iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Eigenaardigheid met Geotag aanduiding (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/159039-eigenaardigheid-geotag-aanduiding.html)

Vic55 07-10-14 22:21

Eigenaardigheid met Geotag aanduiding
 
Een aantal weken geleden zijn we naar Turkije geweest en heb ik daar met men iPad een deel foto's gemaakt. Als ik nu deze foto bekijk via de foto app op men iPad en ik kies dan onderaan foto's dan zie ik voor deze foto's wel degelijk een geo aanduiding (namelijk Golf van Antalya) en ik kan deze locatie wel degelijk kiezen en ik krijg dan ook een kaart met daarop de foto's. Maar of nu de locatie wel degelijk klopt weet ik niet echt, het lijkt me meer een beetje niemandsland en ook bepaalde foto's die op de zelfde plaats zijn genomen krijgen een andere aanduiding op de kaart. Onder andere hiervoor wou ik die GPS coördinaten eens checken en heb ik die foto's op men pc geplaatst. Maar het eigenaardige is als ik voor deze foto's dan op men pc bijvoorbeeld naar de eigenschappen ervan kijk dan zie ik geen GPS eigenschappen, en ook andere software waarmee men metadata kan bekijken geven geen GPS informatie weer voor deze foto's. De nodige instellingen op men iPad stonden en staan correct want als ik nu hier thuis foto's maak, (zonder dat ik iets aan de instellingen verandert heb) en deze op men pc plaats zie ik wel de GPS coördinaten. Weet er soms iemand een mogelijke oorzaak ervan?

Mvg, Vic

dvischjager 11-10-14 19:41

Ik heb niet bijzonder veel verstand van Wi-Fi en GPS, maar aangezien jouw iPad geen mobiele netwerken ondersteunt zit er ook geen GPS-antenne in. Dat is volgens mij waarom er ook geen GPS-coördinaten bij de foto's zitten.

Vic55 12-10-14 19:03

Dank u voor de reactie.
Ik was er net deze namiddag ook achter gekomen dat een deel van men vraag, namelijk dat ik de plaats aanduiding nogal ruw vind, te wijten is aan een perceptie fout van mezelf. Ik dacht dat men iPad Air wel een GPS antenne had, maar dat is dus niet het geval en men iPad maakt dus gebruik van een iets minder nauwkeurige locatievoorziening iOS 7: een goed begrip van Locatievoorzieningen
Maar blijft het wel eigenaardig vinden dat ik bepaalde foto's heb die wel degelijk GPS gegevens in de metadata bevatten en andere dus niet (alle foto's met dezelfde iPad en dezelfde instellingen genomen maar wel op verschillende locaties). En dat de iPad bij de foto's zonder Gps gegevens toch ook een locatie aanduiding geeft.


Mvg, Vic

Guest-20180925190238 12-10-14 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 (Bericht 979519)
Ik dacht dat men iPad Air wel een GPS antenne had, maar dat is dus niet het geval en men iPad maakt dus gebruik van een iets minder nauwkeurige locatievoorziening...

Met een "GPS antenne" heeft dat allemaal niets te maken. Jouw iPad heeft geen GPS ontvanger aan boord. En dus is de locatiebepaling minder nauwkeurig, heel onnauwkeurig of helemaal niet voorhanden. Afhankelijk van de beschikbare crowd-sourced Wi-Fi punten.

Vic55 13-10-14 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 979521)
Met een "GPS antenne" heeft dat allemaal niets te maken. Jouw iPad heeft geen GPS ontvanger aan boord.

Ja zeg sorry, voor de verkeerde woordkeuze hoor, ik had het al wel verstaan.
Item mag voor mij gesloten worden, want blijkbaar weet er toch niemand hoe het komt dat ondanks dat bepaalde foto's geen Gps eigenschappen hebben men iPad in de foto app wel degelijk voor deze foto's een locatie aanduiding geeft.

Mvg, Vic

Guest-20180925190238 13-10-14 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 (Bericht 979567)
Item mag voor mij gesloten worden, want blijkbaar weet er toch niemand hoe het komt dat ondanks dat bepaalde foto's geen Gps eigenschappen hebben men iPad in de foto app wel degelijk voor deze foto's een locatie aanduiding geeft.

Als je dat absoluut wil weten dan importeer die plaatjes op de PC en bekijk de EXIF metadata met een goed fotobewerkingsprogramma zoals Adobe Photoshop (Elements). Succes verder. :)

Vic55 13-10-14 22:22

Natuurlijk dank voor de reactie. Al begrijp ik niet goed waarom je het niet gewoon uit legt hoor. Want op deze wijze kom ik er niet echt aan uit, ik bezit namelijk geen Adobe Photoshop. Ik gebruik een ander tool om de EXIF data te bekijken maar ik begrijp niet waar ik zou moeten kijken.

Mvg, Vic


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:04.