iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Foto's kwijt na verplaatsen via Windows verkenner (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/150639-foto-s-kwijt-na-verplaatsen-via-windows-verkenner.html)

TineK 15-01-14 13:51

Foto's kwijt na verplaatsen via Windows verkenner
 
Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend al mijn foto's van mijn Iphone 4S via windows verkenner verplaatst naar mijn computer.
Echter: niet alle foto's staan op mijn computer, maar ze staan ook niet meer op mijn iphone.

Mijn Icloud zat vol en ik moest extra capaciteit bijkopen, dit had ik helaas niet gedaan waardoor ik nu met mijn handen in het haar zit, want hier zitten echt een paar zéér belangrijke bestanden bij.

Hopelijk kan iemand helpen!

groetjes,
Tine

wollie1979 15-01-14 16:57

Staan ze niet nog gewoon in je iCloud?

Kijk eerst eens of je het volgende hebt ingesteld op je iPhone:
instellingen - iCloud - Opslag en reservekopie - Beheer opslag - je iPhone selecteren onder 'Backups' - als daar je filmrol geselecteerd is, dan staan je foto's nog gewoon in iCloud.

TineK 15-01-14 17:30

Ik heb onderstaande instellingen wel gedaan, maar in mijn fotostream staan enkel de foto's van de laatste 3 maanden. Die van voordien zijn precies niet bewaard. Ik vermoed dat dit door te kort aan opslagcapaciteit komt.

Is er nog een andere manier waarop ik foto's van icloud kan halen (buiten die fotostream)?
Online op mijn icloud account staat blijkbaar geen enkele foto.

Dank voor je hulp!

wollie1979 16-01-14 00:03

Ik bedoel niet de fotostream, maar echt de complete fotorol. Als je automatische reservekopie van iCloud staat ingeschakeld dan zal deze dagelijks een reservekopie maken, zodra je iPhone is aangesloten op een Wi-Fi netwerk en aan de oplader ligt. Dan zal je fotorol dus ook op iCloud aardig up-to-date zijn.

TineK 16-01-14 00:32

En hoe kan ik dit nakijken?
Ik kreeg wel geregeld de melding: kan geen reservekopie maken, verhoog capaciteit"

wollie1979 16-01-14 14:46

Kijk hier eens hoe je een iCloud reservekopie kunt terugzetten:
iOS: een reservekopie maken en materiaal terugzetten

en hier:
Reservekopie terugzetten op uw iPhone via iCloud of iTunes

Helaas kan dit niet zonder de inhoud en instellingen van je iPhone te wissen en opnieuw via iCloud een reservekopie terug te zetten. Een reservekopie via iCloud bevat ook niet alle inhoud, zoals dit bij een iTunes reservekopie gebeurt, maar als je fotorol in iCloud geselecteerd is (controleer dit nog even!), dan krijg je de foto's wel terug (in ieder geval tot het moment waar je opslagruimte vol is geraakt).

Je kunt het beste voor de zekerheid eerst nog even via iTunes een reservekopie maken. Mocht er wat mis gaan via iCloud, dan kun je in ieder geval nog via iTunes je reservekopie terugzetten.

Ik hoop dat je er zo uitkomt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.