iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Ervaringen met Airtry Wi-Fi streamer (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/162475-ervaringen-airtry-wi-fi-streamer.html)

munchy 13-02-15 16:32

Ervaringen met Airtry Wi-Fi streamer
 
Ik heb een paar weekjes geleden een Airtry Wi-Fi media streamer gekocht omdat ik op mijn stereo installatie geen bluetooth ontvanger heb en ik geen zin had een nieuwe stereo te kopen.
Ik kan op internet nog maar weinig vinden over de Airtry.
Laat ik mijn ervaringen even delen met jullie.
Het is een klein kastje wat je aansluit via tulp stekkers op je stereo.
Vervolgens maak je kastje kenbaar in je netwerk.
Vervolgens kan ik via mijn iPad, iPhone en iTunes muziek streamen naar mijn stereo via Airplay. Mijn ervaringen zijn echter zeer wisselend.
Stream ik via de iPad of iPhone dan heb ik teveel last van onderbrekingen. Ik stream dan voornamelijk muziek van Spotify.
Sluit ik mijn iPhone of iPad via een extra stekker aan op de Airplay en speel dan muziek van Spotify dan gaat het zonder enig hapering. Als ik mijn iPhone aansluit kan ik mijn iPad gebruiken als afstandbediening om andere nummers te selecteren.
De laatste dagen ben ik bezig geweest om Spotify muziek te streamen naar de Airtry vanaf mijn laptop.
Dit is gelukt met het programma Airfoil. De kwaliteit is goed, wel heel af en toe een hapering maar niet zo storend als ik rechtstreeks via de iPad naar de Airtry stream.
Tot zover mijn ervaringen. Al met al ben ik eigenlijk voor 90% tevreden. Ik blijf me echter wel afvragen waarom het streamen vanaf de iPad en iPhone wel veel haperingen geeft en vanaf de laptop bijna niet. Misschien dat iemand mij hier mee kan helpen.
O ja ik maak gebruik van een losse Ziggo modem en een Sisco n-router.

Guest-20180925190238 13-02-15 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door munchy (Bericht 992016)
Ik blijf me echter wel afvragen waarom het streamen vanaf de iPad en iPhone wel veel haperingen geeft en vanaf de laptop bijna niet.

Ik ken dat ding niet maar de symptomen die jij beschrijft wijzen op veel te veel interferentie op het WLAN.

Voor streaming wordt het UDP protocol gebruikt. UDP is een connectionless protocol zonder noemenswaardige foutcorrectie. Als je nu de 2.4 GHz band gebruikt dan probeer het eens op de 5 GHz band (als dat mogelijk is).

munchy 14-02-15 16:32

Dat heb ik geprobeerd maar toen werkte mijn laptop niet meer.
Kon ik weer met een UTP kabel mijn laptop aan de router hangen om het weer op 2,4 GHz te zetten.

Otje82 14-02-15 16:42

Laat de Wi-Fi functie door ziggo uitzetten en plaats zelf een router met dualband functie achter het ziggo modem.
Ik had het zelfde probleem. Nu nergens meer last van.

Guest-20180925190238 14-02-15 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 992074)
Laat de Wi-Fi functie door ziggo uitzetten en plaats zelf een router met dualband functie achter het ziggo modem.
Ik had het zelfde probleem. Nu nergens meer last van.

Dat is ook de enige goede oplossing voor problemen met sommige Ziggo Ubee modem/routers. :)

munchy 14-02-15 19:53

Er zit geen Wi-Fi op mijn modem. Daar heb ik de Cisco router voor.

Guest-20180925190238 14-02-15 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door munchy (Bericht 992096)
Er zit geen Wi-Fi op mijn modem.

Als alle router functies op die Ziggo modem/router uitgeschakeld zijn dan blijft er alleen nog interferentie op 2.4 GHz. Als die Cisco router niet simultaan op 2.4 en 5 GHz kan werken dan probeer de kanalen 1 en 13 eens uit op 2.4 GHz. Dan heb je tenminste geen interferentie van onder en boven in de band.

PS:
Op een modem (modulator-demodulator) zit nooit Wi-Fi.

munchy 14-02-15 20:05

Ik snap dat een modem geen Wi-Fi heeft. Ik bedoelde dat het geen combinatie apparaat is. De router ondersteund wel 5 GHz maar als ik dat inschakel ziet mijn laptop en ook mijn iPad geen netwerk meer. Klopt het dat een ipad niet overweg kan met 5 GHz anders heb ik weer wat om te proberen.

Guest-20180925190238 14-02-15 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door munchy (Bericht 992098)
Klopt het dat een ipad niet overweg kan met 5 GHz anders heb ik weer wat om te proberen.

Dat klopt niet. Alle iPads, zelfs de "oude" iPad 1, werken op 5 GHz.

munchy 14-02-15 20:15

Oké morgen maar weer eens proberen. Bedankt voor de hulp tot nog toe.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.