iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Apple Music functioneert nog niet helemaal? (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/165526-apple-music-functioneert-niet-helemaal.html)

ertje20 01-07-15 00:26

Apple Music functioneert nog niet helemaal?
 
Hallo allen,

Vanmiddag heb ik iOS 8.4 geïnstalleerd waarop de vernieuwde Muziek-app stond met de muziekdienst. Maar bij mij lukt het e.e.a. niet en ik vroeg me af of dit bij andere ook zo was of dat het aan mij ligt.

Ik neem aan dat het een beetje hetzelfde werkt als Spotify. Dat je muziek uit de bibliotheek in een afspeellijst kan zetten? Nu heb je hier geen standaard Favorieten lijst volgens mij dus heb ik maar zelf aangemaakt.

- Als ik een nummer wil toevoegen aan de afspeellijst verschijnt ie daar niet in. De afspeellijst blijft leeg. Op mijn Apple Watch zie ik de nummers wel, maar mijn iPhone niet.
- Op mijn iPad verschijnt ook niet de afspeellijsten die ik aangemaakt heb op mijn iPhone, laat staan de tracks die ik toegevoegd heb. Dit zou moeten synchroniseren lijkt mij.
- Ik mis Apple Music in iTunes (12.2) op mijn Mac, dit zal later komen denk ik maar slordig dat ze dat ook niet op 17.00 uur lanceren.

Wel heb ik een aantal albums offline weten op te slaan, maar het lijkt mij dat je gewoon net als Spotify ook nummers kan toevoegen aan afspeellijsten die in de cloud staan. Overigens heb ik ook nog geen functie gezien dat je een afspeellijst offline kunt opslaan. Hopelijk bestaat ie wel.

Kortom ik hoop dat dit wordt verbeterd en iemand oplossingen heeft, anders is het weer een bewijs dat Apple niet goed is in diensten (Ping, Maps ect.) en zal ik toch voor Spotify gaan kiezen wat ik erg jammer zou vinden en teleurgesteld zijn.

Jcop 01-07-15 10:23

Hier geen problemen met het toevoegen van nummers aan afspeellijsten. Zijn wel degelijk zichtbaar.

Overig vind ik het best een handig iets die Apple Music. Heb in het verleden Spotify gebruikt en was daar niet van overtuigd.

Het enige wat makkelijker zou mogen is de indeling voor de muziek. Mijn muziek staat helemaal achteraan in het rijtje! Mag best als eerste tabbladje beschikbaar zijn voor mij.

ertje20 01-07-15 10:43

Inmiddels heb ik het euvel gevonden waarom ik niks in mijn playlist te zien kreeg. Ik had ergens de schakelaar "Offline nummers weergeven" aan staan. Deze heb ik uitgeschakeld en toen kwam alles te voorschijn.

Het is wel fijn, maar eventjes wennen. Vooral het toevoegen van nummers is beetje tijdrovend gezien ik in Spotify al mijn muziek had staan. Beetje jammer dat Apple vanaf het begin geen tools aanbied om je muziek te importeren. Dat zou voor vele een makkelijkere overstap zijn. Wellicht dat ze daarmee nog gaan komen komende dagen.

Robbee 01-07-15 11:20

Ik kan geen enkel radiogenre luisteren in iTunes behalve Beats 1.
Als ik op een ander ( Rock of Klassiek, wat dan ook ) klik dan wordt het stil.
Hebben nog meer mensen dit?

toontje 01-07-15 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robbee (Bericht 1000985)
Ik kan geen enkel radiogenre luisteren in iTunes behalve Beats 1.
Als ik op een ander ( Rock of Klassiek, wat dan ook ) klik dan wordt het stil.
Hebben nog meer mensen dit?

Bij mij precies hetzelfde.!!!

ivogoossens 01-07-15 15:23

Ik weet niet wat er misgelopen is maar Apple heeft echt alle nummer (albumcovers, nummernamen,...) door elkaar gegooid. Mijn bronbestanden zijn nog wel intact gebleven. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Thanks!

dirkweistra 01-07-15 20:54

Bij mij zijn ook alle hoezen, namen etc. veranderd. Daarnaast hoor ik een totaal onbekende zingen als ik een liedje van Bob Dylan wil luisteren. Erger is dat er ook spontaan nummers van mijn pc zijn verwijderd. Met een back-up mijn muziek wel kunnen redden maar heb iCloud-muziekbibliotheek snel weer uitgeschakeld voor er meer problemen komen. Hoop dat Apple dit snel oplost.

In Nederland kan trouwens (zonder abonnement op Apple Music) alleen Beats1 worden geluisterd. Met een abonnement lukt het me wel andere zenders te luisteren. In VS kan dit wel zonder.

bvstrien 02-07-15 14:51

Ik heb ook iTunes Match en dat werkt in eerste instantie prima met iOS8.4, echter.....

1) Hoe verwijder ik de offline beschikbaar gestelde (gedownloade) nummers?
2) Hoe kan ik zien (als ik 'laat alle bestanden zien' aan heb staan, of bepaalde nummers reeds offline beschikbaar heb gesteld?

Ten aanzien van 1 heb ik alleen de optie: verwijderen. Als ik dat doe krijg ik vervolgens de vraag of ik het nummer wil verwijderen uit de icloud-bibliotheek. Kies ik JA, dan verwijderd hij het nummer volledig uit mijn itunes match cloud en moet ik deze dus opnieuw matchen. Dat lijkt me niet de bedoeling en is daarnaast bijzonder irritant!

Ten aanzien van 2 kan ik simpelweg niet zien welke nummers reeds offline beschikbaar zijn gemaakt en welke niet....of mis ik iets?

Wie o wie heeft meer info?

(ik heb apple music uit staan en dus geen proefabonnement hierop genomen)

Thanx!

ertje20 02-07-15 21:22

Weet iemand of je in Apple Music ook nummers in elkaar over kan laten lopen? In de iOS app kan ik het niet vinden en in iTunes op Mac werkt het niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.