: het grote voordeel van de Dlink is dat deze portable is: kleiner dan een pakje sigaretten (maar wie rookt er nu nog :-) ) en een autonomie van 4 uur. Ik stream bv op de trein: vanuit mijn rugzak :-) Werkt perfect...

Thuis stream ik rechtstreeks vanaf mijn Nas(je) en maak ik gebruik van een betere video app dan wat Quicktime kan bieden (Apple toch: waarom alles zo afschermen???)

Voor alle duidelijkheid: ik heb NIETS met Dlink... hun support laat te wensen over. Maar als het werkt mag het ook gezegd worden.

Bedankt voor je reactie!

Guest-20180925190238 02-08-13 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door potrel (Bericht 905871)
Voor ik gecheckt heb: het grote voordeel van de Dlink is dat deze portable is: kleiner dan een pakje sigaretten (maar wie rookt er nu nog :-) ) ....

Ik rook nog, één pakje Gauloises Brunes per dag. :o De uitdruk "de usb" begreep ik niet goed. Zodra een USB-HDD/Stick aangesloten is aan om het even welke router wordt het een netwerk HDD.

Nogmaals bedankt voor het delen en succes verder. :-)

PS:
Apple Quicktime is niet "afgeschermd". Professionele video programma's zoals Adobe Premiere & After Effects maken daar uitbundig gebruik van.

potrel 07-08-13 11:26

Even een update:

Mijn doel was een video mét srt-ondertitels te streamen vanaf de Dlink 506L en af te spelen met een videoplayer app naar keuze (AVPlayer...)
Daar ben ik dus nog niet in geslaagd :mad: en is volgens mij met de huidige Dlink-beperkingen niet mogelijk.
Vandaar de workaround zoals hierboven beschreven.

Maar...
Met de Shareport app van Dlink heb je de mogelijkheid om 'favorieten' aan te duiden. 'Favorieten files' kunnen gedownload worden én!!! erna geopend worden in de app naar keuze.
Concreet betekent dit: ik kan een film van de usb als favoriet aanduiden, downloaden (waarmee ik weer iPhone geheugen verlies :mad: ) én afspelen met mijn favoriete videospeler (in mijn geval AVPlayer: hier komt de gedownloade film in de 'Inbox' te staan).
Voordeel: op die manier kan ik de film afspelen met een app die ik zelf kan
kiezen.
Nadeel: nog steeds geheugengebruik én geen mogelijkheid om SRT-ondertitels te gebruiken vermits de Shareport app van Dlink deze niet ondersteunt en me dus niet laat selecteren.

We zoeken verder...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.