//

Actioncamera beelden op iPad

Actioncamera beelden op iPad discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga zoals menig andere Nederlanders binnenkort op vakantie. Nu wil ik mijn actioncamera meenemen voor wat leuke snorkel shots te maken. Ik neem ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-07-15, 20:58
ruffian ruffian is offline
• iOS 10.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 74
Standaard Actioncamera beelden op iPad

Ik ga zoals menig andere Nederlanders binnenkort op vakantie. Nu wil ik mijn actioncamera meenemen voor wat leuke snorkel shots te maken. Ik neem ook mijn iPad Air mee (moet iets in het vliegtuig) en wil de gemaakte filmpjes hierop zetten. Nu heeft mijn actioncamera geen directe koppelingsmethode d.m.v. Wi-Fi o.i.d. om de data om te zetten naar mijn iPad.

Welke mogelijkheden heb ik allemaal (zo goedkoop mogelijk) om de beelden om te zetten? Ik heb nog een connector voor mijn oude iPad 1 liggen met SD mogelijkheid en eentje met USB mogelijkheid. Ook heb ik een omvormer van 40pins naar lightning. Maar zodra ik de SD module aansluit krijg ik alleen de foto app opgestart en gebeurd er daarna niets. Op mijn iPhone 6 zegt hij dat hij niet compatible is. Is er nog een mogelijkheid om dit werkend te krijgen? De actioncamera zelf heeft een MicroSD, dus hier zou ik dan ook weer een adapter voor moeten kopen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-08-15, 20:36
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Wellicht is de Mediashare van Verbatim iets voor jou : http://www.verbatim-europe.nl/nl/pro...-98243/?con=48

Handleiding: http://www.verbatim.com/includes/bin...show=1&id=3053

Recensie: http://www.macfan.nl/tablet-vakantie...less-meenemen/
  #3  
Oud 03-08-15, 14:26
ruffian ruffian is offline
• iOS 10.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Dit ziet er inderdaad erg goed uit, lekker goedkoop ook. Heb jij zelf ook zo'n "ding"?

Ben namelijk reuze benieuwd of het dan ook mogelijk is op één of andere manier RAW foto's te bekijken, of ik er mijn Mark II direct op aan kan sluiten en zo een soort "live" weergaven kan creëren en of ik via wellicht een ip adres o.i.d. ook op mijn laptop/macbook kan kijken. (niet voor op vakantie maar voor mijn werk)
  #4  
Oud 03-08-15, 15:52
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Even wat gespeeld: RAW foto's kan ik bekijken, nog niet rechtstreeks op het SD-kaartje in de MediaShare, maar wel als ik deze daar vandaan kopiëer in een map in de Foto-app op de iPad.
Als ik mijn camera rechtstreeks verbindt met de MS kan ik alles wat er opstaat bekijken en afspelen. Maar live lukt niet omdat bij verbinding met een usb-device de camera oplaadt.
Op mijn Mac heb ik nu een applicatie geplaatst van Verbatim, maar daar moet ik meer tijd in steken. Er kan van alles (bv backups van je Mac naar een schijf die verbonden is met de MS).
Ziehier: http://support.mediashare.myverbatim...ads/index.html
Update: dit programma is niet bedoeld voor de MS wireless. Je kunt de Mac wel verbinding laten maken met het netwerk van de MS, maar ik zou niet weten wat je er verder mee kunt doen.

Laatst gewijzigd door Beech43; 03-08-15 om 16:08.
  #5  
Oud 03-08-15, 15:53
ruffian ruffian is offline
• iOS 10.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Even wat gespeeld: RAW foto's kan ik bekijken, nog niet rechtstreeks op het SD-kaartje in de MediaShare, maar wel als ik deze daar vandaan kopiëer in een map in de Foto-app op de iPad.
Als ik mijn camera rechtstreeks verbindt met de MS kan ik alles wat er opstaat bekijken en afspelen. Maar live lukt niet omdat bij verbinding met een usb-device de camera oplaadt.
Dus dan zou je hem steeds uit moeten zetten of hoe moet ik dat dan zien?
  #6  
Oud 03-08-15, 16:29
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Met live bedoel ik dat de camera loopt en je filmbeelden rechtstreeks op de iPad zou kunnen zien.
Hier ook nog een review waarin duidelijk staat wat de MS niet kan: http://www.macworld.co.uk/review/ios...eview-3497630/
  #7  
Oud 03-08-15, 16:32
ruffian ruffian is offline
• iOS 10.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Met live bedoel ik dat de camera loopt en je filmbeelden rechtstreeks op de iPad zou kunnen zien.
Oh nee zo live bedoelde ik niet, ik bedoelde meer ik maak een foto en hij slaat hem op de SD/XD kaart op. Vanaf dat moment zou ik als ik de camera (aan) via USB connect de SD/XD kaart uitmoeten lezen.

Live met enkele seconden vertraging zeg maar ;-)
Nu gebruik ik lightroom om de foto's direct te bekijken alleen zit ik dan altijd USB kabel gebonden met mijn laptop. Het zou fijner zijn als ik dit apparaatje connect aan mijn camera en monteer aan mijn statief. Dan kan ik vanaf een afstand (laptop veilig op een tafel) de foto's direct uitlezen. Vandaar ook de vraag of ik met mijn macbook ook kan connecten.
  #8  
Oud 03-08-15, 21:23
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je moet dan het USB-kabeltje eruit trekken, camera aanzetten, foto's maken, USB-kabeltje er weer in (camera gaat bij mij dan uit) en MS-app op je iPad weer op MS zetten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rare beelden op ipad scherm na 5 min gebruik. Mbbcn iPad algemeen 1 29-04-13 12:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.