iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Muziek streamen naar Airport Express? (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/1576-muziek-streamen-naar-airport-express.html)

prohibit art 29-10-07 20:02

Muziek streamen naar Airport Express?
 
Hey ik ben op zoek naar een progje voor m'n iPhone waarmee ik muziek naar mijn airport express zou kunnen streamen... Weet iemand of dit al bestaat en/of er iemand mee bezig is om zoiets in elkaar te zetten???
thanx.

groeten,
Marthijn

EnderQ 03-11-07 14:09

Stream Music from your iPhone to iTunes with Firefly Media Server - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

hmm 2 minuten googlen... dit moet werken

optroodt 11-12-07 11:36

Ik zoek hetzelfde als prohibit art.
De suggestie van FireFly is natuurlijk iets anders, je hebt dan altijd nog een computer met iTunes nodig, die wil je juist uitsluiten.

Wat me ook aardig lijkt is om de iPhone als DAAP client te gebruiken, dus muziek te kunnen streamen vanaf een FireFly server.

ETphone 30-12-07 01:09

Is er al een programma die ervoor zorgt dat je de muziek op je iPhone via een airport die is aangesloten op je stereo kan afspelen? Google levert geen oplossing.

bertkrijgsman 25-01-08 23:59

zoek ik ook maar kan het ook niet vinden, nu nog maar even de iphone houder met line-out verbonden met mijn airport maar moet anders kunnen volgens mij

Bert

edgecrush3r 16-02-08 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door optroodt (Bericht 26341)
Ik zoek hetzelfde als prohibit art.
De suggestie van FireFly is natuurlijk iets anders, je hebt dan altijd nog een computer met iTunes nodig, die wil je juist uitsluiten.

Wat me ook aardig lijkt is om de iPhone als DAAP client te gebruiken, dus muziek te kunnen streamen vanaf een FireFly server.

Afgelopen weken ben ik flink bezig geweest om een FireFly client voor de iPhone te maken, en ik moet zeggen het resultaat mag er zijn :D
Het heele zwikkie heb ik zojuist a-la OpenSource op sourceforge gezet.

SourceForge.net: Crossfire (iPhone Firefly client)

Enjoy!
Tony

allewijn 17-08-09 16:02

Betreft al een oud topic, maar mijn vraag is hetzelfde.
Dus bij deze:

Is er al een mogelijkheid om direct vanaf mijn Iphone 3GS muziek te streamen naar de Airport Express?

Ik wil nml. een Apple Airport Express aanschaffen, deze op mijn stereoversterker aansluiten en zodoende alle muziek die op mijn Iphone staat, horen over mijn luidsprekers.

Undertaxxx 17-08-09 16:16

Je streamt gewoon je muziek van je iTunes naar de Airport Express, daarna kan je via de applicatie 'Remote' je muziek beheren/bedienen vanaf je iPhone.

allewijn 17-08-09 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 339312)
Je streamt gewoon je muziek van je iTunes naar de Airport Express, daarna kan je via de applicatie 'Remote' je muziek beheren/bedienen vanaf je iPhone.

En dat is dus niet hetgene wat ik zoek!
In jouw omschreven situatie is er dus sprake van een computer die daarvoor altijd aan zal moeten staan, wat ik niet wil.
Ik wil (mits dus mogelijk) alle muziek die op mijn Iphone gezet kan worden (wat redelijk wat nummers zijn met een 32GB versie) direct afspelen vanaf mijn Iphone en het geluid dan dus streamen naar de Airport, zodat deze het door kan geven aan de versterker/speakers.

truckdiver 17-08-09 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door allewijn (Bericht 339349)
En dat is dus niet hetgene wat ik zoek!
In jouw omschreven situatie is er dus sprake van een computer die daarvoor altijd aan zal moeten staan, wat ik niet wil.
Ik wil (mits dus mogelijk) alle muziek die op mijn Iphone gezet kan worden (wat redelijk wat nummers zijn met een 32GB versie) direct afspelen vanaf mijn Iphone en het geluid dan dus streamen naar de Airport, zodat deze het door kan geven aan de versterker/speakers.

Hier is nog altijd geen APP voor gemaakt.
enigste oplossing voorlopig is een kabel verbinden tussen de iphone en airport express.
maar als daar al een kabel gaat inpluggen kan je evengoed een kabel rechtstreeks in je stereo pluggen.

allewijn 17-08-09 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 339471)
Hier is nog altijd geen APP voor gemaakt.
enigste oplossing voorlopig is een kabel verbinden tussen de iphone en airport express.
maar als daar al een kabel gaat inpluggen kan je evengoed een kabel rechtstreeks in je stereo pluggen.

Bijzonder jammer dat het niet mogelijk is... (nog niet?)
Volgende hierop voortbordurende vraag:
Zijn er externe harddiskdrives te koop die een soort van 'itunes server' draaien? Dit zodat ik die externe hdd op de Airport Express aan kan sluiten. Zodat ik met mijn iphone (op de een of andere manier, misschien via 'remote') deze HDD kan bedienen/benaderen?

Anders wordt het een mooie zwarte dock waar een laadfunctie en audio-out functie op zit. Jammer dat hij dan echter zo dicht in de buurt van mijn stereoinstallatie moet staan, dit komt mij niet echt uit. Ik had een hele andere locatie voor mijn mooie Iphone in gedachte.

frumble 23-01-10 14:40

Jammer inderdaad dat dit nog steeds niet mogelijk is gemaakt. Zal op de apple site eens gaan klagen.

rikkie123 15-06-10 11:35

Ik heb hier ook al een tijdje naar op zoek, nu ook op me ipad... vreemd dat het nog steeds niet gemaakt is, met een jailbreak zou het toch moeten gaan...

Wilster 03-09-10 11:04

AirPlay komt er aan.. in IOS 4.2 wordt dit mogelijk.
AirPlay: draadloos muziek en video

Wilster 03-09-10 11:05

AirPlay: draadloos muziek en video

ianthebarman 11-09-10 22:06

Voor mensen met een linux server
 
Ik paar mijn iPhone met m'n Ubuntu server en kan muziek spelen via de AE. Alle MACs in huis mogen uit. Server staat in de meterkast als download box toch altijd aan.

Toby Moore » Blog Archive » mp3 library serving to iTunes 10 with Ubuntu

Oh ja, werkt ook nadat iTunes 10 de standaard Firefly opties van veel NASjes heeft afgestoten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:54.