iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Hoe zet ik muziek van ipod nano (7th gen) gratis op mac (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/154009-zet-muziek-ipod-nano-7th-gen-gratis-op-mac.html)

jordymr 24-04-14 19:41

Hoe zet ik muziek van ipod nano (7th gen) gratis op mac
 
Mijn windows laptop is helemaal gecrasht en zou nu mijn muziek van mijn ipod nano op mijn mac willen zetten. Ik heb al vele programma's geprobeerd maar het zijn allemaal trials voor 10 songs en dan moet je betalen. Ik heb 1449 liedjes op mijn ipod. Ik vind het echt belachelijk dat ik voor zo iets moet betalen, wat ik 1x nodig heb. Heeft iemand een oplossing?? Zit echt met de handen in het haar.


Ongelofelijk bedankt!

ballegooier 24-04-14 20:19

iPod aansluiten op iTunes. Wanneer iTunes vraagt de iPod de synchroniseren en te wissen kiezen voor 'nee'.

Vervolgens in de linker balk de iPod selecteren met de muis, dan rechter muis knop 'zet aankopen over'.
Vanaf dat moment 'kent' iTunes de iPod, en zal iTunes als het goed is de iPod niet meer eerst willen wissen.

Daarna synchroniseren en klaar is Kees.

Edit: als het probleem is dat iTunes mekkert dat de iPod in Windows indeling is ingesteld en er niks mee kan vooraleerst te wissen, zul je bovenstaande procedure toch eerst op een Windows computer moeten doen (al dan niet in een VM op je Mac) Vervolgens de mp3 bestanden overzetten van die Windows computer naar je Mac (gewoon de bestanden naar iTunes slepen, die importeert de hele mik vervolgens)

Succes!

jordymr 24-04-14 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 957817)
iPod aansluiten op iTunes. Wanneer iTunes vraagt de iPod de synchroniseren en te wissen kiezen voor 'nee'.

Vervolgens in de linker balk de iPod selecteren met de muis, dan rechter muis knop 'zet aankopen over'.
Vanaf dat moment 'kent' iTunes de iPod, en zal iTunes als het goed is de iPod niet meer eerst willen wissen.

Daarna synchroniseren en klaar is Kees.

Edit: als het probleem is dat iTunes mekkert dat de iPod in Windows indeling is ingesteld en er niks mee kan vooraleerst te wissen, zul je bovenstaande procedure toch eerst op een Windows computer moeten doen (al dan niet in een VM op je Mac) Vervolgens de mp3 bestanden overzetten van die Windows computer naar je Mac (gewoon de bestanden naar iTunes slepen, die importeert de hele mik vervolgens)

Succes!

Als ik de aankopen overzet van mijn ipod en dan synchroniseer, worden mijn (lege) bibliotheek op de mac dan aangevuld met de muziek van mijn ipod? Want ik heb als ik eerlijk ben niet veel aangekochte liedjes van itunes zelf :-)

ballegooier 24-04-14 23:34

Volgens mij wordt gewoon alle content op dat moment over gezet naar iTunes. Aangezien je bibliotheek nog leeg is, zou ik zeggen: probeer het eens (alleen 'zet aankopen over' selecteren, daarna controleren of alles overgezet is. Je kunt dan nog even wachten met synchroniseren)

Bekijk dit ook even: iTunes Store: aankopen van een iOS-apparaat of iPod naar een computer overzetten

jordymr 24-04-14 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 957843)
Volgens mij wordt gewoon alle content op dat moment over gezet naar iTunes. Aangezien je bibliotheek nog leeg is, zou ik zeggen: probeer het eens (alleen 'zet aankopen over' selecteren, daarna controleren of alles overgezet is. Je kunt dan nog even wachten met synchroniseren)

Bekijk dit ook even: iTunes Store: aankopen van een iOS-apparaat of iPod naar een computer overzetten

Probleem opgelost! Heb mijn windows nog met heel wat moeite aan de praat kunnen krijgen en de ipod als schijf geselecteerd, mijn bibliotheek erop gezet en alles vlot kunnen overzetten van de ipod naar de mac. Durf wel mij iphone en ipad niet echt syncen met de mac want dan verdwijnen al mijn apps en foto's waarschijnlijk gewoon?

Bedankt voor je hulp ;)

ballegooier 25-04-14 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jordymr (Bericht 957844)
Durf wel mij iphone en ipad niet echt syncen met de mac want dan verdwijnen al mijn apps en foto's waarschijnlijk gewoon?

Graag gedaan :)

Niet als je eerst 'zet aankopen over' gedaan hebt. Je iDevices zijn vanaf dat moment geen onbekende meer voor iTunes en zal ze niet wissen.

Importeer voor de zekerheid eerst al je foto's en filmpjes mbv iPhoto. Je kunt de foto's evt later weer synchroniseren met je iPod / iPhone, als je ze die liever ook daarop hebt staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:37.