iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Video: iPhone 3G YouTube app (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/15981-iphone-3g-youtube-app.html)

Tim de Kl. 12-07-08 12:32

iPhone 3G YouTube app
 
Hoi iPhone Forum,

Ik heb sinds gister mijn iPhone 3G 16GB :D
Alles werkt, behalve de YouTube applicatie, dan meldt ie dat er een mobiele data of Wi-Fi verbinding nodig is.
Ook staat er bij mij links bovenin geen '3G' Maar een vierkant met een klein rondje erin.

Van links naar rechts:
Streepjes bereik; T-Mobile NL; vierkant met rondje

Ook heb ik het idee dat mijn HSDPA verbinding niet erg snel is, dekkingskaart geeft goed aan.

Data-Roaming en 3G staan aan bij netwerk.

Wat is er aan de hand??? T-Mobile fout ?

keepow 12-07-08 18:16

zelfde probleem hier. Iemand update omtrend dit probleem?

Gr.
Remco

Doblie 12-07-08 18:27

Er zijn veel problemen rond T-Mobile, wacht dit anders nog even een tijdje af en kijk of het daarna weg is. Over de YouTube applicatie: misschien heb je een beveiligd draadloos netwerk? Zoja, dan moet je even naar je modempagina op het internet gaan om je iPhone access te geven.

Stiruam 12-07-08 19:15

Hmm je moet 3G aanhebben wil je gebruik kunnen maken van Youtube of je provider moet edge hebben als dat niet werkt is er zoiezo al iets fout... Heb geen 3G en er nog niks van gehoort dus so far kan ik je even niet verder helpen...

Ik denk dat de echte snelheid van HSDPA echter als je onder de mast staat 35 a 40% van Wi-Fi zal zijn en als je verder af zit 20 a 30 % van Wi-Fi zal zijn... Apple laat het natuurlijk wat mooier klinken dan dat het echt is...

Greetz, Stiruam

bzb 12-07-08 19:39

klopt dat vierkantje is gprs (beetje traag)

Doblie 12-07-08 20:09

YouTube kan je ook bekijken via Wi-Fi hoor. ;)

Tim de Kl. 13-07-08 13:04

Dat vierkantje met rondje erin is GPRS??
Ik heb echter nog nooit 3G ergens zien staan...

YouTube via Wi-Fi doet het prima, maar wil het ook via 3G kunnen doen. Zoals al eerder gezegd staan data-roaming en 3G gewoon aan.

Als ik maandag geen 3G zie staan, dan ga ik toch even bellen, de dekking zou hier 'goed tot uitstekend' moeten zijn, dus dan verwacht ik sneller dan GPRS..
Dat de snelheid zoveel procent onder die van Wi-Fi zou liggen klopt niet, want dat ligt aan de snelheid van het netwerk.

Tim de Kl. 13-07-08 13:09

Btw,

Ik heb het niet helemaal duidelijk gemaakt, dit gaat STRIKT over YouTube via draadloze data verbinding met mijn provider (T-Mobile).

Heb gewoon nog de originele iPhone, zonder unlock of wat dan ook

Stiruam 13-07-08 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tim de Kl. (Bericht 140653)
Dat de snelheid zoveel procent onder die van Wi-Fi zou liggen klopt niet, want dat ligt aan de snelheid van het netwerk.

Nja hangt ervanaf hé als jij over 100mbit beschikt zal het idd niet kloppen. Ik zou idd maar even bellen dan want dit is nogal een vreemd probleem.

Dat vierkantje is idd GPRS.

Greetz, Stiruam

paulmadejong 13-07-08 13:29

Youtube werkt alleen via Wi-Fi of 3G verbinding zoals de melding ook al aangeeft. Heb je dus een blauw vierkantje met een rondje erin, dan maag je gebruik van GPRS en dit is "te traag" voor Youtube en ook geen 3G verbinding. Als je 3G hebt aanstaan bij je Network settings en toch geen netwerk 3G icoon hebt zijn er twee opties; a) je sim is nog niet geactiveerd (check via my t-mobile), b) je hebt geen 3G bereik (wat is je locatie, check de dekking hier)

Eventueel kun je ook nog bij je settings-carrier kijken welke netwerken hij vind; vind ie wel T-Mobile NL (3G) dan denk ik dat optie 1 je probleem is.

Voor 1.1.4 was via Installer een progje beschikbaar die het mogelijk maakte op via GPRS de Youtube app te gebruiken. Misschien dat dit voor 2.0 ook mogelijk is na de unlock/jailbreak...

Tim de Kl. 15-07-08 14:19

Er staat dekking buiten, maar ik heb het nog helemaal nooit gevonden, ik kan van alles (inclusief Orange :S) 3G verbinding vinden, maar niet van T-mobile... echt lekker dus :S

Tim de Kl. 15-07-08 17:30

Buiten had ik ook geen bereik, ik ging naar een gebeid met goed bereik binnen en had daar 2 streepjes 3G. De dekkingskaart is dus fout.

Daar streamde ik YouTube, maar de kwaliteit lag ERG laag, hoe komt dit?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.