//

Hoe zet ik muziek van ipod nano (7th gen) gratis op mac

Hoe zet ik muziek van ipod nano (7th gen) gratis op mac discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn windows laptop is helemaal gecrasht en zou nu mijn muziek van mijn ipod nano op mijn mac willen zetten. Ik heb al vele programma's ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-04-14, 19:41
jordymr jordymr is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 17
Angry Hoe zet ik muziek van ipod nano (7th gen) gratis op mac

Mijn windows laptop is helemaal gecrasht en zou nu mijn muziek van mijn ipod nano op mijn mac willen zetten. Ik heb al vele programma's geprobeerd maar het zijn allemaal trials voor 10 songs en dan moet je betalen. Ik heb 1449 liedjes op mijn ipod. Ik vind het echt belachelijk dat ik voor zo iets moet betalen, wat ik 1x nodig heb. Heeft iemand een oplossing?? Zit echt met de handen in het haar.


Ongelofelijk bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-04-14, 20:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

iPod aansluiten op iTunes. Wanneer iTunes vraagt de iPod de synchroniseren en te wissen kiezen voor 'nee'.

Vervolgens in de linker balk de iPod selecteren met de muis, dan rechter muis knop 'zet aankopen over'.
Vanaf dat moment 'kent' iTunes de iPod, en zal iTunes als het goed is de iPod niet meer eerst willen wissen.

Daarna synchroniseren en klaar is Kees.

Edit: als het probleem is dat iTunes mekkert dat de iPod in Windows indeling is ingesteld en er niks mee kan vooraleerst te wissen, zul je bovenstaande procedure toch eerst op een Windows computer moeten doen (al dan niet in een VM op je Mac) Vervolgens de mp3 bestanden overzetten van die Windows computer naar je Mac (gewoon de bestanden naar iTunes slepen, die importeert de hele mik vervolgens)

Succes!
  #3  
Oud 24-04-14, 20:43
jordymr jordymr is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
iPod aansluiten op iTunes. Wanneer iTunes vraagt de iPod de synchroniseren en te wissen kiezen voor 'nee'.

Vervolgens in de linker balk de iPod selecteren met de muis, dan rechter muis knop 'zet aankopen over'.
Vanaf dat moment 'kent' iTunes de iPod, en zal iTunes als het goed is de iPod niet meer eerst willen wissen.

Daarna synchroniseren en klaar is Kees.

Edit: als het probleem is dat iTunes mekkert dat de iPod in Windows indeling is ingesteld en er niks mee kan vooraleerst te wissen, zul je bovenstaande procedure toch eerst op een Windows computer moeten doen (al dan niet in een VM op je Mac) Vervolgens de mp3 bestanden overzetten van die Windows computer naar je Mac (gewoon de bestanden naar iTunes slepen, die importeert de hele mik vervolgens)

Succes!
Als ik de aankopen overzet van mijn ipod en dan synchroniseer, worden mijn (lege) bibliotheek op de mac dan aangevuld met de muziek van mijn ipod? Want ik heb als ik eerlijk ben niet veel aangekochte liedjes van itunes zelf
  #4  
Oud 24-04-14, 23:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Volgens mij wordt gewoon alle content op dat moment over gezet naar iTunes. Aangezien je bibliotheek nog leeg is, zou ik zeggen: probeer het eens (alleen 'zet aankopen over' selecteren, daarna controleren of alles overgezet is. Je kunt dan nog even wachten met synchroniseren)

Bekijk dit ook even: iTunes Store: aankopen van een iOS-apparaat of iPod naar een computer overzetten
  #5  
Oud 24-04-14, 23:53
jordymr jordymr is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Volgens mij wordt gewoon alle content op dat moment over gezet naar iTunes. Aangezien je bibliotheek nog leeg is, zou ik zeggen: probeer het eens (alleen 'zet aankopen over' selecteren, daarna controleren of alles overgezet is. Je kunt dan nog even wachten met synchroniseren)

Bekijk dit ook even: iTunes Store: aankopen van een iOS-apparaat of iPod naar een computer overzetten
Probleem opgelost! Heb mijn windows nog met heel wat moeite aan de praat kunnen krijgen en de ipod als schijf geselecteerd, mijn bibliotheek erop gezet en alles vlot kunnen overzetten van de ipod naar de mac. Durf wel mij iphone en ipad niet echt syncen met de mac want dan verdwijnen al mijn apps en foto's waarschijnlijk gewoon?

Bedankt voor je hulp
  #6  
Oud 25-04-14, 07:06
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordymr Bekijk bericht
Durf wel mij iphone en ipad niet echt syncen met de mac want dan verdwijnen al mijn apps en foto's waarschijnlijk gewoon?
Graag gedaan

Niet als je eerst 'zet aankopen over' gedaan hebt. Je iDevices zijn vanaf dat moment geen onbekende meer voor iTunes en zal ze niet wissen.

Importeer voor de zekerheid eerst al je foto's en filmpjes mbv iPhoto. Je kunt de foto's evt later weer synchroniseren met je iPod / iPhone, als je ze die liever ook daarop hebt staan.
Reageren

Labels
ipod, itunes, mac, muziek



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Muziek van iPod naar Mac? xEVAx Muziek, foto & video 1 26-04-12 20:26
Mac OS X: Hoe zet ik muziek van mijn iPad &iphone naar mijn itunes op nieuwe Mac Poupoulossos iTunes 1 24-12-11 13:48
iPod Nano 3e gen 4GB Destiny Archief 2 02-02-09 21:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.